Avels hona + hane
Jag letar efter en fin guldhamster - avelshona + hane!! Finns det någon som har hona + hane som är könsmogna? gärna i Uppland län el. sthlm
Långhår eller korthår?
spelar ingen roll:)
Bara för att dom är könsmogna är dom inte parningsredo, eller hanen kan paras då. Men honan bör man vänta med tills fyra månader. Dom blir könsmogna vid 4:a veckor, det är alldeles för tidigt för en hona.
Värd på Choklad iFokus

Som Ebba skriver, en hona bör vara minst 4 månader innan du parar henne. En hane är bra om han har kommit upp i den åldern också, innan ser man ju inte riktigt hur han har utvecklat sig. Jag väntar gärna tills både honan och hanen är minst 5 mån. innan jag parar.
Du kanske ska precisera dig lite mer vad du är ute efter för färger, hårlag, tempermanet osv. Det är ju inte bara att sätta ihop två hamstrar och få bebisar. Eller, så klart att man kan göra det, men om man ska börja från början kanske man ska ha en liten plan med det iallafall.

Jag har en hel del
pMa mig
Om det här är en sökes-annons så hänvisar jag till annonseringsreglerna och ber dig skriva detta i ett inlägg i denna tråd istället.