Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1012 ggr
[Shangol]
0

Varför gör hon så? :S

Madonna födde igår i lugn o ro. Har inte stört henne alls. Idag tänkte jag kika in o bara kolla så alla hamstrarna hade mat o vatten. Och när jag bara försiktigt kikade ner till Madonna sitter hon i full färd med att äta upp en unge :/ Kan de var att jag störde? Hon hade nästan ätigt upp hela så hon måste ju börjat innan jag gick in…..

Så frågan är varför äter de upp kidsen?

Royalz
0

Vissa hamstrar är helt enkelt inte bra mammor.

Har hon ätit upp alla? Eller var det bara den?

[Shangol]
0

Såg en hel hög under så tror det bara var en. Skulle kanske ha räknat dem men kan inte de föra att hon käkar fler?

OmplaceringsDjur
0

Min fick för 2 veckor sen och hon åt upp 2 stycken.

Så jag har 8 kvar:)

Säkert att dom känner av åxå om nått är fel på ungarna.

Royalz
0

Tycker du ska låta henne vara ifred. Om du stör henne kan hon käka upp fler. Vänta med att kolla ikväll igen, så hon får vara ifred.

Royalz
0

Glömde skriva att ungen kanske hade dött så hon åt upp den.

[Shangol]
0

jag kikar in senare ikväll endast för o ge dem mat o vatten så får hon verkligen va ifred. känns säkrast så.

EmmaJorunn
0

vår födde igår. allt såg bra ut då. men man vill ju gärna veta hur många det är så att man vet om någon försvinner. tycker ni att det är för riskfyllt att räkna dem ikväll? hur gör man för att räkna dem så skonsamt som möjligt, och ändå få en säker siffra?

Saraah-s
0

Gå in en gång per dag ungefär för att snabbt kolla om dom lever och så ge dom mat :)

http://www.scattred.snabber.se

[Shangol]
0

Det ska jag göra ^^ Tack för hjälpen allihop :)

zazzmi
0

#7 är så nyfiken på hur kottarna serut!

[Shangol]
0

Haha ska försöka ta en bild om någon dag :) Vill inte oroa Madonna i onödan. Hoppas verkligen det blir massa soblar :D

zazzmi
0

#11 AA!

Bellen
0

vad läskigt men vad synd aså dem brukar ju göra så :(

[Shangol]
0

Jo :/ Men nu håller jag tummarna att hon håller sig till o äta maten o inte äta upp kidsen :)

Bellen
0

Mm hoppas hon inte gör det mer :)

zazzmi
0

min syster fick ungar i går och är jätte rädd Förvånad

Bellen
0

varför är hon rädd??

zazzmi
0

I fall hon ska äta upp ungarna, eller att nån ska dö…

Bellen
0

aha men då förstår jag hihi

[Shangol]
0

Sånt man tydligen får räkna med tyvärr

zazzmi
0

Mmmh, vet

Bellen
0

Mm

RexAngel
0

Åhh… fy vad obehagligt att komma in o se honan käka en av sina ungar:/

Shit…. jag undrar om jag kommer att fixa detta med att föda upp hamstrar… jag väntar bebbar nu till helgen  ihhhh…

Royalz
0

#3 Om du har läst på om avel så borde du nog veta att honorna kan döda och äta upp sina ungar ;)

zazzmi
0

:/