Mat
Har bytt Foder till pretty pets nu till mina två hamstrar.Men dom äter nästan ingen ting utav det så jag undrar iall jag kan blanda i lite socker fri musli? Är det ett bra bas foder-pretty pets och musli blandat.Sen får dom självklart grönsaker och så vid sidan av?!

de lär sej nog äta den nya maten snart.
det bästa hade varit att blanda den gammla med den nya så de sakta fått bli vana.
blanda inte i mussli.

ok,varför inte?
#1 Jag brukar blanda i müsli, och har hört flera som blandar i. Varför får man inte ha i müsli?
Det är en sak jag inte förstår med müsli, sväller inte den i magen på hamstern? Jag törs inte ge torr müsli eller havegryn till hamstern pga detta.

Nej, jag har gett müsli och de tyckte om det men magensvällde inte upp.Men jag har ju dvärgisar så det kanske är olika, men tror inte det.

Och om hamstern inte äter kan ju tänderna ha vuxit sig för långa för att hamstern ska kunna äta.Jag är inte säker för jag har bara dvärghamstrar så det kan vara olika beroende på storleken men både är ju gnagare och hamstrar…

i pretty pets är inte mussli bra har jag hört, minns inte varför.
i vanlig fröblandning har jag ibland i sockerfri mussli.
mussli,havregrynen ska vara behandlade så de inte sväller upp å tar all vätska ifrån tarmen å sväller upp.
vanliga havregryn är inte behandlade å sväller.
är inte bra för oss heller att äta mkt råa,obehandlade havregryn.
tror de är ångbehandlade på nåt vis å redan förbehandlade de som ingår i musslin.
#7 Ok, visste inte att det är skillnad på müsli å havregryn. Tack för din info! :)

finns snabbhavregryn, de är behandlade å sväller inte lika mkt. de kan man blanda i lite av i maten