vad gör jag om jag smittat honom?!?
åh nu blev jag orolig inte hade jag en tanke på att hålla mig ifrån min lilla kille nu när jag blivitt förkyld. Jätte täppt och typ feber. Hur märker jag om jag smittat honom och vad gör jag då i sådant fall. är bara 5 1/2 vecka.
Är en sån som alltid blir förkyld men brukar inte smitta men den här gången har ju tom min man börjat känna av. Åh vad dum jag är, skit också. Jag håller verkligen tummarna på att han inte blivitt smittad.
Kollade till honom i buren preces och då satt han alldeles stilla med huvudet upp ur husets ena hål i taket och satt bara och stirrade, såg så ensam ut.
Någon med svar till mig och det är ingen mening att skälla på mig för jag vet att jag gjort bort mig…

tvätta händerna ofta helst med alcogel ,finns på apoteket.
håll inte på så mkt som innan,gör andra saker så den vet att du finns där tex prata mkt med den el sjung.
små ungar har inte hunnit bygga upp imunförsvaret i nya hemmet än så risken att en unge ska smittas är ngt större än en vuxen hamster.
när hamstern bott hos er en tid och fått ta del av era infektioner osv så bygger den upp ett motstånd å klarar sej bättre. det är ungefär som när små barn börjar på dagis, första året snorar de ofta tills de byggt upp ett försvar.
risken att smitta är störst vid halsfluss,det är en zonos och zonoser smittar medans en vanlig förkylning inte smittar lika lätt.
det du först kan märka på om hamstern är smittad är kroppstemperaturen,om ögonen är infekterade och om nosen rinner.
en hanterad hamster lär sej fort att bli hanterad igen så oroa dej inte över att den blir vild medans du är sjuk.
krya på dej.

Tack så mycket för svaret, hoppas att han inte blir sjuk, ligger och sover just nu. Mannen får kolla till honom ikväll