Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 1294 ggr
Imasy
0

Att vara medarbetare.

Då jag titt som tätt får förfrågningar ifrån medlemmar som vill vara Medarbetare så tänkte jag med detta inlägg berätta lite mer.

Det som krävs av en Medarbetare är att man håller koll på trådarna, flyttar dem, redigerar inlägg mm.

Man måste våga säga till när det kan gå för hett till i trådarna och hålla sig till god ton själv.

Förutom att man ska föregå med gott exempel på denna sajt gäller även detsamma på andra sajter. Man är ändå en del av ansiktet utåt för sajten och ska inte betee sig illa på andra iFokus sajter.

Sedan så finns det en låst del som är för oss Medarbetare, och där råder det sekretess. Det som sägs där stannar där. Tyvärr har jag fått en trist besked som gjorde mig besviken, och det var att en gammal Medarbetare har suttit och läckt som en rinnande kran till utomstående vad som sagts där. Det är inte okej!

Den låsta delen har jag fått uppfattningen om att många är nyfikna på, men jag kan säga att den är ganska tråkig ;) Vi pratar egentligen bara om sådant som rör sajten, och ibland visserligen lite OT, men inget av betydelse.

Sedan så när vi väljer ut en ny Medarbetare så tar vi kontakt med denne själva, under de förutsättningar att vi alla känner att vi kan "jobba" tillsammans med denna person. Vi har även bestämt att vi vill helst att man ska vara myndig om Medarbetare, även om vi har gjort undantag vid vissa tillfällen.

Så detta var väl lite kort om vad som krävs. Mer information finns som är skrivet av iFokus om vad det innebär att vara Medarbetare.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Sara87
0

bra info jennie!

Zheverez
0

bra skrivet nu vet ju även vi icke Medarbetare vad som krävs.

kan samtidigt passa på å tacka för att ni lägger ner tid från er fritid så vi får ha detta forum.

ni gör ett mkt bra å uppskattat jobb.

Bulba
0

Bra info för oss icke Medarbetare xD

Ebba-A
0

Mjo, kan förstå att det inte är särskilt kul som Sajtvärd att ständigt få förfrågningar om att bli Medarbetare. Sen är det extra svårt om personen i fråga har svårt att ta ett nej.

Skulle ni behöva extra hjälp så frågar ni ju den personen ni vill ha som Medarbetare.

Jag vet av erfarenheter att det inte alltid är kul att vara Medarbetare också.

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Ja vi gör ju detta helt ideellt, så det är ju tur att det är övervägande positivt att vara här på sajten, annars hade man nog inte orkat, om det bara skulle vara bråk hela tiden.

mocchino
0

#7 Nej precis! Det är inget kul med bråk!

// Nathalie

Zheverez
0

en fundering- är det status att vara Sajtvärd?

menar är det därför som vissa vill bli det å frågar gång på gång.

[Popcorni]
0

Bra information! :)

Zheverez
0

menade inte Sajtvärd utan Medarbetare skrev ju fel så ny fråga blir då- är det status i att vara Medarbetare?

Gasoline
0

#11 Jag vet faktiskt inte, men jag blev faktiskt Medarbetare för att jag tänkte att jag kunde göra nytta när jag ändå var här inne så pass mycket, dessutom bidrar jag mer än gärna lite till detta forum då jag uppskattar denna sida så enormt mycket!

Så det är ingen statusfråga hos mig, men kan tänka mig att andra tycker att det är status.

Sara87
0

Nja.. Jag tycker inte att det är status att va Medarbetare. Inte speciellt mycket i så fall. Vi är bara vanliga människor precis som alla andra, bara det att vi kan göra mer på sajten än andra kan.

Zheverez
0

jo men är det de funktionerna som vissa vill åt å därför vill vara Medarbetare?

jag är så nyfiken å vill veta hur ni tänkt.

att ni är Medarbetare är bara ett plus i mina ögon å ni behövs samt gör ett bra jobb.

Gasoline
0

#14 Dessutom har jag inte märkt någon skillnad på hur folk bemöter mig nu och då, fast jag har ju inte varit Medarbetare så länge.. Så jag anser det inte att vara status, Sajtvärd är dock en annan fråga.

Sara87
0

#14 Alltså, egentligen är det väl inte speciellt många fler funktioner vi kommer åt. Vi kan redigera å flytta trådar typ :P å så har vi iFokus plus som en bonus. men mycket mer än så är det väl inte.

Adina
0

Bra information :)

Bulba
0

Jag skulle inte säga att Medarbetare ger en status. Jag håller mest till på denna sida för att man kan få så otroligt mycket bra hjälp sedan skulle det väl vara kul att få hjälpa till lite istället för att bara glida runt på en räkmacka.

Imasy
0

Haha, "glida runt på en räkmacka", den var ny ;D

Bulba
0

#19 Haha! aldrig hört den? xD

Imasy
0

Näe, men däremot bananskal ;)

Bulba
0

Glida runt på ett bananskal "/ haha, räkmacka låter bättre Flört