hamstrar med löss ?
Kan hamstrar ha löss?
nästan alla våra hamstrar kliar sig hela tiden. Lillemor satt och klia sig i 5 minuter.
finns det hamstrar med löss? vad är orsaken och hur botar man deT?
Ja hamstrar kan få löss. Vad man botar det med vet jag inte.
Blås på dom i pälsen så ser du om det finns nån ohyra eller inte.
#1okej, tack ;D
Ställ djuret på ett vitt papper en stund i en petbox tex. Då brukar det alltid trilla av nåt ohyredjur om de har några dvs, och du kan prova att hjälpa till att borsta lite.
fniss, kan inte låta bli att skratta lite. "finns det hamstrar med löss?", rolig formulering ;D Kan riktigt se framför mej hur man går in i en djuraffär å frågar om dom har nån hamster med löss till salu.. ^^ Inget illa ment till dej TS ;)
Hittat nå löss på dom? Det du kan göra om dom har löss är att kontakta veterinär. Du måste då få ett botemedel.
#4 hahah jaa .. det låter allt lite roligt ,men var tvungen att fråga eftersom man vill ju inte att sina hamstrar ska gå omkring med ohyra :s
hahahah
Hade dom nån ohyra?

Finns medel att köpa på djuraffärer. Kommer inte ihåg just nu vad det heter, men man sprayar det på pälsen och kammar sen hamstern.
Det har jag fått göra på en gammal hamster jag hade.
/ Maria. med-arbetare på Sommar

det finn ohyra som är så liten att man kan behöva mickroskop för att hitta.
Men det behöver inte alls var ohyra, hamstrar kliar sig såklart som vi gör, det är ju jätteskönt.
Håll koll på dem, men det är ju ett naturligt beteende att klia sig hos alla djur. Mina katter kliar sig, och älskar när jag kliar dem. Lika med hamstrarna, det är också ett sätt att hålla sig ren på hos smådjuren.
Har du sandbad till dem? Jätteskönt att rulla i och göra rent pälsen!
Kliar det på er själva någonting? Har ni några bett (ser ut som små myggbett, stora om man är känslig/allergisk)? Brukar bli mest på anklar/vader och armar. När jag haft ohyra har jag märkt det på mig själv innan jag märkt det på djuren, både när hamstrarna hade och när vovven fick mjällkvalster. Vet att det finns fler som upplevt samma. De kan inte överleva på människor, men de provbiter.