Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 752 ggr
yan85
0

BRA FRÖBLANDNING?

nu e min första paket fröblandning slut. tänkte köpa ett nytt o bättre.. så tänkte fråga om nån som e mer kunnig om detta? då undrar jag vilka frö lr sädeslag man ska ge?

d e en robe jag har o han slutar nu med att äta pellets, en sorts rund fröslag o torkade ärtor i min förra fröblandning. istället vill han bara ha bananchips o vetepuffar.. men sånt ger jag ju bara lite i taget.

han får grönsaker så gott som varje dag.. men d e själva basfoder = fröblandningen jag vill göra bättre o nyttigare;) tusen tack^^

Sara87
0

Jag köper en färdig blandning i lösvikt på Djurmagazinet åt min dvärg. Det är en blandning med mycket havre å andra småfröer. Hon verkar gilla det rätt så mycket i alla fall å ser bra ut i pälsen å full fart är det på henne :)

Raja
0

Jag brukar bland fink-/parakitmat med gnagarblandning för smådjur (inte kanin). Parakitblandningen är dock mycket solrosfrön och annat fett i så det ger jag bara när det behövs lite extra energi t ex om det är kallt och till dräktiga djur.

Tänk på att inte byta Foder för fort. Ta lite av det gamla och lite av det nya så dom vänjer sig lättare Glad