Hamster iFokus

Hamster

Etikettutställning
Läst 2390 ggr
issa83
0

Utställningen 9 maj Lokalbyte!!

Pga av krångel denna gång med vår vanliga lokal i Kallhäll så har vi fått byta lokal till en som ligger i Södertälje!

Ny adress är alltså Nygatan 2 i Södertälje. Lokalen ligger en trappa upp och det finns hiss.

Varmt välkomna!

raudur
0

Va??? Ska det inte va på gjutarplan 2 i järfälla????!!!!!

issa83
0

#1 nej vi blev tvugna att byta lokal, vi i styrelsen beklagar denna sena ändring men det var inget vi kunde styra över

raudur
0

Men det står ju inget info nåon annan stanns,så det kommer inte bli någon utställning på gjutarplan2 utan i södertlje på nygatan 2??

issa83
0

Info är på väg ut på hemsidan, vi i styrelsen håller även på å ringer runt till de som ska ställa ut och meddela detta. Dock är klockan så mycke nu att vi fortsätter ringandet i morgon. Jag har även skrivit detta på shf´s forum, men det kommer ut på hemsidan också.

Utställningen på lördag den 9 maj är alltså flyttad från kallhäll till nygatan 2 i södertälje

Bulba
0

Men om man inte har någon möjlighet att ta sej dit?

Måste man endå betala för hamstrarna!?

Bulba
0

det tar lixom över 1 timme för mej att åka då

issa83
0

#6 det tar 3 timmar för mig att åka till både kallhäll och södertäljeTungan ute

Ebba-A
0

Åh! Jag komemr dit!

Men inga efteranmälningar tas emot va? :/ Skulle egentligen ställt ut Keyla i pet men kunde inte ta mig till KAllhäll. Södertälje tar jag mig till utan problem, men så anmälde jag henne inte Skrikandes

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

Men om jag och bulba ska åka komunalt kommer vi komma dit lite senare än halv tio, vi kommer komma dit typ kvart i o då e incheckningen slut. men kan vi checka in ändå?

issa83
0

#8 nejmen va synd. För tyvärr så är det ju försent att anmäla nu, anmälningstiden gick ut i fredags. Men du är verkligen varmt välkomen att komma och titta ändå:) Det är alltid så trevligt på utställningarna:)

issa83
0

#9 Det bästa är att ta dessa frågor med Lotta. Ni hittar hennes kontaktuppgifter i högerspalten på hemsidan under "föreningsinfo" och sen styrelsen. Men jag tror det ska gå bra:)

Ebba-A
0

#10 Men jag kommer ändå :) Trevligt att träffa allt folk och titta på söt-hamstrar. Sen måste jag ändå till djuraffären i södertälje och köpa lite marsvinsprylar, så då passar det perfekt.

Min mamma  jobbar förövrigt lite längre upp på den gatan ;)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

#12 fusk att du bor nära >o<

issa83
0

#13 Ja för vissa blir det mycke närmare och för andra blir det längre tyvärr. Inget att göra nånting åt. Men jag hoppas du och bulba kan ta er dit iallafall och kan ställa era djur utan alltför mycke krångel :)

nonisaga
0

#14 jo vi klarar nog av att åka dit, var inte så många byten faktiskt utan bara en buss o så tådet mot södertälje o gå lite :)

issa83
0

#14 va bra, då ses vi där!:) Nu ska jag krypa i säng. Godnatt på er!

kajsa_karin
0

Ni kan få åka med mig skulle kunna hämta upp er. PMA mig

Bulba
0

#17 Gud va schysst! Skrattande

Ebba-A
0

Haha, kan man ta med hamstrarna fast de inte ska ställas ut? Jag vill också ha med mig hamster ju :'(

Värd på Choklad iFokus

Bulba
0

#19 ja det går ju :) ibland är det ju gurkätar tävlingar osv :) men alla hamstrar måste gå igenom incheckningen.

Ebba-A
0

#20 Då tar jag med mig Klown då, behöver lite hjälp med färgbestämning så det passar jättebra :)

Värd på Choklad iFokus

Geishas
0

Vi har nu ikväll beslutat att ta emot efteranmälningar i Petklass.
Anmälan görs på plats.
Kostnad 35:-

Hälsningar SHF Styrelse

Ebba-A
0

#22 Då blir det att Keyla följer med :D Gud vad kul det blir!

Värd på Choklad iFokus

novas-hamster
0

ja det ska bli kul. välkomna allihopa. Tänk lilla jag som åker ända från GBG. men vägrar å missa roligheter. fast denna gång kommer jag vara upptagen vid domar bordet…kramizar alla

Zheverez
0

oj nu blev det problem för mej.

hinner tyvärr inte till södertälje.

så de djur jag skulle lev till utställningen kan jag inte lev.

pm,ar er berörda ,skrev här ändå så ni inte missar min info.

issa83
0

#23 Ja detta blev ett sent beslut, va kul att du nu fick chansen att ställa iallafall:) Välkommen

issa83
0

OBS! Dock gäller denna efteranmälan utan extra påslag bara för denna utställning!

Sara87
0

puttputt

Nilsherman
0

hur gör man om man inte kan ställa ut sin hamster eftersom utställningen är flyttad? Kommer man bara inte då eller måste man säga till och avanmäla någonstans?

Linda

Geishas
0

Av vilken anledning skulle du inte kunna komma?
Vi kan inte rå för att det blev så här. Ibland blir det fel vid bokningar och det är inget vi kan göra ngt åt.
Vi har gjort vad vi kunnat för att ni utställare skulle få en utställning den dagen som var planerad.

Lotta

Nilsherman
0

jag kan inte komma eftersom det tar 2 timmar för mig att åka dit och hade bara anmält en hamster till petklassen, jag förstår att det kan bli så här och menade inget illa, bara undrar hur jag ska gå till väga på bästa möjliga sätt.

Linda

raudur
0

Min resa blir också 2 tim eftersm jag och min kompis åker komunalt,men vi kommer endå :P Bussen går 06.43 här hos oss i Åkersberga så det blir tidigt upp:) men vad gör man inte för att ha lite kul :)

Nilsherman
0

haha, då förstår jag er, men eftersom jag har bara en hamster i en klass så känns det lite onödigt för min del eftersom jag har mycket att göra med packningen till Tyskland nästa helg oxå. Hamstern är ju även bara anmäld i petklassen så….. Men jag kommer självklart att vara med i utställningen nästa gång den kommer vara i Kallhäll,

:D Linda

raudur
0

okey :P

Nilsherman
0

japp, Och det passar ändå bättre eftersom min andra hamster är lite sjuk så kan jag vänta tills den blir helt frisk och ta med båda :P

raudur
0

aha,jag hade tänkt ta med min andra också men han är lite konstig just nu så jag väntar till nästa utställning jag med :P

Nilsherman
0

haha, varför är din konstig :)

raudur
0

Vet inte det är nått som inte stämmer riktig :/ Han är inte sig själv bara

kajsa_karin
0

Eva jag kan ta med hamstrna åt dig om du vill?

Denna kommentar har tagits bort.
Geishas
0

Nästa utställning i Kallhäll kommer att dröja ett bra tag, minst 6 månader.

**Våra kommande utställningar är:
**30/5-Hallsberg
11/7-Katrineholm 
29/8-Göteborg

Sen får vi se längre fram. Det är en utställning till planerad i Stockholm Men datum är inte klart det blir i oktober iaf.

Lotta

Nilsherman
0

okej, synd :( men då är jag med då.

raudur
0

En fråga: Är utställningen i något specielt hus?? Te.x som i järfälla är utställningen i folkets hus….

UlrikaD
0

En utställning i Göteborg?? Gissa om jag ska packa släpvagnen med hampisar och komma då!Flört

Geishas
0

Utställningen nu är i en företagslokal i ett vanligt hus mitt i stan.

Lotta

novas-hamster
0

man måste vara medlem i shf för att ställa =)

allvarligt talat. 2 tim restid är ingenting mot vad jag och micki och många av oss fått åka varje utställning =)

men man gör det ändå..för att det är faktiskt jätteroligt att vara där ;P

samt så blir det ju alltid massa goda kakor å sånt…billigtTungan ute

kramizar noomie

Ebba-A
0

#48 Men man kan ställa ut en gång i petklass som ickemedlem? :)

Värd på Choklad iFokus

Geishas
0

Ja det kan man.

Lotta

mocchino
0

#49 Ebba har koll! Flört

// Nathalie

Royalz
0

Hoppas denna dagen går snabbt så det blir utställning nångång ;)

Geishas
0

Jag hoppas dock att den går långsamt då jag har massor att ordna med innan utställningen.

Alla bedömningslappar och alla andra papper ska skrivas ut. Lokalen ska göras iordning.
Det ska plockas ihop djur och tillsaludjuren ska även dem plockas ner. Jag blev dessutom tvungen att hämta hem en foderhund från fodervärden då denna inte kan ha hunden kvar.
En av domarna kommer sent ikväll och ska sova hos oss, ja fullt upp, vi får vara glada om vi får ngn sömn :)

Jag lovar dock att jag ska vara så pigg som möjligt i morgon då det är hela 75 guldar i standard klass som jag ska döma.

Vi ses i morgon allesammans!

Lotta

Anna-Helga
0

Snyggt jobbat att hitta ny lokal med så kort varsel! :)

Motalavikens
0

Ja vi är glada att det gick att fixa så det blev utställning iallafall =)

[Isa96]
0

Ja, kul att det blir någon utställning :). Men jag måste gå upp kl 6 på morgonen för att hinna, lite tidigt på en lordag, men det är absolut värt det :)

bblomquist
0

ni ska va glada att ni bor när ni bor, jag MÅSTE ta med mig morsan eftersom jag är tvungen att åka båt över ifall ja ska på utställningar, det suger.. :/ ska ev. på utställningen i juni/juli

issa83
0

En tjej som ska åka med oss får gå upp före 4 i natt för att hinna åka från säffle, hit till 6-6.30 när vi ska åka härifrån till utställningen. DET kallar jag utställningsviljaTungan ute

novas-hamster
0

#58 det vill jag lova :)

nu har jag packat hamstrar , gerbiler, skrivit ut papper, ( kom i håg kvittensblock i sista stund) sponsring saker mm. OCH jag åker själv…har dock tvingat min pojkvän att hjälpa till =)  bidde bara 5 väskor FörvånadTungan ute

så snart är jag påväg uppåt..kramizar alla..ses i södertälje =)

Ebba-A
0

Om man ska ta med en hamster, om inte ska ställas ut utan jag vill bara ha färghjälp. Måste jag ha den i en petbox då? :)

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

#60 Nej :) Bara om den ska ställas ut behöver den vara i petbox :)

Ebba-A
0

#61 Jättebra! Då kommer jag med både Keyla och Klown då :)

Värd på Choklad iFokus

[Shangol]
0

Är det inträdesavgift för o komma in? :P

mocchino
0

#63 Nej det är gratis att komma in. Det enda som kostar är om du har anmält din hamster och ska ställa ut den. :) Annars är det gratis. :)

// Nathalie

[Shangol]
0

Ok kanon :) Då kommer jag upp med två kompisar ^^

issa83
0

#65 Ja det tycker jag absolut att du ska göra:)

[Shangol]
0

Vilken tid bör man vara där ungefär?

Ebba-A
0

Mitt tåg kommer in tio över nio, funkar det att komma då? :)

Värd på Choklad iFokus

kajsa_karin
0

Har varit och hämtat fika saker. Varit på Begravning, Varit I skolan och hållit ordning på Barnen på Klass disco nu är man helt slut. Skall upp vid 6 i morgon för att hinna med allt. Men jag tycker bara att det skall bli jätte kul. Men jag får inte glömma nått då blir det kört. hade det varit i kallhäll hade jag kunnat åka hem på 5 minuterCool

Men det är bra att det blir på lite olika platser. Finns ju en del som jämt får åka

Motalavikens
0

incheck mellan 8.30-9.30 och det gäller även er som efteranmäler =)

Emmipigs
0

Jag kommer med min egenuppfödda kille =D

Jag bor så pass nära nygatan (bor i ronna) så jag kommer minsann…

Kramis på er alla underbara hamster vänner, från emma o djuren!!

Emmipigs
0

8# efteranmälningarna tas ju emot på plats imorgon ??

Hoppas vi ses, håll utkik efter en tjej på tolv år med en äldre man & en sapphirer dvärgis=)

Hoppas vi ses där allihopa, speciellt du Anna BH, kommer du?

Akon vill nog träffa dig igen;);)

Kram

Royalz
0

Om 4 timmar ska jag gå upp för att hinna ;)

Ebba-A
0

#72 Jo, men inlägget skrevs innan det ändrades till att efteranmälningar skulle tas emot :)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

#73 oj ;o

haha jag ska duscha nu, ses imorrn ^^

Royalz
0

#75 Har ca 35-40 mil till sthlm, så kommer åka vid halv 5 ^^

nonisaga
0

#76 oj vad jobbigt >.< hur åker du?

Emmipigs
0

helsike vad ni kämpar för att komma, själv bor jag ett par minuter från stan… där vi ska vara, vi kommer vara mitt i centrum nästan, lyxigt

Men jag har EN petbox(minsta strl.) men jag har andra jätte bra transporter i plast, är dom tillåtna??Rynkar på näsan

Emmipigs
0

so några vet här så var det ett misstag. jag köpte en hona som visade sig igår vara en hane. Men då hade jag redan satt ihop henne och min hane. dom går toppen ihop och såläge det funkar tycker jag dom kan få bo ihop! Men då är frågan om den ena kan följa med som endast sällskap i transporten ??

Och om man MÅSTE ha en petbox ??
Jag har ju bara en och den e yttepyttig, den är ju minsta modellen.

Behöver svar omgående !!

Bulba
0

#79 Två guldhamstrar får inte åka ihop i en petbox!

En petbox av minsta modellen alltså modell 1 är inte tillåten på utställningarna. Hamstern ska sitta i modell 2 ensamma.

Har du bara en petbox så får du låta den hamster som ska upp på domarbordet vara i petboxen och den andra i en annan låda. När sedan nästa ska upp så får du byta.

mocchino
0

#80 Tror det är dvärgar hon har. :)

// Nathalie

Emmipigs
0

NEJNEJ, aldrig två guldisar, det e två pyttisar(vv dvärgar) vi snackar här.

Dom är två helt olika färger(sapphire o sapphire perl) så man ser ju skillnad, sen följer ju jag väl med fram till dommarbordet o jag kommer väl stå där under bedömmningen och lyssna ?? eller ??

Jag har en annan JÄTTEBRA modell som jag transporterar dom i istället då?

Mycket större o rymmligare för dom!!

Ebba-A
0

#79 Djuret som ska ställas ut ska upp på domamrbordet ensamma, i petbox nummer 2 (20x12x17).

Värd på Choklad iFokus

Emmipigs
0

ooops, någon som har en petbox att låna ut till mig imorgon bara undertiden vi är där??:$

annars kan jag inte komma

mocchino
0

Så här står det under utställnings regler på shf hemsida:

"Dvärghamstrar och Gerbiler får hållas i par eller grupp."

// Nathalie

mocchino
0

#84 Kan se om jag har nån, men kan tyvärr inte lova.. Lånade ut 2 på förra utställningen. Har jag tur får jag tillbaka dom imorgon! :)

// Nathalie

Ebba-A
0

Nu ska jag sov så jag orkar gå upp imorgon, har förästen ingen lust att sitta vid min dator eftersom Melvin hårat ner hela tangentbordet.

Puss och kram, ses imorgon :D Ps: Natalie, kom ihåg att lkidnappa mig om du ser mig ;)

Värd på Choklad iFokus

Emmipigs
0

Jag lämnar ju tillbaka innan vi åker hem isf, jag tar ju inte hem dom, men kan jag inte ha min egen då??

den är som en råtttransport eler hur man ska säga, locket i taket med smaaaala "galler"…

mocchino
0

#88 Ta dom i det du har så får vi försöka att lösa det på plats. :) Förhoppningsvis finns det nån att låna nånstans.. Tyvärr hann jag inte åka och köpa hem ett bunt petboxar, brukar annars ha en kartong med att sälja men tyvärr hanns det inte med denna gången..

// Nathalie

Emmipigs
0

ja men min är inte tillåten ju??:(

"SHF kommer även att ha ett antal petboxar nr 2 till uthyrning för dem som i början eventuellt inte har sett detta meddelande och hunnit skaffa petboxar enligt ovan. Detta gäller alltså från och med 2007-09-29 och framåt."

gäller detta tro??

mocchino
0

#90 Men du får fortfarande ha den vid inchecket bara du byter sen innan hamstern ställs upp på bordet för bedömning! :)

// Nathalie

Emmipigs
0

ja, sålänge jag inte bedömms första i klassen(tvivlar) så kanske vi hinner ner till Dm o köpa upp en strl 2 petbox snabbt, dom öppnar nämligen kl.10.00, när bedömmningen startar.

Geishas
0

Det blir nog bra med den du har "råtttranstorten" ska du se, vi är inte så kinkiga ;)

Lotta

Royalz
0

Nu har jag precis gått upp ;) Hamstrarna blev glada iaf :D

Emmipigs
0

ja, jag med, längtar tills vi alla träffas.

Ebba-A
0

Jag sitter p? t?get med Keyla, Klown fick dock stanna hemma. F?rsov mig och han inte fixa allt.

Värd på Choklad iFokus

bblomquist
0

åh vad kul ni ska ha det! hoppas det blir en lyckad dag för er alla :)

Emmipigs
0

Ja, jag kom hem med en hamster extra, hur kom det sig?

haha, jodå, köpte en agouti hona från natalie. jätte nöjd med mitt köp, Däremot är jag inte lika nöjd med resultatet, akon fick A.AB.AB

Emmipigs
0

Ja, jag kom hem med en hamster extra, hur kom det sig?

haha, jodå, köpte en agouti hona från natalie. jätte nöjd med mitt köp, Däremot är jag inte lika nöjd med resultatet, akon fick A.AB.AB

nonisaga
0

#99 ah var det du som köpte hon stora ungen från Nathalie ;P?

För mig gick det väl sådär. Tofflan blev BIS 4 i pet, o diskad i standard O.o. Saga fick A rakt ignom. Och Alice hittade inte ett hem :(. Jag hade en massa kul^^ jag blev lite trött o flum på slutet x)

Ebba-A
0

#100 Jag var nära på att kidnappa Alice, har dock inte plats för fler hamstrar :/

Värd på Choklad iFokus

Saraah-s
0

#100 varför vart hon diskad i standarden ?

http://www.scattred.snabber.se

nonisaga
0

#101 hon är riktigt fin :) synd att du inte har plats. På söndag (hehe imorrn) flyttar hon till djuraffär :/ hon var den ända som blev kvar.

#102 dom sa att hon hade svansknyck (eller nja skada) men dom sa inget på pet :S.

UlrikaD
0

#103 Tror inte det spelar någon roll med svansknyck på pet. Men i och med att man enligt SHF:s regler inte får avla på hamstrar med svansknyck så är det väl viktigare på standard. Men jag trodde att man fick avdrag, inte att man blev diskad.

nonisaga
0

#104 aha okej. Jo det har vart r'tt olika, ngn gång har dom skrivit skada o en gång ingenting o nu svansknyck. Det var rätt många som blev diskade pga av det :/

Emmipigs
0

mitt marsvin födde nyss!!!!Skrattande

Saraah-s
0

på förra utställningen vart min hane diskad i standard men dom skrev inget på pet. han har med svansknyck (:

http://www.scattred.snabber.se

Emmipigs
0

#100 Japp, Fina fick hon heta, underbar tös, väntar hem stamtavlan bara=)
Den kommer nog innom några dagar=)

Ebba-A
0

#106 Oh, vad blev det för något då? :)

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Kom precis hem jag också :)

Ballerina blev BIS 4 i standard för juniorer. Blev även BIR. Och så fick hon CK :) Och A i pet.

Taurus fick fina beröm i standard och så fick han AB i pet får han nafsade på domaren xD

Yellow fick A eller AB i pet, glömde lappen på utställningen så vet inte ^^

sebb
0

Svansknyck ska kommenteras i PET-klass, resultatet på knyck blir B.

Geishas
0

Ja och vi diskar knyckar i standard, det var "många" som hade knyck idag ja, Så är det ibland och bedömningen är ju lika för alla.

Knyckarna kollades med minst en person till så man var två att könna dessa konstiga svansar, det var några konstiga svansar vi såg med, dessa diskades dock inte men svansen såg ut som en falukorvsring på ett ungefär och det var 3 st har jag för mig som hade sådana svansar.

Grattis till dem som tog placeringar, ck och cert idag!

Lotta

Emmipigs
0

#109 , jadu Ebba tre dödfödda=( Hona, hane o okänd
Och en levande unge, hane. Alla trefägade(Golden/Blcka/White). Omparning sker efter semestern. Ebba, har du ev. möjlighet att passa något eller några av mina djur?

Kram

Ebba-A
0

#113 Okej :( Hoppas hanen överöever.

Det beror på när det är, men vi kan ta det på msn :)

Värd på Choklad iFokus

Emmipigs
0

ja, vi chattar ju nu så=)

Ebba-A
0

Skrev av Keylas bedömningssedel :)

Bedömningssedel Pet-klass

Svenska Hamsterföreningen

Katalognummer: PGU 29B
Namn: Keyla
Kön: Hona   Ålder: 3 mån 2 v
Färg: Svart bandad   Regnr: -

Kroppsform

Tunn

Storlek

Liten

Hud

Bra

Päls

Tät & fin

Ögon

Nyfikna

Öron

Härliga

Tassar

OK!

Svans

OK!

Övrigt

Dagens Mini

Tillgänglighet: A  Kondition: A  Totalt: A   

(tamhet)

Placering:  _____________________________

Datum: 2009-05-09                Domare: Noomie Björkil

Södertälje           

Värd på Choklad iFokus

Emmipigs
0

Ja, jag såg ju den igår på plats.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.