Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 5692 ggr
[Glashalt]
0

Teddy hamster?

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet någon uppfödare som föder upp teddy bear hamstrar (tror dom heter så) med lång päls?

Dom är otroligt fina! Men det verkar inte finnas så många till salu. Därför undrar jag om ni har några tips vart man kan hitta en?

Sara87
0

Teddy finns inte, utan det är ett påhittat namn för Rexade hamstrar.

Det finns massvis med långhåriga hamstrar till salu hela tiden tycker jag.

Kolla i våra klistrade säljestrådar. "Hamster säljes 3-4"

[BARABAZ]
0

Långhårig hamster är det du tänker på, namnet teddy bear är bara något amerikanarna hittat på för att få det att låta märkvärdigt. Eventuellt är det just svarta långhår som menas, det är lite olika.

Långhår kryllar det av, och svart är inte särskilt ovanligt heller. Kika under Länkar uppe i HiFs huvudmeny, eller i uppfödartråden. Finns också annonstrådar som du hittar hänvisning till bland de klistrade trådarna.

[Glashalt]
0

Okej, då fattar jag! Har alltid trott att det var en egen ras liksom :P

Tack! Jag ska kolla det! :D

kajsa_karin
0

Jag har Lh rexar kolla Gärna på min hemsida www.123minsida.se/snarvindans

[BARABAZ]
0

Fast det är troligtvis inte rex det gäller om hon sett dem på amerikanska sidor. De införde begreppet teddy bear hamster långt innan de hade rex därborta, det fick de nämligen inte förrän 2002/2003 tror jag det var, och det där fåniga smeknamnet har funnits i minst 20 år.

Royalz
0

På arken zoo kallar dom långhåren för angora hamster..

amela87
0

Ja har en kull med cremebaserade långhåriga ungar som är leveransklara nu :) Du kan ta en titt på i min tråd Gossip girl -kullen
Eller min hemsida Banditens hamsteruppfödning

UlrikaD
0

LH-hamstrar är just nu mycket lättare att hitta än KH. Finns många som har till salu just nu. Även jag. Var bor du någonstans så kanske folk lättare kan tipsa dig?

Ebba-A
0

Om det är svarta långhåriga rex du syftar på har jag en kull planerad, som det förhoppningsvis kommer svart lh rex i ;)

Värd på Choklad iFokus

[Glashalt]
0

Tack för alla tips!

Jag vet inte riktigt vad jag har tänkt mig, vad dom heter eller så. Men min kompis hade en sån när jag var yngre, och den var stor som en guldhamster ungefär, och hade massa päls!

Jag bor i Enköping, alltså nära Uppsala, Västerås och sthlm. Jag har inte körkort, så jag kommer inte så mycket längre än så tyvärr. Men bor nån av er nära, så skriv! :D

Royalz
0

Det finns massa LH uppfödare i sthlm :) Finns någon i uppsala och västerås med tror jag :)

Bellen
0

Jag tror du menar guld hamster vet inte vad du menar men guld hamstrar har lång päls elr så täncker du på marsvin

[BARABAZ]
0

#12 Guldhamster finns i kh också, det är det som är ursprungshårlaget.

[Glashalt]
0

#12 Nej, jag tänker inte på marsvin, så snurrig är jag inte! Ja, jag vet att gulhamster kan ha lång päls. Men alla dom 4 jag har haft/har, har inte haft det, utan dom har varit korthåriga.

Någon skrev att det kallades angorahamster, och jag googlade på det, och det är ungefär så mycket hår jag vill att den ska ha. (skickar med en bild). Jag hade alltså tänk mig riktigt mycker hår, och det utseendet som "angora" har.

Bild borttagen. Tänk på att inte sätta in bilder ni inte själva tagit/fått lov att använda /Sanna - medarbetare

Bellen
0

söta

Royalz
0

Det finns inga angora hamstrar utan det är långhåriga guldhamstrar ^^

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några utav mina uppfödda har blivit så jättelånghåriga. Här är Nalle.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är Lurvas.

Bellen
0

aså gud vad söt hamster

Sara87
0

#5 Ok. Man vet aldrig. Här i Sverige är väl Teddy en felaktig benämning på rex iaf?

[BARABAZ]
0

#20 Imazo hade inga rex alls när jag jobbade på zoo sist, så deras felaktiga namn var det iaf inte då. Åkellos brukar inte hitta på dumma namn alls, så dem kommer det inte ifrån heller. Så otroligt vanligt är det inte med rex på zoo som inte köper från privata uppfödare, och det är så gott som alltid därifrån (grossist och/eller zoo) felaktiga namn kommer från början. Eller tänkt du om det kom från marsvinen? Rasen teddy?

Sara87
0

#21 Jag vet inte var den kommer ifrån. Men va jag läst tidigare här på forumet så verkar Teddy vara en benämning på rex. Möjligt att det kommer ifrån marsvinens värld s a s.

Royalz
0

Teddy hamster på arken zoo i karlstad är vanliga långhår :)

[Glashalt]
0

# 17 och 18.

Jättefina hamstar! så söta! De är sådär mycker lurv jag vill att dom ska ha, såå charmigt! :D

novas-hamster
0

ett annat tips är att gå in på svenska hamsterföreningen och kolla under guldhamster. där finns färgbeskrivningar och bilder. Då kanske du finner vad för slags hamster du söker. Sen kan du göra en efterlysningtråd här och få ännu mer tips.

jag omplacerar en hel del djur för ögonblicket.

blaand annat en super rexad silversvart skp långhår tjej.

du kan titta in på min hemsida om du vill. kram Noomie

ps transport kan vi alltid lösa .

http://novashamstrar.dinstudio.se