BRA FRÖBLANDNING?
nu e min första paket fröblandning slut. tänkte köpa ett nytt o bättre.. så tänkte fråga om nån som e mer kunnig om detta? då undrar jag vilka frö lr sädeslag man ska ge?
d e en robe jag har o han slutar nu med att äta pellets, en sorts rund fröslag o torkade ärtor i min förra fröblandning. istället vill han bara ha bananchips o vetepuffar.. men sånt ger jag ju bara lite i taget.
han får grönsaker så gott som varje dag.. men d e själva basfoder = fröblandningen jag vill göra bättre o nyttigare;) tusen tack^^
Jag köper en färdig blandning i lösvikt på Djurmagazinet åt min dvärg. Det är en blandning med mycket havre å andra småfröer. Hon verkar gilla det rätt så mycket i alla fall å ser bra ut i pälsen å full fart är det på henne :)

Jag brukar bland fink-/parakitmat med gnagarblandning för smådjur (inte kanin). Parakitblandningen är dock mycket solrosfrön och annat fett i så det ger jag bara när det behövs lite extra energi t ex om det är kallt och till dräktiga djur.
Tänk på att inte byta Foder för fort. Ta lite av det gamla och lite av det nya så dom vänjer sig lättare