Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1068 ggr
Gasoline
0

Gnager ej, vad ska jag göra?

Har ju nyss skaffat min andra hamster, och som säkert många vet är han inte riktigt tam än.

Jag har märkt att han varken gnager på kartong, pinnar eller något annat i buren. Jag vet att de bör gnaga på saker för att inte tänderna ska växa och bli för långa.

Vad ska jag göra? Jag kan ju inte ta upp honom än då han inte är tam så jag kan inte hålla koll på tandväxten.

Imasy
0

Fröstänger då kanske?

Gasoline
0

#1 Smart idee! Jag ska prova att köpa sådanna. Du menar sådanna med en konstig frösmet på pinne?

Imasy
0

Japp, sådana frön som är "klistade" på pinne :)

Royalz
0

Mina gnager bara på fröstänger, inget annat ^^

Sara87
0

Mina gnager heller inte på nåt. Men tänderna verkar hållas i trim ändå, är väl basfodret som gör det antar jag.

Love-Hamster
0

#3 Pinnarna som har frön klistrade på heter Hirskolvar. Undulater får det som smått och gott godis.

UlrikaD
0

#6 Tror de menade gnagarstänger och inte hirskolvar. Gnagarstänger köper man i två-pack i kartonger och är väldigt poppis härhemma. Hirskolvar köper man i lösvikt oftast och är färskvara rakt igenom.

Gasoline
0

#6 Nej, ej hirskolvar, jag vet mycket väl vad det är för något ;) Men ja, ganagarstänger heter det nog.

MangoPeperoniOwner
0

Hundkex kanske han tycker om? Glad Köp hårda isåfall, dom är "svårare" för tänderna att bita ner :)

Gasoline
0

#9 Kan ju alltid prova ;)

Eloz
0

Jag kom på att man kan ha torkade majskolvar (finns i djuraffärer) , de är ju rätt hårda för tänderna också Glad

Hur går det? Gnager han något?

emma071
0

kan man Ge Hamstern Knäckebröd att gnaga på? :D

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

nonisaga
0

#12 japp :)

emma071
0

#13  okej,tack :D

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

zazzmi
0

Hamstrar är mycket nattaktiva. de gnager väl på natten då?

Gasoline
0

#15 Säkerligen, men borde inte det bli gnagmärken då tro?