Vinezzas ungar!
10 ungar föddes den 11/5. Nu är de en vecka gamla och allt har gått väldigt bra. Vi tog de första korten i förrgår och det kommer mycket bilder framöver! Föräldrarna ägs av zheveres och vi är fodervärdar.
Mamma: Vinezza choklad skp vit LH
Pappa: zheverez zjaramiz gul KH
Först en bild på Vinnie en dag innan de föddes
Inte världens bästa bild, men hon har fina bulor!

Aha, är det så man ska göra, leta fodervärdar som gör jobbet! Tror jag ska expandera… 

#6 nä jobbet gjorde ju vinnie å zjaramizz så bra själva 
fodervärdarna har en massa fördelar som att prova på å följa en kull innan de bestämmer sej för om de ska starta upp med uppfödning el ej. de får prova på hela biten ,utom parningen i vinnies fall då hon redan var parad när hon reste, de får själva sälja å behåller alla pengar.
fördel för mej är att vinnie fick en kull å kan nu vänta till långt in i höst med nästa.
det finns inget ekonomiskt vinstsyfte från min sida.
ser att hon fått en blandad kompott.
söta ungar.
ska fota pappan å lägga in senare.
grattis till kullen å kul att ni fått prova på å följa den snabba utvecklingen.
nästa v har ni knatisar ute i buren.

#6 haha! it´s a win-win-situation.
Dagens bilder kommer ikväll
#7 Jag skojade bara, tycker inte fodervärdsarrangemang är så dumt alls. :)

Nej! Nu hittade vi bara nio ungar! Antingen så har hon ätit upp en helt, (borde det inte finnas något spår efter det?) eller så ligger den död och gömd någonstans, eller så har vi helt enkelt räknat räknat fel hela tiden. Om man tittar noga på #3 så hittar jag faktiskt bara 9, och det var för två dagar sen.
Det blir inga bilder idag. Är för rädd för att störa dem.
Detta blev lite chockartat, då det är första gången för oss. Vi har ju låtit henne vara totalt de första dagarna, och trodde att faran var relativt över… men det kan ju vara ett misstag i räkningen också…

Älsklingarr!!!!!!
ååh så fin mamma, grattis till kullen!

Tack! Hon är jättefin, och ungarna också. Spännande!

Bild på pappan kommer!

Jätte vacker hona

#15 Ja visst är hon snygg! Bra mamma också.
Attans! De växer så snabbt och idag börjar färgerna bli jättetydliga, och jag vill så gärna visa er, men kameran är död och måste ladda ett dygn! Suck…

grattis

#17 tack

sötisar :D

nej så söta! men du får inte säga vilket kön! jag vill bli överraskad!;?P

sötisar ;*

Undra om dom bär på något giftigt gift?
Jag tror jag är kär (H)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Skp honan var jättesöt! 

#39, och den helsvarta var helt underbara!!!
Jag tror att jag har siktat in några favvisar!

Mm, vi tycker också att den "svartvita" är speciell. Men bestäm inte redan nu vilken du vill ha. du får komma hem och gosa lite med dem först.

#41 jag har också undrat det de senaste dagarna…

MM, ag sja göra det1 ;)

Nu har vi döpt dem för att få lite ordning på virrvarret! Namnen är på en väns befallning tema Gamla testamentet, så imorse satt vi och läste bibeln! Det är inte särskilt ofta. Paint funkade dåligt, så jag fick skriva in alla namn för hand… Det blev väl inte så snyggt, men det kan vara praktiskt eftersom vi behöver hjälp med färger. Någon som känner sig manad att hjälpa till?

vad kan Sodom, #36 vara? Nf? Och Tekoa, den lille ljusa utan halvmånar och prickar?

Putt

söta :)

tack!

teka kan vara silverchoklad. har svårt att se bra på denhär lilla lånedataskärmen.

Okej! En silverchoklad hade ju inte varit helt dumt! Vi får väl se när pälsen börjar växa till sig.

Keila är jättesnygg! 

Grattis till kullen
Vill se nya bilder :D

Hur mår jorunn?

Hom mår bättre nu. det är väldigt synd, vi är superförkylda båda två så vi är lite rädda för att smitta de små. dock kommer nya bilder snart!

Sötnötar :D
Haha, Keila kan få flytta hit? ;) Har redan en Keyla så det skulle bli lite förvirrande, men hon är så otroligt fin!
Jag längtar så till i höst, då blir det bebbar här också :D
Värd på Choklad iFokus

#64 Keila och dem andra går att tinga… Visst är hon fin!

vad de vuxit till sej.
det går fort nu, snart börjar de småbrottas å klättra omkring.
Så söta dom blvit :D

Nej men guuud! jag kan inte hålla mig tills när jag sover över hoss er! jag måsste bara komma innan!

Visst är de söta!
#71 vi får väl se!

Idag är de 2 veckor gamla. Suck. Är ju kär i allihop. Vi har inte bestämt vem vi vill behålla än.

Jättegulliga! Vilken fin skp det är 
Vilka fina ungar :*

#79 Det där är alltså min lillasyster som har gjort ett inlägg på min inloggning.

#77 och 78 ja, visst är de fina! Är stolt fastän det verkligen inte är min förtjänst…
Åh så söta :) grattis till kullen :P

#82 Tack!

ååå! ;) älskar allihopa!

visst är de helt underbara!