Så ledsen, kan inte sluta gråta
Hej allihopa. JAg berättade ju om att jag haft Nelson nu i 2 veckor och varit överlycklig över vår nya familje medlem. Men jag har nu sista veckan bara blivit sämmre och sämmre i min astma tills jag idag vart helt utslagen, har inte kunnat behålla någon mat över huvudtaget.
JAG HAR BLIVIT ALLERGISK MOT NELSON.
Kan inte ha honom kvar en sekund till, står nu ute i förrådet stackarn (VARMFÖRRÅD) Men jag kan inte sluta gråta. VAD gör jag nu?*?? Han är ju helt fantastisk, allt han fått är helt nya saker, men kan ju inte tänka på pengar nu. Vill ju bara att han ska få det så bra som möjligt min sötnos. Köpte den av zhevarez uppfödning så jag måste nog kontakta henne. Men kan han vara i förrådet i natt eller måste vi åka iväg med honom nu.
ÅH känns så tungt, han har ju verkligen fastnat i mitt hjärta….
Gud vad tråkigt :(
// Emma :D

Vad tråkigt :/
Mvh Hanna
Nej men gud så sorgligt…
Är du säker på att det är honom du är allergisk mot? Det är ju högsäsong för pollen nu, vilket dessutom kan få en att reagera mot sådant man annars tål utmärkt. Även om det har med hamstern att göra, så kan det vara bottenmaterialet du inte tål, det behöver inte nödvändigtvis vara honom i sig själv.

Vad jättetråkigt för dig. Men bara det är varmt (som inne hos dig) i förrådet så kan han vara där inatt. Men ring Eva så du kan komma tillbaka med honom så snart som möjligt.
Vart bor du?
Nån kanske kan köpa honom eller ta hand om honom tills du hittar en köpare?
Hoppas det ordnar sig! :/
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Botten ströt är toalätt så det är det ju inte och Pollen har jag tabletter för som gör att jag inte reagerar inte gjort på 4 år och jag är Jätte allergisk i grunden. Det värsta är att jag fick en infektion första veckan han bodde hos oss och troligen kan det vara så att det gjorde att jag blev allergisk. Brukar tex alltid få en helt ny matallergi efter en kraftig infektion

Bor i Huddinge Stockholm. OCh vi har lagt ut en termometer där ute nu och har satt på elementet på full fräs.
Okej, ska du sälja honom om det inte blir bättre?

Åh nej vad sorgligt. Jag lider verkligen med dig.
/Westis också allergiker och astmatiker

JAg vet inte alls vcad jag ska göra nu. Det jag vet är att vi inte kommer att kunna ha honom kvar (även fast jag skulle göra allt för att få ha honom kvar) SÅ jag skulle jätte gärna sälja honom till någon som vill ha min gosiga krabat
Jag skulle nog kunna köpa han om jag tjatade lite på mamma. Och om man kan ordna transport!
Åh, men du… jag skulle inte sälja. Utan hitta en fodervärd som inte bor alltför långt borta. Så du kan komma och häsla på och så, sen om det skulle bli bättre kan du ju alltid ta tillbaka honom.
Värd på Choklad iFokus
Om du har flera olika allergier (pollen och matallergier?) så är nog inte hamster rätt djur för dig tyvärr. De hör till några av de mest allergiframkallande, ihop med häst, katt m.fl.
Men med det sagt, i och med att du är pollenallergiker, så tror jag ändå det är ett misstag att räkna bort det som grundorsak. Har den inte växt bort i vuxen ålder kan den förvärras, och det kan mycket väl vara vad som hänt nu. Sen är det också som jag skrev i #4, när kroppen utsätts för en allergi, kan den i samband med det reagera mot annat den i vanliga fall inte skulle reagera mot. Även om du blir symptomfri av medicinerna så är det fortfarande en påfestning för kroppen om du trots allt är allergisk mot pollen.

fick veta detta nu på kvällen.
han kommer hem igen.
jag har inte orkat sitta vid datorn så därför har jag inget sett detta tidigare.
Vad tråkigt om du har blivit allergisk mot han.

Vad synd :/

det är alltid lika tråkigt och jobbigt när man måste skiljas från en vän även om det är en liten hamster.nu har du provat hamster å vet att det inte går.
kanske ett naket marsvin funkar bättre om det är päls du reagerar på men då kan det bli problem med höet istället.
hoppas du hittar ett djur som ni funkar ihop med.
för mej var det nog ödet, sparade ingen från den kullen, nu får jag ju en ändå därifrån och en svart dessutom.
han får det bra här så känn ingen ånger el dåligt samvete.
ska på em till ikea å inhandla lite backar så han å två till som är på väg hem igen får nånstans att bo.
dvärghamster o gerbil ska vara mer allergivänliga eftersom dom sandbadar?

guldhamster sandbadar ju med :)

Gud vad tråkigt önska om jag kunde göra nåt

Tack alla såv jätte mycket för era kommentarer, de har värmt. Nu7 sitter Nelson i bilen med min mat påväg hem till Eva. Fick i alla fall säga hej då till mitt hjärtegryn och han hoppade upp i handen på en gång när jag kom ut till förrådet. Satt ochv mös i min hand en sund innan han släpptes ner i transportburen. Usch vad det här är jobbigt, fy önskar ingen att behöva känna såhär. Men Eva kommer ju att ge honom ett kanon hem så det känns bra att vår mysiga kille får det bra, även om det inte är hos oss.

Det är ju iallafall fördelen med att köpa från uppfödare. Att de tar tillbaka hamstern och ser till att den får ett annat lika bra hem. Inte lika lätt när man handlat på djuraffär.
Fy vad trist, skulle inte skaffa ett djur som äter hö dvs marsvin eller gerbil om jag hade pollenallergi.

# 24 nej precis. är dessuom allergisk mot hö. Min pappa bad mig dessutom att lova - inga fler grymma djurförsök (provade nakenkatt för 1 11/2 år sen och blev så dålig efter fem dagar att jag var tvungen att läggas in på sjukhust). Ingen i familjen tycker att det är speciellt roligt att jag blir så ledsen och min stackars man grät tom i bilen innan han lämnade ifrån sig Nelson (h- fan vad man kunde fästa sig då!!! han är ju så söt, snäll och charmig… så jäkla orättvist)
#23 vi tar tillbaka djur om köparen blivit allerigsk! (jobbar i djuraffär) men vi föder iofs upp dom flesta av våra djur själv, så vi är ju uppfödare oxå^^ :P
#25 du kanske kan ha någon sorts ödla eller liknande? dom kan ju vara himla trevliga….? om du hemskt gärna vill ha ett djur alltså…..
fågel är ju inte heller allergivänligt, men det beror kanske på vad man är allergisk mot?