Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1449 ggr
raudur
0

Ny hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp,det stämmer.Va o köpte en guldhamster bebbe på utställningen  kallhäll,pojke jätte sööt :P helt kär.

Hade tänkt att dela med  mig av skönheten,men eftersom han bara är ca 1n månad så är det inte så lätt att ta bilder nu när han är lite sprallig x)

Uppfödaren visste inte om han skulle bli creme eller gul men jag hoppas på creme

raudur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till

Anett Lindbom
0

Vilken söt liten pojke, Grattis till den lilla mannen!!

raudur
0

Helt förälskad i honom,ltte skygg över huvet men de är bara att träna upp han är ju bara en månad så x)

Gasoline
0
raudur
0

visst e han,hade ju inte räknat me att komma hem med en hamster igeentligen men kunde inte hålla mig :P hoppas han bara blir creme också,väntar på  stamtavla av uppfödaren fortfarande för hon va inte säker på fägen så den borde komma på posten när som ….:P

mocchino
0

Tycker han har alldeles för svarta öron för att vara creme plus att på första bilden ser han ut att ha halvmånar och sånt så jag gissar på att han är gul..

Men även om dom säger att han är creme så finns ju risken att han är creme-gul..

Men ruskigt söt är han iaf!! :D Vem kommer han ifrån?! :)

// Nathalie

dragonstar
0

Han är jättefin! grattis =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

UlrikaD
0

Kanske en av Helenas/Toscas pojkar? Jättesöt var han iallafall.

mocchino
0

#8 Ja just det! :)

// Nathalie

Zheverez
0

tycker också han ser mer gul ut än creme.

har haft några gulingar nu å man lär sej se små skillnader.

fast vissa kan vara riktia luringar särskilt de med nästintill osynlig viltteckning.

raudur
0

Vet inte vilka föräldrarna är,väntar som sakt fortfarande på stammtavlan för hon var också osäker på färgen.Men personen som jag köpte den utav hette iaf Pippi :P

KaninHanna
0

Vad söt!

Mvh Hanna

chocolate98
0

såååååå gullig

chocolate98
0

såååååå gullig

minione
0

Vilken söt!

MangoPeperoniOwner
0

Vad gullig :)

Alexandra-S
0

Vilken liten snöboll! :)
SÅ SÖT! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

mocchino
0

#11 Jaha! :) Då vet jag vem det är.. :)

// Nathalie

[Popcorni]
0

Nje men vad söt! Glad

Adina
0

Grattis till lillkillen :D

raudur
0

#18 men har hon någon hemsida eller så??kan va kul och kolla då :P känner du henne?

raudur
0

putt

[LoveNasse]
0

Sötis Theo<3

raudur
0

Har kollar på hamsteröreningens hemsida nu och tyckter inte han är lik creme eller gul så kan han va blandat creme gul? Är det bra eller dåligt?

Zheverez
0

gula mognar i färgen mkt med tiden.

creme kan nog göra det också men inte lika mkt som gula kan mörkna.

i #1 tycker jag han är lite åt det gula hållet.

raudur
0

ok,för han är  "mörkare" vid huvudet och sen nästan vit vid rumpan,typ ljus ljus ljus gul på rumpan

mocchino
0

#21 Ja hon brukar stå i cafét på shf's utställningar! :) Jätte trevlig tjej! Jag tror inte att hon har någon hemsida. Inte vad jag vet iaf..

Om han kommer från samma kull där det ev var Nf vitmagat i så kan det vara mycket möjligt att han är creme roan. :)

// Nathalie

raudur
0

Okey,tror du hon kommer stå där 9 Maj? Menkan man fortfarande para honom med en rost då?Vilka färger fr bebisarna isåfall?

emma071
0

putt

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

ali97
0

han är jätte söt

mocchino
0

#28 Nej just då skulle hon inte komma men nästa gång tror jag att hon kommer. :)

Ja en rost kan du para honom med. :) Det går så bra då. :) Färger är svårt att säga utan att veta vad det finns för färger bakom. Om han är creme roan så kommer du att kunna få roan och vitmagat i kullen. :)

// Nathalie

Bulba
0

Du kan ju kolla ögonen i olika ljus. Har han ganska "klart" röda ögon är han en roan eller en vitmagad och då kan det förklara "halvmånarna" som syns lite i första bilden.

Är de inte röda är det nog mest troligt att han e creme-gul

Zheverez
0

lite vitt runt nosen kan också vara ett tecken på vitmagat.