Dominant spot
Jag har en kull här hemma efter en Svart DS hona och en Rost.rö Hane.
Några av dem blev i storsett vita. De har några Svarta prickar på Öronen nån i nacken och nån har någon prick lite här och var som är svart. Jag förstår ju att dessa är överspottade så man uppfattar dessa som vita. Men vad skall man skriva i registeringen. Genetisk är det DS.
Vit domenatspot hittade jag en bild på i hamsterlogapedia men det hade mer svarta fläckar än mina små.

Tjoo!
Jag skulle nog skriva ds, med är de honor så skulle det ju kunna vara svart skp, finns det någon creme/gul/röd nyans i dem? Är de bandade så är det ju inga plricar på öronen men har du ingen bild du kan lägga ut på ultussarna? =)
Mvh/ wilse18

De kanske är sobel dominant spot?
Lite OT, men jag tycker typ alla crembaserade färger verkar bli överspottade. I min kull fick jag ju 6st dominant spottar och alla som inte var cremebaserade hade ju rätt lite spottar medan den enda cremebaserade i kullen hade mycket mer spottar :P Jag tror cremebaserade färger har en tendens att bli överspottade, vet inte varför men creme-färger blir ju roan istället för vitmagade av Wh-genen så det kanske är något liknande med ds.
Troligast är de ljusa creme ds. Precis som Linda skriver så tenderar ofta creme i kombination med ds att få mer vitt än andra färger. Ds bleker dessutom ibland färger med rött pigment en hel del, mest creme men även gult.