Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1114 ggr
UlrikaD
0

Hane som inte vill/kan.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur vanligt är det att en hane inte vill/kan para en hona? Har en rost ds hane på snart 6 mån som jag har försökt para med en hona i omgångar i ca 2 månaders tid. Men antingen har hon inte accepterat honom eller så när hon har ställt sig så har han bara vimsat omkring. Han sniffar på henne i rumpan och så, men sen kryper han upp i ansiktet på henne och vill pussas istället. Till slut tröttnar ju hon och han går därifrån. Har försökt olika tidpunkter, olika platser osv, med samma resultat. Har inte provat honom på någon annan hona för jag har ingen som passar utan endast denna hona.
Idag gjorde jag ett nytt försök med samma klena resultat. I och med att honan blir 1 år nu om någon vecka så vågar jag inte chansa på att vänta ännu längre så jag satte ner en annan hane till henne. Tog ca 2 sek så hade de parat sig.
Undrar bara hur vanligt detta är? Han är ju inte för ung precis. Vill ju väldigt gärna ha bebisar efter honom.
Så här såg det ut när Hoppsan försökte, mestadelen av tiden var han framme i ansiktet på henne.

UlrikaD
0

Det här var det närmaste han kom på en halvtimma.

UlrikaD
0

Här trodde jag att han kanske hade börjat fatta, men nej då han klättrade hela vägen upp för att komma till….ansiktet.

UlrikaD
0

Hon står kvar jättefint uppställd….Hoppsan går sin väg.

UlrikaD
0

Fem sekunder med Mulle däremot.

Geishas
0

Har du provat med en annan hona, kan ju vara så att han inte alls är attraherad av denna hona…
Annars finns det andra saker som kan spela in som domenans mm.

Lotta

Zheverez
0

har råkat ut för liknande.

var sur en dag å stoppade ner hanen hos honan å då funkade det på sek.

släpper i vanliga fall ihop dom hos hanen, på badrummet el i lekhagen.

att sätta ner hanen hos honan är inget jag rekomenderar då det kan gå illa särskilt om hon inte högbrunstar just då.

emma071
0

Putt

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Royalz
0

#7 ingen mening med att putta upp trådar som reda ligger på förstasidan och nåon skrev i den för 10min ;)

UlrikaD
0

Har inte provat med någon annan hona för honom för den här tjejen är den enda jag har som passar i färg. Jag har försökt på olika ställen med dessa två, men satte jag dem tillsammans på en mindre yta så välte hon omkull honom och skrek på honom direkt. Spelade ingen roll om hon högbrunstade eller inte. Fick de större yta så ställde hon sig iallafall. Men sen blev det ju aldrig mer än så.

Zheverez
0

han kanske är sen av sej så som vissa killar inom oss tvåbeningar också kan vara.

hoppas han får testa nån mer gång å att han då klarar det.

UlrikaD
0

Hoppas det med, jag vill ju väldigt gärna ha d.s bebisar efter honom. Men som sagt, har ingen annan hona som passar honom.

Sara87
0

Måste bara säga att Rost ds-hanen är mycket vacker! Kyss

UlrikaD
0

#12 Tack! Det vore ju så jäkla synd ifall han inte kunde få små "prickiga" avkommor tycker jag.

Sara87
0

Ja verkligen! En riktigt skönhet!

Zheverez
0

nån dag kanske du har en hona som passar honom å då kanske han klarar det bättre.

även om du inte har en lämplig hona så kan du låta han träffa en annan hona å se om han är lika tafatt, när du ser att han gör rätt å ska till att gå upp då tar du ut honom. du måste då vara beredd å bevaka hela tiden, bra är då att ha dom i en back, det utrymmet är lagom stort att hålla koll på å inget lock ivägen.

UlrikaD
0

Vad du hade rätt Eva! Med en annan hona så visste han helt plötsligt precis hur han skulle göra. Om inte annat så har han ju övat ordentligt de senaste månaderna, eller så tog Mulle ett snack med honom man mot man.Skrattande

Zheverez
0

den tilltänkta kanske inte föll honom i smaken då, sicken filur som inte ville med henne, han vet inte vad han gick miste omTungan ute

tur han lärt sej nu .

Love-Hamster
0

Vad bra att han har lärt sig nu. Hoppas att det kommer några bebbar.

[LoveNasse]
0

Så fina :)