Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1544 ggr
[GeeGee]
0

Smiter ur lekhage, tak?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag vill gärna kunna använda vår lekhage och dum som jag var så trodde jag att han inte skulle smita. Men jag får skylla på att jag är förstagångs ägare till en hamster.

Det tar ungefär 3 sekunder för Totte att komma ur hagen och jag undrar nu om någon har gjort något tak eller liknande till sin lekhage. Ellero m jag på annat sätt kan göra så att han inte smiter så lätt?

Ebba-A
0

Fäst kartong längs varje sida, så han inte kan klättra ut :) Det är nog det bästa, lättare än tak och så.

Värd på Choklad iFokus

[GeeGee]
0

#1 Ja gtyckte att det verkade lite dumt för ibland måste jag ju ta ihop hagen, och då pajar jag allting. Sätter jag tak så blir det osm en platta som jag bara kan lyfta bort. Men å andra sidan så kanske det är lättast.

Men gnager dem inte hål på kartong väldigt enkelt och snabbt? ^^

[GeeGee]
0

Ingen mer som har något tips?

Sara87
0

Klurigt problem det där. Jag skulle också använda kartong. Men fäst den på insidan ;)

[GeeGee]
0

Alltså jag trodde att de knager sönder kartongen direkt men det tror inte ni eller? ^^

Sara87
0

#5 Visst kanske dom gnager sönder den lite, men det är ju inte så pass mycket att dom lyckas klättra över, det tror då inte jag i alla fall.

Kolla i min artikel om att ha hamstrar ute på sommaren, där har jag en bild på hur jag gjort med en annan "nätkonstruktion" å kartong på insidan :P