Vad heter färgen?
Hej!
Jag parade min långhåriga hamster (normalfärgad med vitt på magen/ryggen) med anlag för färgerna creme, svart/vit, ormalfärgad och vitt runt magen/ruggen. Hon parades med en korthårig silvergrå guldhamster och fick 14st små småttingar.. första kullen dessutom! Men vilken överaskning jag fick när jag skulle kolla på ungarnas färger.. Alaa fick samma färg och det var en mix av alla färgerna, de blev creme, grå, normalfärgade med vitt och svarta ögon, vad ska man kalla det för färg? Har ni hört talas om något sådant förut? Se bilden.

viilken söt hög! så många också!
jag gissar hejvilt på brunörad silvergrå, men någon som vet säkert svarar säkert snart.
Nejmen så lustigt att alla fick samma färg och så många! Hoppas nån kan tala om vad det är för färg
dom ser ju gula ut….

Jag tkr att dom ser för gul-aktiga ut för att vara bö silvergrå .. dom ser dessutom ut att ha svarta öron ..

Om man jämför med bilden på heterozygot bö silvergrå på SHF's hemsida så tycker jag det verkar vara en bö silvergrå. Dock är det ju inte min färg direkt så.
TS; http://hamsterforeningen.se/guld/bilder/bo_silvergra_het.jpg
Jag har haft b.ö sg och mina var rosa i tonen…inte gula. Skulle tippa på att dom är gula kh med eller utan band.
inte helt säker då kortet är lite dunkelt.

Har du bilder på föräldrarna?
oj vad söta och många!!
det är ju en bunt ljusa nf
tror jag håller med Ham-Madam. De ser ut som väldigt bleka nf
/Emilie www.busbackens.eu

Hursomhelst var de riktigt söta.
Kan tyvärr inte hjälpa med färgerna.
Tyckte endå dom blev väldigt häftiga :)
dom vart ju jätte coola, hm.. gula eller ljusa kh som alla andra säger ja, mystisk färg :)

Vilken stor och gullig kull.