Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1182 ggr
[Shangol]
0

Lite färghjälp igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni det är för färger på de här tre bebbarna :) Är tacksam för alla svar ^^

kajsa_karin
0

översta Cinamon eller Rost Rödögd

Mellan Mink

Nedre Nån ljusfärg svårt att se tänkte på Cream eller Offwhite

Föräldrnas färg?

[Shangol]
0

Det är ju Madonna sobel som är mamman och pappan är Cream Bandad. Har ingen bakgrund på pappan.

[BARABAZ]
0

De föräldrarna kan inte stämma i färgen. Efter två creme (sobel är ju creme + umb) kan du inte få vildtecknat. Finns det bild på dem?

[Shangol]
0

Pappan har jag ingen bild på men han är konstaterad Cream. Har han inte här hemma heller så kan inte ta kort. Och mamman har jag ju köpt av kajsa karin här på Hif. Och hon är en solklar Sobel. Ingen av föräldrarna går o ta fel på i färgen. Jag vet ju inte vad pappan har bakom sig. Knepiga är att jag även har fått svart i kullen. Och det borde kommit från pappans sida. Har ju mammans stamtavla och vad jag kan se så borde inget sådant komma från henne. Förstår mig inte på denna kull haha.

[BARABAZ]
0

Svart ska inte heller kunna komma, nej. Vad de har bakom sig spelar ingen roll i det här fallet, det är minst en av föräldrarna själva som är vildtecknad av något slag, och inte creme.

[Shangol]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fixade fram bild på pappan. Kommer inte ihåg vad människan hette som var helt säker på att han va cream. Hon var gammal hamsteruppfödare men lagt ner nu. Är inte alls så gul IRL som på kortet

[BARABAZ]
0

Det syns inte så mkt av honom där, men han skulle kunna vara honey t.ex.

Eller kanske en blek dove yellow eller liknande, med tanke på att han gett svart.

[Shangol]
0

Ja mkt möjligt. Men vad skulle du säga att de tre bebbarna är för färger då?

Saraah-s
0

Den sista liknar  tre st  i min kull jag har nu ,så jag tror den är offwhite eller creme ;)

http://www.scattred.snabber.se

nonisaga
0

Sista ser bandad ut oxå

kajsa_karin
0

Mamman är Garanterad Sobel Hon är utställd som Sobel med bra resultat

Bulba
0

Jag tycker det ser ut som

1. Cinnamon

2. mink eller dove

3. creme bandad

Pappa ser inte ut som en creme :/ Creme är mycket ljusare i färgen

Zheverez
0

är ungarnas ögonfärg röda el bruna?

[Shangol]
0

Ögonen är röda

[BARABAZ]
0

#8 Cinnamon (rö rost), mink och ev. en blek creme bandad.

#12 Färgavlad creme kan vara väldigt djup i färgen, de ska absolut inte vara ljusa. Mne i övrigt så stämmer det att han inte ser ut som en creme iaf (och det är han ju nu garanterat inte).