Hamster iFokus

Hamster

Etikettutställning
Läst 1619 ggr
ememem
0

Sydsverige träff?

Hej,

tänkte höra om det är nån som är intresserad av att försöka styra upp en sydsverige träff.. själv bor jag i Lund. Hade varit kul!!

ememem
0

putt

[PixelMollan]
0

Jag vill va med :) Bor också i Lund

Roborovski
0

om jag kan komma så är jag intresserad. bor i kristianstad

hamsterlover
0

Jag vill också vara med! bor i malmö :)

Hennum
0

jag bor i lund! hade varit skoj :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

ememem
0

Vad roligt.. jag vet inte om det går att engagera någon förening eller liknande i att ha en ordentlig träff eller om det är lättast att styra upp nåt privat.. man kan ju göra nåt så enkelt som en fika till att börja med bara för att kunna träffas och kunna prata lite hamster Skrattande

[PixelMollan]
0

det är nog lättare att ha det privat. föreningar är så sega tycker jag .

MariaG
0

Hade varit kul att träffats o snacka om hamstrar.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

ememem
0

Ska ni åka till SSV's utställning i Landskrona den 25 april?? Jag har precis anmält mig och Norton.. ska bli kul.. har aldrig tidigare varit på en utställning =)

Hennum
0

den 25e april är jag i sthlm…

men gärna fika någon dag! :D

hamsterlover
0

#9 Ja jag ska till Landskrona med några av mina djur den 25 april. :)

ZorroR
0

#9 jag ska dit med Dolly Parton, Rayon och Denim!

Ska bli kul att träffa ungar ur Dollys Kull ^^

Hoppas Desirée tar med sig Flano :D

N-D-U
0

Vi bor i Uppsala, det skulle varit kul men kan inte åka så långt :(

ememem
0

En fika tycker jag låter trevligt.. vad sägs om lördag nästa vecka eller kanske nån dag i veckan beroende på när folk kan.. jag är hemma och ledig nu över påsk också så kom med gärna med förslag..

Läste precis att en hamster i fokusträff är i planering uppe i stockholm till i slutet på maj och kanske kan det bli en hamsterdag med flera träffar runt om i landet således kanske vi kan ha en träff här nere i skåne då också!

Hennum
0

ja, det låter riktigt skoj. en liten fika nu snart, och så kan vi ordna något lite större i slutet av maj. typ en tipsrunda eller nåt sånt, och picknick, kanske lite byteshandel eller liknande, tar dit saker som vi kan sälja till varandra.

hamsterlover
0

jag kan nog inte på lördag :(

ememem
0

Lite datumförslag för en fika, skriv gärna vilka av datumen ni kan så kan vi sammanställa och se när flest kan..

Vad sägs om:

Mån 13/4 (när som på dan)

Ons 15/4 (efter ca kl. 17-18)

Lör 18/4 (efter ca kl 13)

Sön 19/4 (när som på dan)

Ons 22/4 (när som efterm. /kväll)

Eller om ni har några andra förslag..

Hennum
0

Jag kan 13/4 när som på dan och 15/4 kl 17-18. Det är dom tiderna som passar mig bäst. Söndagen 19/4 borde oxå kunna funka.

ememem
0

putt

Hennum
0

*putt*

Caspia
0

Jag vill också gärna vara med! Bor i Malmö. Måndag är ju idag så det antar jag går bort, annars kan jag alla de föreslagna tiderna utom onsdag den 15:e.

Envishet och drömmar

[PixelMollan]
0

Vill folk så kan vi ha den hemma hos mig? :) Så får man gärna ta med djur också.

Jag är hemma typ alltid :P

Caspia
0

# 22. Det vore jättekul att se hur du och dina djur har det. Är det hyfsat enkelt att ta sig hem till dig med kollektivtrafik?

Envishet och drömmar

[PixelMollan]
0

Jadå det är lätt.  Hennum vet precis hur man ska åka så ni kanske kan ses på stationen eller något :) Man åker 166an och sen går man typ 2-3 min från bussen till mitt hus :)

Caspia
0

Det är ju strålande.

Envishet och drömmar

ememem
0

Låter ju super.. kan vi inte slå fast sön den 19e då?? Nån tid som passar bra??

[PixelMollan]
0

åh :/ den dagen är jag ju upptagen! fotouppdrag. eller ja, jag kan ju säkert vid 18-19tiden om de4 inte blir försent :) men förmiddagen är bokad o en bit in på eftermiddagen.

ememem
0

Ja..för mig funkar det även senare på söndagen.. hur ser det annars ut på lördag för alla vid typ kanske två?

Om inte så är väl nu på onsdag eller onsdagen därpå ett förslag men det ena tillfället kunde inte hennum tror jag och det andra inte caspia men annars mån eller tors nästa vecka på eftermiddagen/kväll kan ju också funka..

Caspia
0

Jag kan aldrig på torsdagskvällar. Lördag och söndag passar mig utmärkt.

Jag skickar ett PM till Line (findusen) coh påpekar trådens existens för henne ifall hon vill med.

Envishet och drömmar

[findusen]
0

jag vill med! =) Tack Anna ;D

men när hur vad? jag har inte riktigt hängt med här när det är "bestämt".. och är det en typ fika-bestämma-om-en-större-träff-möte eller är det en träff med djur nu i april då?

ska jag med kan jag nog köra, jag vet var malin bor :P har isf plats till 4 från malmö eller på vägen.

[PixelMollan]
0

#30 då kan du bli bebisfrestad ^^ hihi

[findusen]
0

#31 haha noooo :P inte bra! hur gamla är dom nu? har mallisen fått dejta mer? behöver du honom mer eller han ska flytta till segevång igen? :P

Zheverez
0

hoppas ni får tur med vädret.

å så kom ihåg era kameror å fota mkt så vi andra får se hur mysigt ni haft det.Glad

Caspia
0

Line, får jag åka med dig om du tar bilen? Annars har jag inget emot att åka budd heller för den delen.

Envishet och drömmar

Caspia
0

Jag har just uppfunnit ett nytt fordon, budd. Jag tror dock att jag syftade på de där som normala människor kallar buss.

Envishet och drömmar

[PixelMollan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#32 IFALL molle inte fått till det med Idisen så får Omalley gärna dejta henne med ^^ Annars är jag rätt nöjd med honom :):) Han har skött sig braa <3

[PixelMollan]
0

#33 ingen risk att jag INTE tar med kameran xD Fotogalen som jag är (A)

hamsterlover
0

Jag kan bara på lördagar och söndagar! :)

Caspia
0

Nu på lördag eftermiddag som ememem föreslog då? Kan ni då, folket?

Envishet och drömmar

hamsterlover
0

jag kan :) :D

[findusen]
0
#34 haha ja, du slipper åka budd, jag kan köra =) jag kan på lördag, efter 14 typ..rider 12-13 och hästen ska borstas efteråt =) gärna vid 15-16 tiden om det går.. brukar fika med tantorna efter ridlektionen :)

#36 okej då kan vi avvakta tills vi vet om mollsan fixat biffen =) Mallisen vet vad som ska göras och gör det så gärna ;D haha.

[findusen]
0

vet inte varför min text blev fetstilt^^

Caspia
0

Det är ju jättebra!

# 41, Men var ligger stallet då? Du behöver inte åka till Malmö emellan för min skull, jag kan ju ta den där budden eller vad det nu heter dit och åka med dig hem? Jag skulle ändå behöva till universitetsbiblioteket på Helgonabacken.

Envishet och drömmar

ememem
0

Jag måste troligen vara tillbaka i Lund vid ca 17.. så ju tidigare vi kan börja desto bättre för mig men det är ju inte värre än att jag måste åka lite tidigare men om vi kunde börja senast 15 hade det inte varit helt fel..

ememem
0

Det här ska verkligen bli jätte skoj!

[findusen]
0

#43 stallet ligger vid jägersro =) och jag måste hem om och byta om troligtvis.. eller så får jag lukta lite häst, vilket som :P men det ligger iaf på andra hållet! kan se vad vi kan bestämma när tiden är satt! jag röstar på 15.00,

[PixelMollan]
0

Ja mig spelar de ingen roll vilken tid, MEN desto tidigare - desto varmare ^^

ememem
0

#47 Kan du pma mig din address så kan jag kolla upp hur bussarna går dit!

[PixelMollan]
0

Japp

hamsterlover
0

:) Finns det någon under 15 år i gruppen?

ZorroR
0

#50 Jag är 13 (14 i december) Fast jag kan ej komma på träffen.

Men är det någon som ska komma till Utställningen i Landskrona den 25 April?? :)

Jag ska :D

[PixelMollan]
0

Jag är 20 men kan vara rätt barnslig ^^ Iaf när jag e med mina småsöta lurvbollar xD

Hennum
0

Vad har ni bestämt förnågot? :D

[PixelMollan]
0

- Hos mig - lördag -  kan du? :)

Hennum
0

Det beror på när. Ska stå på torget med djurrättsalliansen kl 11 och framåt, kl 3 ska vi hämta en fälla att fånga katt med. men vid 4-5tiden ska jag nog kunna.

[PixelMollan]
0

Vi gör såhär:
(Fyll på)

Hamsterträff 18/4-09 i Lund hos Malin:

Pixelmollan - Malin, tar med alla djur jag har :P Kan kl 11.00-00.00

ememem
0

Ememem - Emilie, tar gärna med dvärgis Norton. Kan från 13.30-16:45

Hennum
0

Hennum - Johanna, tar inte med djur (blir lite omständigt att ta med tre marsvin dessutom är det ju en hamsterträff, och guldhamstrarna är inte så sociala med varandra :P) Kan 16.00-18.00

hamsterlover
0

Hennum - Johanna, tar inte med djur (blir lite omständigt att ta med tre marsvin dessutom är det ju en hamsterträff, och guldhamstrarna är inte så sociala med varandra :P) Kan 16.00-18.00

Hamsterlover - Anna, Tar med hamstrarna Simba och Cicci.  Kan från 13.30-18.00

[findusen]
0

Findusen - Line, Tar nog med dvärgisen Petronella el guldisen Elsie (och har redan en O'Malley-hamster hos malin :P)
Kan från tidigast 15.00..

Caspia
0

Findusen - Line, Tar nog med dvärgisen Petronella el guldisen Elsie (och har redan en O'Malley-hamster hos malin :P)
Kan från tidigast 15.00..

Caspia - Anna. Tar inte med några djur. Kan hela dagen.

Envishet och drömmar

ememem
0

Kan vi inte säga som så då att om vi börjar kl 15 vi som kan då och så kan övriga droppa in allteftersom de kommer.. hur tycker ni det låter.. förutsatt att malin tycker det är ok??

[PixelMollan]
0

det låter helt okej för mig :)

Tar alla med sig nått o knapra på eller hur gör vi med sånt? Ifall folk vill tugga på nått :P Jag har lite ont om pengar så kan inte bjuda på fet middag xD

ememem
0

Kan inte alla ta med sig lite kakor eller liknande fika aktigt..

[PixelMollan]
0

Jo de tycker jag med :)

hamsterlover
0

Tycker jag med! :) Föresten tar jag bara med mig Cicci! :)

[PixelMollan]
0

JAG HAR TYVÄRR BLIVIT MER FÖRSKYLD TRODDE INTE DET SKULLE HÅLLA  I SEJ MEN MÄRKE IDAG ATT JAG INTE ORKAR GÖRA SÅ MKT MER ÄN ATT SITTA STILL. TROR VI FÅR FLYTTA DET TILL EN ANNAN DAG NÄR JAG ÄR PIGGARE.

HAMSTERTRÄFFEN FÅR BLI INSTÄLLD FÖR MIN DEL! :(

Caspia
0

# 67. Åh vad trist. Krya på dig!

Envishet och drömmar

hamsterlover
0

#67 Krya på dig Mailn!

Vi får göra det någon annan dag men inte nästa vecka för då är det SSV utställning. :)

ememem
0

Krya på dig så får vi ses en annan vecka!

[findusen]
0

vad tråkigt malin men det är klart vi ska ta det när du är frisk! =) krya på dig =)

Hennum
0

okej, det var rätt bra ändå, för min del ^^

när kan folk nästa gång?

ememem
0

Nästa vecka är det ju SSV utställning så det får kanske bli efter det men jag kan annars:

V.18 - Mån, Ons, Lör, Sön.

V.19 - Mån, Ons, Fre, Sön.

Sen kan jag inte nåt de två följande helgerna men kan i veckorna. Kan vi inte dock försöka att styra upp en träff v. 18 eller v. 19 , helg kanske är lättast.

hamsterlover
0

Jag kan

V.18 - Lör, Sön

V.19 - Lör,Sön

[PixelMollan]
0

Som jag misstänkte så är de inte ett dugg bättre idag :/ Men vi kan gärna bestämma en ny tid. Jag kan i princip närsomhelst så bara langa fram ett datum som alla kan :)

Zheverez
0

vad tråkigt att er träff blev inställd.

såg fram emot att få läsa hur ni hade haft det.

bättre tur nästa gång.

krya på dej malin.

ememem
0

Vilka skulle förresten till utställningen i Landskrona nästa helg??

hamsterlover
0

jag ska :)

ememem
0

Ok.. vilka kan (fyll på)

Lör den 2 maj - Emilie

Sön den 3 maj - Emilie

Sön den 10 maj -Emilie

så kan vi ju ta den dag flest kan!

Zheverez
0

hur gick det med eran träff?

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.