Övertala förälder?
Någon som har ett tips på hur man övertalar en förälder till att skaffa en hamster? Hade en för ca tre år sedan…
Jag fick fiskar för några veckor sedan, så jag får nog vänta, men vill gärna ha en hamster igen:)
Det kanske är lättare att övertala dom till hösten, för under sommaren har man ju inte lika mycket tid som på hösten/vinter :) Dom kanske är mer lätt övertalade då :)
Jaa;) Jag få väl sala info i hemlighet, kanske snacka lite typ Åh, min kompis har en jättesöt hamster… Så de inte fattar ngt, och vänjer sig vid tanken… Sedan frågar man.Kan det funka?(A)

var hamstervakt,låna hamster el var fodervärd en tid då får dina föräldrar se hur det är att ha hamster igen,hur du sköter allt själv som att ge mat,städa buren,aktivera hamstern mm.
du är ju inte då låst hamsterns livstid utan vid alla tre formerna lämnas ju hamstern åter å bor hos er bara för en kort tid.
är nog lättare att övertala dom efter att du visat att du verkligen kan sköta å vill ha en igen.
#3 Vilken bra idé! Jag kan fråga min kompis om jag kan få låna hans ett tag… ;) Hehe^^
#4 du kan ju köpa saker och allt och skriva ner fakta(i hemlighet) och när du är klar ber du din mamma/pappa om en hamster
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface

jag fick också övertala mina föräldrar till att köpa en hamster
.några tips .1 berätta hur kul det är att få en hamster.2 sen är det bara att tjata på.för mig funkade det
#6 Okej;)
Jo, tjata kan man ju också göra :) Fast det har jag aldrig behövt när det gäller mina hamstrar!
#8 det är nog olika ifrån person till person :D
Jag tror inte att det kommer att fuka att tjataXD

tjat funkar inte här hemma.
tror många föräldrar reagerar tvärt om vid tjat.
var istället lite smart å låt bli tjatet men låna kompisens, låt föräldrarna gosa en stund med den.
eller när ni är i en bokaffär visa en bra hamsterbok, slå upp en bra bild å säg lugnt ååå kolla vilken underbart fin bild, liksom helt oplanerat.
vid matbordet kan du säga att vet ni om att kokt potatis kan hamstrar också äta.
men nämn inte hamster varenda dag utan en två gånger i v räcker å se alltid till att det är av en händelse du nämner olika saker å samband med hamster.
tillslut rammlar polletten ner å föräldrarna el den ena har fattat.
så funkar det här hemma, oftast är det jag som ger med mej.
men är det tjat då reagerar jag tvärt om å ger inte med mej.
#11 Tack för de tipsen:) Ska komma ihåg det;)

Du kan säga hur lite det kostar i månade att ha en hamster och att du kan köpa mat och leksaker själv.
Det funkade för mig och min syrra fast det var Katt.

Säg att du vill ha hamster efter du har läst på. Sen kan du alltid hjälpa till hemma och vara extra snäll mot dina föräldrar. Och nämn hamster MKT! Du kan tex överraska dina föräldrar genom att städa huset/lägenheten. De blir på bra humör och DÅ nämner du hamster MKTMKTMKT igen! ;) håll på så och visa att du kan ta anvar för en hamster.

Och ja, säg att du betalar alla kostnader! Spara till en hamster… :)
#14 tjata hjälper inte ^^
Min mamma är aldrig några problem. Pappa brukar det dock vara lite svårt med, men genom att tjata när han är på bra humör brukar det gå. 

#16 Jag menar inte tjata… mer åt "idag på hamsterifokus såg jag en jättesöt hamster som blablabla, och den åt en såndär, ch jag tkr den buren är jättefin…"
Förstår du? Berätta om hamstrar och tala om för dom att du kan ta hand om den. :)
#18 okej :D Jag läste lite fel sorry ;D
Tack för alla tips:D