Ny sötnos i hemmet
Åh, jag som längtat så länge efter en Guldis, äntligen har hon kommit hem till just mig! hon är så himla söt tycker jag, hon kom då alltså idag (15 april- 09) och jag är helt kär!
Som jag tror är det en creme Bandad, hon sa att det var en "runbinögd" betyder det att min sötnos har röda ögon?
Hon heter iallafall Smoothie, bilder på henne kommer läggas in här, än så länge har jag bara 1 bild. tar flera när jag lyckats få upp henne i handen :)!
Här kommer Smoothie:
Grattis , vad kul! Ser lite ut som gul bandad 
Jätte söt :) tycker hon ser ut som en creme :) Eller har hon kindteckningar och hätta? :)
#2 nepps, ingen kindteckning eller sådär.
bara en liten frå fläck i pannan.. eller lite cremegrå i pannan. :)
söt o grattis :), kommer hon från uppfödare?
#3 Okej! Är hon köpt på djuraffär eller privat? :)
Hm, tycker ändå att hon ser lite mörk ut för att vara creme ;)
#6 Det är kindteckningarna och hätta man får kolla efter om dom är gula ;)
#4, #5
hon är från Djuraffär tyvär, då det inte finns någon uppfödare nära mig!
Dendär bilder är itne så superbra direkt..
#6 om du tycker det är lite för mörkt, vad skulle det då kunna vara? hon är också lite ljusare än vad hon är på bilden desutom.. :)
Kan du ta en bild så man ser huvudet på henne? :)
uhm.. tror inte det är möjligt, kan testa. om hon inte sprattlar iväg o gömmer sig! kan jag ta blixt på? ;p
#10 Ja, använd blixt :) du behöver ju inte hålla i henne :) Försök bara så bilden blir så tydlig som möjligt! :)
#11 sådärja, tog några över gallret på dunan, det är gallerstänger så sidorna av bilden, med det gör väl inte? vänta bara så ska ja ladda upp dem i datan :)!
ajdå, bilde är inge klar alls.. som jag ser det är hon ett snepp ljusare.. <.< eller jag vene riktigt, kan en hamster vara en sorts blandning mellan två hamstrar kanske? rumpan e ljusare än huvudet,
Cinnamon kanske hon är :)
jo det kanske men.. är hon inte lite för ljus för det? finns det någon tråd på någon cinnamon som ja kan titta lite på kanske?
Jag fick en cinnamon i en kull för ett tag sen och han såg precis ut sådär :)
cinnamon eller gul bandad skulle jag tro o helt vanlig rödögd:)
Hon är korthårig :)
#19 oh vilken gullisplutt, aa då är det nog en cinnamon :) tack!
jag tycker hon ser ut som lh, dock kanske inte så bra……

Hon är ju definitivt LH och inte KH.
#26 Där såg hon mer LH ut :) Men en 'dålig' LH kanske.
Nu blir jag riktigt förvirrad.. är hon långhår menar du ulrika?
Jag vill gärna sammanfatta allting. Cinnamon långhår då alltså? :)
#26 a jo, men hon är liten va? så det kanske kommer :).
#29 haha jo, hon e pytteliten! kanske 1 eller 1,5 månad gammal ungefär. :) a hoppas hon får längre päls med månaderna :D
Söta!! 

#28 Ja, enligt mig ser hon helt klart ut som LH. En hona får ju mycket mindre päls än en hane. Plus att hon är bebis också.

Så himla söt 

hon är lh.
får hon sen kjol å toffsar bakom öronen så är hon bra lh.
hon är unge å kan få bättre lh päls med tiden när vuxenpälsen kommer.
okej, vad bra! ska bli spånnande att se :) idag har hon legat i ett toapappers rör hela dagen, x)!

haha! typiskt djuraffärer att kalla rödögda "rubinögd" för att det låter bättre.
#36 aa det lät lite.. äh ja "exklusivt" eller det var väl det dom ville.. så sa dom, haha "mycket sälsynt" mmh.. jätte! ;P
#25 Bra kh ser inte ut så oavsett vilket skick pälsen för stunden är i. Din är antingen mkt dålig lh, eller troligare dålig kh.
Sen allmänt vad gäller päls på lh, så glöm inte bort tätheten. Längd är bra, men täthet är ännu viktigare. En lång päls utan "volym" ser bara stripig ut.
nu har hon fått en liten liten toffs som hänger ut vid baken, det är jätte gulligt haha!

grattis
vilken sötis =)