Svenska smådjursföreningen
Vi e ett gäng glada, positiva djurälskare som nu har startat en helt ny smådjursförening där vi med gemensamt intresse kan ha riktigt roligt tillsammans!!
Djuren som vi idag har med e: Guldhamster, Dvärghamster, Gerbil, Marsvin och möss…
Välkomna in!!
Här e länken till vår nya hemsida
http://smådjursföreningen.info.se/
Men vadan detta? :) Kan man ha dubbelt medlemskap i denna?
Hur menar du nu?? :)
Intressant :D
Eftersom det är en massa SHF folk med, så undrade jag om man kan vara medlem i både denna och SHF :)
Jadå!! Man kan vara medlem i hur många föreningar som man själv vill!!
Men hur gör man då om man vill regga sina ungar? Eftersom det är reg-tvång ifrån SHF, måste man då regga sina ungar i SSF också då?
har också regundringar ^^
Det får man ju avgöra själv i vikken förening som man vill regga sina ungar!!
Vad krävs för att mans ka stå med som uppfödare?
Hur ser dessa regbevis ut?
Vad kostar varje papper? o såntdär. vet att de kostar i SHF
När blir hemsidan klar?
Jag hade en massa frågor som jag ville ha svar på innan man funderar på att gå med :)

Föreningen är ju helt nystartad och vi jobbar med hemsidan hela tiden. förhoppningsvis blir den klar inom kort :)
Men vilka är "vi"? Kan man bli medlem idag om man vill?

Vi är 7st grundare och vi finns med bland uppfödarna på hemsidan :) Maila medlemsansvarig för frågor om medlemsskapet, mailadress finns på hemsidan under Medlemskap.
Men om jag blir medlem idag, utan att ha fått veta allt jag vill veta, kan jag då få pengarna tillbaka?

Jag undrar samma sak som PixelMollan i inlägg #11 (:
Lägger in denna bland våra länkar nu :)
Tack!!
Ni hittar svar på alla frågor inne på hemsidan!!!
Nu har jag läst uppfödarregerna.. vilket betyder (om jag förstod det rätt) att jag inte kommer kunna bli uppfödare inom er förening P.g.a att ma måste vara med på ett visst antal utställningar med egenuppfödda djur.. vilket är praktiskt omöjligt för mig som bor så långt ifrån "allmänheten". :( *besviken*
Men det är ju redan flera reggade uppfödare i föreningen, vilket borde vara omöjligt då, om man måste ha ställt ut minst två gånger, eftersom den föreningen inte ens har haft sin första utställning 
ååå vad kul, kanske borde bli medlem
Jag funderar på att gå med. Men dock ska jag fundera lite till :)
Värd på Choklad iFokus
Du är så välkommen så! :)
Kram Anna
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Jag tog mig friheten att göra detta till en tråd i hamsterpratkategorin ;)
Du får flytta den Marie om du vill ha den OT :P

Blev precis medlem på shf och inväntar antagligen någon post från dem? :P
Har en liten fråga; Vad är reglerna för att stå med som oreggad uppfödare?
Värd på Choklad iFokus
#26 Vad kul, men detta är en tråd om SSF… 
Medarbetare på Chihuahua
#27 Då blir du bara medlem hos oss och sätter in en oreggad-uppfödaravgift på 50 kr! Lätt som en plätt! Välkommen!
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua

#28 J :$ Men kostar det något att gå med i SSF?
Jag har ju bara 3 hamstrar och inte stamtavlor elle rnågot på dem.. alla från djuraffärer :P

#29 Ah , där var svaret ja :) Då ska jag göra samma isf? :)
#30 Det kostar 100 kr för ett år att bli medlem, du kan få stamtavla på dina hamstrar enkelt genom att fylla i ett formulär på hemsidan!
Välkommen!
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
jag undrar en sak,
jag vill kanske börja föda upp hamstrar, men jag är under 16år, kan tex. mamma skriva att det är hon som föder upp, fast det är jag ?
#33 Du kan stå som oregistrerad uppfödare på SSF's sida oavsett ålder, det kostar 50 kr. Vill du bli registrerad uppfödare måste du ansöka med en familjemedlem över 16 som också är medlem i SSF.
Värd på Choklad iFokus
#34 Tack Ebbis96, du har koll på läget! :)
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
#35 Jag har forskat ;)
Värd på Choklad iFokus
#35 Jag har forskat ;)
Värd på Choklad iFokus
Mohaha nu e jag och nonisaga med i föreningen också :D
Hmm… Jag ska ev. gå med i föreningen nu i veckan, men undrar hur långt det tar från att jag har gått med tills när jag akn registrera mina hamstrar?
Värd på Choklad iFokus
#38 Ja, välkomna tjejer!
#39 Samma dag typ… :) Här är vi snabba!
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
#40 tackar hihi, vi PMar dig när vi kommit på ngt uppfödar namn:)
#41 Fantastiskt bra, men det räcker med era namn som vi har så länge, så får ni fundera på uppfödarnamn tills ni registrerar er uppfödning sen om ni vill!
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
#42 aha okidoki:)
Har fortfarande obesvarade frågor ang registrerat uppfödarnamn. Men väntar på en lösning..
#44 Ja just, avståndet ja… Men det är väl inte värre än att ni skramlar ihop ett gäng och någon åker ner till er om ni inte kan komma upp kanske? 
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua

Går ju att stå med på oreggade uppfödare, och även som vanlig medlem får man ju regga sina djur och få stamtavla 
ni får gärna leta er ner till skåne. Jag kan inte åka upp iaf detta året som de ser ut. Tycker de är lite "skitt" (skånskt uttryck) att man ska behöva resa för att få vara med som reggad uppfödare.

Förlåt att jag kommer såhär i efterhand angående det som står överst - får man bara regga ungar i SHF, fårdom inte reggas i flera föreningar?
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Jag tycker också att det är ganska tråkigt att utställningar är så långt bort :(
Självklart förstår jag ju varför dom hålls där dom hålls, men det är ju så trist om man inte har chans att åka ner för att det inte stämmer med tåg elller/och att man inte har någon att bo hos ..
Synd att sverige är så avlångt!! ;)
#48 Ingen fara! :) Du får gärna regga dina bebisar i både SHF och hos oss i SSF! 
#49 Men här i mellansverige ska vi försöka sprida utställningarna lite! Du får gärna hjälpa till ochfixa och trixa lite, så vi kan ha utställning uppe hos er! Ingenting är omöjligt!
Detsamma gäller ju "skåningarna!
Får vi ihop folk så att utställningen går runt så åker vi ju gärna ner såklart! Då kan man ju köra en uppfödarkurs samtidigt i så fall kanske, det är ju ett alternativ!
Bara kom med idéer och synpunkter så tar vi till oss och försöker lösa det!
Kram!!!
Medarbetare på Chihuahua
en idé är att ta uppfödarprovet via internet. iaf när man bor så himla långt ifrån sthlm.. det är lättare för mig att ta mig till ett annat land (danmark:P) än att ta mig till sthlm
#50 Jag tycker ni kan komma till Värmland :D
#51 bra idé!
Medarbetare på Chihuahua

#52 Jag har släkt i värmland och åker dit då å då.. :)

Jag tycker det är jätte bra att ni gjort denna förening.
Då jag bor typ 45mil ifrån sthlm så blir det ju inte av att man åker dit när det är utställning så hoppas på fler utställningar närmare nu när denna förening har startat :)
Vad roligt med en ny förening! ^.^
Tycker att det verkar som en bra ide att ha utställningarna på olika ställen i sverige! Alla bor ju inte i sthlm!

Jag kommer bli medlem här! 
Hur gamla måste hamstrarna vara för att få ställas ut? Hittade inte det på hemsidan.
Det roligaste, tycker jag, är ju att vår målsättning är att alla sak få vara delaktiga och hjälpa till med det man kan också! Det kommer ju innebära fler aktiva i föreningen! Och det är på det sättet vi kommer kunna ha aktiviteter där våra medlemmar finns! :) Finurligt va??! ;)
Dessutom kommer man lära känna folk bättre, samarbeta och hjälpas åt! För alla är ju bra på någonting! Så det finns en plats för alla!
#58, Bra att du uppmärksammat det, vi får fixa den regeln och informationen omgående… :) Skulle tro att det blir 8 veckor som kommer gälla, men jag återkommer med besked!
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua

Finns det någoin regel gällande namnen om man ska regga ungar i denna förening ? :p
#60 Det måste jag be att få återkomma om tills efter årsmötet på lördag… :)
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
#61 Hur har ni bildat förening utan att ha haft ett årsmöte redan…?
#62 Man har först ett bildandemöte där man utser en interimstyrelse, sedan kan man ha årsmöte, när personer hunnit bli medlemmar i föreningen. Ingen förening utan medlemmar vet du… ;) Men det finns mer information på skatteverkets hemsida om du är intresserad av hur man bildar en förening.
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
Jag vet hur man bildar en förening, det är därför jag frågar. Interimstyrelsens uppdrag är att ta fram förslag på stadgar och förslag på styrelsemedlemmar, det är på årsmötet (vissa kallar det medlemsmöte) som föreningen bildas. Några lagar finns inte kring detta annat än kring den ekonomiska biten, men enligt traditionell föreningspraxis går det till som jag skriver.
#64 Jaha, vad bra! Men tack för alla tips!
Förslag på stadgar och styrelsemedlemmar med flera förslag finns klara, så det kommer såklart diskuteras och sedan klubbas på årsmötet med melemmarna… :) Så interimstyrelsen har gjort det som förväntas… :)
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
#65 Det håller jag inte med om. På hemsidan och i den här tråden säger ni ju att föreningen redan är bildad och inga av reglerna uppges vara förslag. Ni tar redan in medlemsavgifter, uppfödaravgifter m.m. utan att ett årsmöte fastslagit vad som ska gälla, och eftersom Skatteverket kräver protokoll med fastslagna stadgar och vilka som ska vara firmatecknare kan ni ju inte ens ha ansökt om organisationsnummer än.
#66 Du kanske ändå bör skicka efter skatteverkets regler, för det är dom vi går efter och dom följer vi! :)
Tack för omtanken!
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
#67 Från Skatteverkets webbplats:
"För att en ideell förening ska anses ha bildats krävs att medlemmarna har fattat beslut om bildande, antagit stadgar av viss fullständighet och valt en styrelse som kan företräda föreningen mot tredje man."
Riktlinjer från Västerås Kommuns webbplats:
"Föreningens bildandemöte
* Intressenter samlas till möte och väljer en provisorisk styrelse interimstyrelse).
* Interimstyrelsen ska minst bestå av ordförande, sekreterare och kassör.
* Interimstyrelsens uppgift är att förbereda nästa sammanträde, då föreningen officiellt bildas och där den första ordinarie styrelsen väljs (ojämnt antal i styrelsen) och där följande frågor ska behandlas:
- ge förslag och ta beslut på ledamöter och suppleanter som ska ingå i styrelsen
- ge förslag och ta beslut på 2 revisorer och deras suppleanter (ej ingå i styrelsen)
- ge förslag och anta stadgar
- fastställa namnförslag på föreningen
- fastställa medlemsavgift
- förslag på personer som ska vara firmatecknare (dessa personer söker organisationsnummer hos Skattemyndigheten samt har rätt att öppna postgirokonto"
Japp exakt! :)
Västerås kommun förresten? Vem bor där?
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
#69 Läs igen. En interimstyrelse är inte en ordinarie styrelse. Förberedande mötet är inte ett bildandemöte. Ingen lag, men föreningspraxis.

Nu är det så Barabaz att vi redan gått efter konstens alla regler och har fått vårat orgnr redan.
Men det är snällt av dig att vilja hjälpa oss så vi inte gör några fel:)
Lisa
Jag måste nog hålla med Barabaz lite där. Ni måste väl ha fått ett org nr?
Sedan så när vi startade Billy Hittekattsförening tog det ju evigheters evighteter för att Skatteverket inte var snabba att stämpla alla papper.
#72 Här är dom snabba serru! :)
kram!
Medarbetare på Chihuahua
#70 Vi har valt att göra såhär, det funkar bra, man väljer ju om man tycker det är ok och vill bli medlem eller inte? ;)
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
Som jag förstog det så hamnar ALLA förening grejor på samma ställe. Man skulle skicka in papperen till Skatteverket i den kommun föreningen hade sitt säte, sedan skickades det vidare för att hamna hos nästa och nästa osv.
Så hur ni kunde få ett oerganisations nr så fort förstår jag inte?
#75 Även om du inte förstår, så är det så det gick till, två dagar tror jag det tog faktiskt… :) Men du får nog vända dig till skatteverket med dina frågor, det kan ju inte vi riktigt ta ansvar för att deras handläggningstider skiljer sig så… :)
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
Hmm, ni fick alltså ett organisations nr på två dagar?! 

Lämnades in måndag, blev "stämplat" onsdag o kom i brev på fredagen samma vecka.
#71 Du vet väl att enligt iFokus regler får man inte skriva något som röjer eller antyder någon annans verkliga identitet? Jag är inte hemlig på något sätt, men det är mitt privilegium att själv avgöra när mitt riktiga namn ska figurera på iFokus. Det är varken del av mitt användarnamn eller finns som underskrift i mina inlägg.
Jag förstår inte riktigt problemet.
Föreningen är bildad, punk slut!
Du väljer ju själv om du vill gå med nu eller vänta efter årsmötet.

#79 Ändrade så det står Barabaz nu istället.. :)
// Nathalie
#80 Jag ska inte gå med alls, det är inte det det handlar om. Däremot tycker jag att går man ut och gör reklam för en förening så här, ska man kunna svara på frågor kring den. Är det skrivet på HiF ska alla HiF-medlemmar ha samma rätt att ställa frågor. Hur det ska vara på deras förenings egen hemsida är en annan sak.

Oj, det var ju ett övertramp, sorry ska inte hända igen! Visste inte du ville vara anonym…
#77 Japp! Smidigt som sjutton faktiskt, vi trodde det skulle ta längre tid… :)
Medarbetare på Chihuahua
# 80 Tack!
#82 Vi svarar så fort att tangenterna glöder! :D
Kram!
Medarbetare på Chihuahua
#83 Som jag skrev handlar det inte om det, utan det är iFokus egna Skrivregler.
#86 men Sajtvärd Jennie har ju inte sagt ngt än, eller?
Man får inte röja någons annans identitet.
#88 okej.
Eftersom det här bara blir raderat på SSFs eget forum,skriver jag det väl här, för jag vet att de läser här också! 
Till SSFs styrelse
Nu måste jag fråga vad ni håller på med??? Ni verkar bryta mot era egna stadgar!!! Mig veteligen och efter att ha läst stadgarna ska det vara minst sju ledamöter men ni har ju bara 6? Hade ni kanske för bråttom att kasta ut folk?
Det är inte heller tillåtet att bara avsätta styrelsemedlemmar som ni själva valt på årsmötet!
Blev det för jobbigt med folk som säger vad dom tycker ist för att prata skit bakom ryggen???
Nej, det här börjar likna rena lekstugan! Jag blir så jävla trött, trodde nog ni var bättre än såhär.
Fixa upp situationen och rädda föreningens och erat eget ansikte utåt, medan det går. Om ni inte gör det för eran egen skull så gör det åtminstone för era medlemmar!
Ni borde skickat blommor istället för ett elakt mail när era styrelsekollegor hade det svårt, dessutom satt de utan data som ju var allmänt känt med en svårt sjuk bebis som långa perioder är inlagd på sjukhus. Just under denna tid när ni säger att ni mailat, smsat och ringt, fast det enligt A och A bara har kommit ett enda mail och det var att de blivit avsatta från styrelsen.
En offentlig ursäkt skulle verkligen vara på sin plats, vet att det aldrig kommer hända men det är vad jag tycker.
Som förening ska man aldrig tro att man är odödlig!
Medlemmar måste man förtjäna och dessutom hålla vid liv.
Eftersom jag antar att det här var mitt sista inlägg eftersom man inte får säga emot vill jag tacka för mig och hoppas att ni gör det bästa för att behålla de medlemmar som är kvar.
Mvh Ingela
Tog bort mitt inlägg, men skriver igen. Är med i både SSF och SHF men SHF ligger närmast i mitt hjärta!
Eftersom hamster.ifokus är ett forum helt fristående från föreningar, har vi våra egna Skrivregler här.
Egentligen så är ju detta något som rör SSF´s styrelse och borde väl egentligen tas med dem direkt, då det inte finns några garantier att de läser detta.
Men är det som du säger att du bara får dina inlägg raderade istället för att bemöta kritiken är det kanske svårt förstås.
Jag väljer ingen sida här, då jag inte är insatt i denna konflikt och kan säga vem som har rätt eller fel. Men jag vill ändå påminna alla om att hålla tonen och inte starta någon pajkastning på varann.

Jag är medlem både i SSF och SHF, dock inte särskilt aktiv någonstans. Jag förstår absolut ingenting. Läser på de andra forumen och förstår ändå ingenting. Någon som vill förklara vad det handlar om? Har du försökt att lägga upp tråd på SSF-forum? Raderas den verkligen? Så kan man ju inte göra. Skulle gärna vilja veta mer om vad som hänt och varför.
#94 Jo då Ingelas inlägg raderades inom ett par minuter och hon är bortplockad som användare på SSFs forum, liksom även jag och min man… 
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua
#95 Varför då Anna om jag få fråga, nyfiken i en strut…
#96 Ja du Kajsa08, det kan man verkligen fråga sig… 
Medarbetare på Chihuahua
Istället för att ta detta öppet på sajten så finns det ju en möjlighet att ta denna diskussion i en låst forumdel.
Kan lätt bli en massa bråk som känns onödigt att ha på sajten, då många "lägger dig i" som inte vet vad det hela handlar om.
Jag försökte regga mig själv på deras forum för ett tag sedan, under samma namn som jag har här. Fick då ett mail ifrån den styrelsemedlem som har som uppgift att aktivera ansökningar, att det blev något fel och att jag måste regga om mig.
Struntade i att regga mig då, men jag tänkte att jag skulle regga mig igen, för att be berörda personer komma hit och kommentera tråden.
Sagt och gjort så satte jag mig och reggade mig med samma namn igen. Fick då veta att "Imasy" var ett ogiltigt namn. Inte ett upptaget namn utan ett ogiltigt. Testade att regga mig som "Jennie" och det var minsann ett okej namn, men jag har ännu inte fått mitt konto aktiverat av administratören.
Började fundera på om det kunde vara så att admin hade blockerat Imasy, men jag tänkte att SÅ fjatig kan hon väl för bövelen inte vara. Men jag fick senare under dagen bekräftat att denna adminitratör tillika styrelsemedlem vill inte släppa in mig pga personliga skäl. Moget!
Är med i SSF men dethärär första och sista året där. Känner att SHF är mycket mer seriöst. Har redan gått ur forumet.
Värd på Choklad iFokus

# 98. Jag tycker inte att det ska flyttas till en dold grupp. Ska man först stängas ute från deras forum och sedan från detta så känns det bara avigt.
Envishet och drömmar
Vi har en dold grupp för medlemmar där tystnadsplikt råder, så man ska kunna känna sig fri att diskutera saker av känslig karaktär.
De som det berör kommer då att kunna ta del av den diskussionen i den dolda tråden.
Ligger den öppen på sajten finns risken bla att det bryts emot PUL, blir ondödig turbulens mm.

för att inte riskera att bryta mot pul så låt de som vill diskutera el ta del av det som skrivs hålla till i ett låst grupp.
man kan väl pm,a de som är ansvariga tex jenny å fråga om man får ingå i den låsta gruppen.
jag försvarar ingen utan tänker mer på att iFokus kan få problem om det skulle brytas mot nån lag å vi blir av med vårt forum.
Bli av med forumet blir vi nog troligen inte ;)
Men jag har fått pm om att det finns intresse av att fortsätta prata där i *Medlemmarnas Lekstuga*, men blir det inte ett gäng så är det ju ganska värdelöst, för endast två personer kan ju pm:a varann tex ;)
Har fått uppfattningen att många vågar inte säga vad de tycker öppet, pga konsekvenser ifrån föreningen. Men ska detta fungera så gäller det endast för medlemmarna som det berör, inte för att man ska komma åt snaskigt "skvaller" ;)
De som kommer ha tillgång till sajten syns på en lista i den kategorin, men inegn annan kommer veta vilka som har tillträde förutom de som finns där i gruppen.
Det går inte att gå ur föreningen nu va? Då har man ju kastat bort sina pengar, har jag troligen ändå då jag antagligrn inte kan ta mig till någon utställning/träff eftersom de flesta verkar hållas i Västerås.
Är väldigt missnöjd med föreningen, pga flera anledningar.
Värd på Choklad iFokus
Du kan alltid begära urträde ur en förening, antingen muntligt eller skriftligt, beroende på vad föreningen har för rutiner.
Men om du får tillbaka några pengar kan jag inte svara på.
Nu är både jag och Ingela utan förvarning bortplockade som uppfödare också , trots att vi båda betalat för ett helt år, så jag hoppas verkligen att vi åtminstone får pengarna tillbaka! Men det är väl så det går när man säger ifrån…
Fast att ta pengar av folk utan att man får det som utlovats, det är ju verkligen bedrägligt beteende… Så därför antar jag att de inte kan annat än ge oss våra pengar tillbaka omgående!
Kram Anna
Medarbetare på Chihuahua

Taskigt

Jag måste säga att jag känner iallafall att jag gjorde rätt som avvaktade och planerade på att se hur bra det skulle gå för denna förening innan jag gick med.
Ärligt talat så verkade det faktiskt väldigt ostabilt redan från början, tycker jag.
Jag är med i SHF och det tänker jag fortsätta vara (:
Hej hej,ja alla gjorde nog rätt som av vaktade att gå med i SSF eller som stannade kvar i SHF,under tiden man väntade för att se efter hur det skulle gå med den nya föreningen…
Jag själv va ju lite blå ögd o trodde till 110 % på allt va som utlovades.
Nu har jag ytterligare en kompis som nyss blev utslängd från deras forum endast pga att hon va orolig o hade lite frågor om va en "avels förening va?"
Hon är ganska så ung o vill ha svar på så mycket frågor.
Nu vet hon ju inte ens VARFÖR hon inte längre får vara aktiv på deras forum…
Jag som vet exakt hur styrelse medlemmar o även andra medlemmar har blivit behandlade känns ju som lite jävig o vill ju inte skita ner SSF mer än dom redan har gjort själva,har ju svårt att sitta o tala om varför den här lilla flickan som dessutom är medlem o har bet avg inte får vara med på forumet???
Jag är ju som bekant redan själv utkastad från SSF pga att jag ställde känsligaa frågor,men som jag faktiskt behövde ha svar på…
Jag tror personligen att det nog inte togs tillvara på den kompetenta grupp av intresserade människor som från början ville göra SSF till ett jätte bra komplement till SHF,men dom som va bra,duktiga o kunniga dom åkte ut med huvudet före när dom använde sig av det som SSF skulle bygga på.
Rakhet,ärlighet o inget skit prat bakom ryggen…
Det blev precis tvärt om,dom uppfyllde precis allt det o lite till,genom att göra just allt det som dom inte skulle göra…
Jag har bet för ett år till något som jag inte har ett dugg nytta av.
Alla de hamstrar som jag hunnit regga i SSF är det ingen uppf som vill köpa om dom inte får dom om reggade i SHF innan köpet,o då förstår man ju verkligen hur allvarligt det faktiskt är.
Jag förlorade några 100 på att sitta o regga om alla dessa djur för att kunna få dom sålda SUCK…
T.o.m de ungar jag hade som jag skulle lämna till zoo frågade dom i vilken förening dom va reggade i???
För att deras kunder har börjat att fråga zoo personalen vilken förening ungarna är reggade i,man blir trött…
Stora Kramar till SHF en levande förening o till ER alla andra.
Kramar Ingela

Det är väl ingen zoo-affär som bryr sig om om hamstrarna är reggade eller inte? De vill väl bara ha djur? Jag har blivit tillfrågad om jag vill sälja till zoo och det är ingen som har begärt att de ska vara reggade överhuvudtaget. Med tanke på att zoo betalar 40kr (?) för en hamster, ska då uppfödaren betala för att regga dem också? Verkar väldigt konstigt tycker jag.
Jag har fått höra detta från flera håll just om registreringen och zoo-affärer.
I övrigt så uttalar jag mig inte om denna tråd.
Lotta
Hade inte tänkt att lägga mig i, för jag tänkte att diskussionen inte skulle föras här på HiF, om andra föreningar. Men om man ser vilken förening som startat tråden så är det inte så märkligt att det kommer både positiva och negativa kommentarer. Det är något en förening måste ta, på ett eller annat sätt.
Det var allt för mig.
jag låser tråden med hänvisning till fortsatt dikussion i den låsta tråden, där vi/ni kan tala fritt.
Vill ni bli insläppta där så pma mig isådanfall.