Kan man ge grädde?
Har 2st här hemma som skulle behöva gå upp lite i vikt. Så undrar om man kan göra hamsteromelett och tillsätta grädde istället för mjölken? :) Eller hälften mjölk och hälften grädde..
Jag har nog använt grädde nån gång vid brist på bättre, och det gick då bra ;)
Nötter kan ju också vara bra att ge vid viktuppgång om jag minns rätt.
Okej :)
Ost är också bra "gödmat", och lite maffigare välling. Rapsolja eller rent smör (inga margariner) kan man blanda i det mesta man ger annars. Banan innehåller rätt mycket kalorier det med. fast kanske allra effektivast är att omfördela lite i torrfodret. Mer solrosfrön, nötter (som Imasy nämner) och t.ex. hampfrö (alla hamstrar äter inte hampfrö dock). Lite extra havre brukar vara bra det också.
Grädde funkar som ersättning för mjölk, men annars inte i några större mängder. Skulle hellre vilja rekommendera feta filprodukter i så fall, som t.ex. fjällfil. Bättre för magen.
#3 Okej, tack för svaret :)

Ge pepparkakka elr nåt sånt
#5 Hamstrar ska verkligen inte äta pepperkakor :)

kryddor ska inte hamstrar ha.
saffran,nejlikor,peppar, vitlök osv är det sämsta man kan ge djur.
grädde bör man vara försiktig med det kan sätta sprutt på magen å ge diarre så ge ytterst lite.
ge hellre nötter, en smörklick i gröten osv
Brukar göra en välling på malda nötter, smör, standardmjölk, vetemjöl och en skvätt grädde till de hamstrar som behöver gå upp i vikt. Det funkar bra, eftersom det är ganska mycket fett i nötter, smör, standardmjölk och grädde. Mina har gått upp i vikt, och inte fått magproblem :)
Värd på Choklad iFokus
#8 Ska testa det :) Är det några speciella nötter?
#9 Jag använder naturella valnötter, med det funkar troligen med vilka naturella nötter som helst :)
Värd på Choklad iFokus

#8 Nått speciellt recept du kan dela med dig av lr kör du bara på måfå? ;)
// Nathalie

Pannkakor borde väl vara bra. Fick tips av en veterinär att ge det till en hund som behövde gå upp i vikt. Kan inte komma på nåt där som skulle vara onyttigt om man skippar salt, socker och eventuella kryddor. Rätta mig gärna om jag är helt fel ute :)