Färghjälp tack!
Nu blir jag förvirrad…Var inne på SHF och kollade på färger och nu blev jag soäker vilken färg min hamster Nutte har 
Kan inte någon färg-kunnig person titta på bilden på honom och säga vilken färg han är ? Jag undrar också om hans färg tillhör standard eller om det går att ställa ut i Ost-klass.
Och är det möjligt att registera och fixa stamtavla till hamstrar från djuraffär som gör det möjligt att ställa ut i klasser där stamtavla/registering krävs? Och då att det är tomt innan hamsterns namn? *från en förvirrad* =)
Ser ut som en choklad eller mink satin lh. Vad är Ost-klass? :S
På min skärm ser det ut som en mörk (umb?) dove, ev. satin.
#1 Ostklass är för ostandardiserade varianter.
#2 jaha okej tack, som pet o barn klass typ?
Va? Nu blir ajg ännu mer förvirrad :P Kan ni förtydliga lite där?

#2 jag håller med dig. Ser ut som en dove.
ostklass hamnar hamstrar i som har "nya" färger. dvs det finns ingen klar regel på hur färgen ska se ut. Nej inte som pet och barnklass då hamstern förtfarande bedöms efter storlek och typen ( dvs huvudets form mm) I barnklass och petklass bedöms bara hur snäll hamster är och hur välskött den är. kram Noomie
okej tack Noomie nu blev ajg lite klokare :) Men funkar det att registera och skaffa en tom stamtavla med bara hamsterns namn om man vill ställa ut i andra klasser än Pet klass?

jadå du kan regga sk zoodjur där man inget vet om bakgrunden.
en fin dove umb sa ser du ut att ha

Men nora sa inte du att han va silver grå??!!!??!
Min första tanke var också Dove :)
Jo det sa jag :P Jag trodde det :) Så bra är mina färgkunskaper haha

Själv är ja nog lika bra som du ;P

jag tänkte också dove
JAg tycker han ser ut som en dove satin långhår
Fast han är korthårig …

jätte söt är han :)
älskar verklig när dom har satin :)

kan inte stava längre :D
*verkligen
#16 Tack :) Jo söt det är han <3
Jag vet att jag säkert är grymt jobbig (hehe) men man måste passa på att fråga när man har chansen, när jag registerar är det det inringade rosa (se bild) jag ska välja då och sedan i stamtavlan fyller jag bara i min hamsters namn eftersom jag inte vet något om släkten? :)
#18 japp precis klicka där du ringat in. Kostnaden för att registrera är 10 kr och sen tillkommer 7 kr för utskriften och sen även 2 kr för kuvert och sen porto då :) så det kommer kosta ca 20 - 22 kr ^^
tack :)
Mycket vacker kille! 

Ljus brun:)
#22 Det finns inte :)

sryxD
#24 va?

#25 tror hon sa "sorry xD"
Ahaaa ^^

Finns de inte ljus brunxD
#28 Nej… Det gör det inte.

Vacker han är! Min första tanke var mink men efter omtanke så tror jag att det är en dove :)
Japp ser ut som en dove satin kh… med fiin glans….
Tack :)