Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 1493 ggr
[findusen]
0

Vila i frid älskade Clara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade hamsterrastning ikväll och som vanligt fick guldarna springa i badrummet.

när jag kom för att hämta Clara hängde hon väldigt märkligt bakom elementet…och hon var död.

förstår inte riktigt vad som hänt…hon satt inte fast och hon var nere vid golvet.. hon brukar klättra runt bakom elementet i badrummet och där är "gott om plats". kanske var det en naturlig död ändå?

hon blev 1 år och 8 månader ungefär. hon var en riktig buse när hon var yngre, rymde så fort hon fick chansen! på äldre dar har hon oxå rymt, och den gången hittade jag henne i tv-bänken med en massa strimlade sladdar runt sig, att hon klarade sig ur det är ett under!

hon var min första guldhamster och var världens snällaste och sötaste! kunde inte motstå henne när jag såg henne på Åkello, så hon fick följa med hem!

hon har gett två fina kullar med bebisar och några av dom finns här på Hif. det är jättekul att se hennes avkommor och deras avkommor och veta att alla dom härstammar från Min Vackra Clara<3

RIP lilla vän.

UlrikaD
0

Nej, men inte vackra Clara också!Rynkar på näsan Det har dött alldeles för många hamstrar här på sistone. Stackars liten, hon var så himla vacker!! Hon är ju mormor till min Uno och även mormorsmor till ett gäng fläckiga bebisar här hemma. Usch vad sorgligt!

chocomian
0

Beklagar verkligen..

Clara, den underbara!

Vila i frid!

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack..!
känner mig helt tom. det har varit så mycket motgångar och dödsfall detta året så jag orkar snart inte bry mig mer..
Clara var världens snällaste och bets aldrig, trots att hon inte var hanterad när jag fick hem henne.

jag är glad att ni för hennes underbara gener vidare! det är så kul att se hennes fina avkommor =)

och hon är även anledningen till att jag blev medlem här =)
är så glad att jag sparade Else-Marie från hennes sista kull.. en svart skp hona..hur fin som helst och ganska lik clara när clara var yngre :)

Royalz
0

Gud vad tråkigt! :(

R.I.P Clara!

[findusen]
0

tack..!

[Popcorni]
0

Vad tråkiga nyheter! Beklagar.

HappyCatMeows
0

Vilken fin hamstertjej hon var, Clara. Skickar dig värmande tankar i sorgen.

minione
0

Så tråkigt. Hon var väldigt fin.

Zheverez
0

vad tråkigt.

hon dog nog av ålder.

hennes gener lever ju kvar.

har några här hemma Glad

hon fick ett bra liv hemma hos dej å du har fina minnen efter henne så i ditt hjärta lever hon ju kvar.

VilmaFerm
0

Vad tråkigt :( RIP

Denna kommentar har tagits bort.
Adina
0

Åh, vad synd :( Vila i frid Clara

[findusen]
0

tack så mycket allihopa! …att ett så litet djur kan ta så stor plats? här är tomt! =(

Zheverez
0

tror de senaste som fötts med claras anlag är hiawatas kull hemma hos tazzar.

[findusen]
0

ja jag tror det oxå..har varit inne o kikat :P
hiawata är ju en av dom finaste hamstrarna jag någonsin sett och det är helt otroligt roligt att hon är ifrån Min Clara =) ska bli kul att se vad det blir för några färger i Hiawatas kull! Claras kullar har varit väldigt spridda i färgerna, inte en den andra lik typ :P

Zheverez
0

det roliga är att när jag ser bilder på hiawata å hennes syskon så ser jag likheter med clara och grynet, det finns nåt slags släktdrag som syns

har ju två kvar här, solbritt och pocahontas.

i vissa situationer liknar de grynet mkt, grynnet bodde här å därför kan jag se likheterna mkt i sättet å olika händelser.

zmille som går på lina i bildämnet hans är från grynets sissta kull.

[BARABAZ]
0

Vad ledsamt för dig. :( Det låter dock som om hon fått en hjärtattack eller någonting, och säkert gick det väldigt fort. Eftersom hon var mitt i busartagen så var det kanske mitt i alltihop inget dåligt sätt att sluta sina dagar på.

Sara87
0

Usch vilken tråkig upptäckt :( Sov gott Clara.

-Kramar- Hon va väldigt fin tösen!

[findusen]
0

#16 vad kul =) grynet fick väl bra poäng på en utsällning oxå dessutom? :P
Både Elsie, Gynet och Ida-Louise(pixelmollans) har väldigt små trubbiga ansikten, clara hade inte fullt så litet ansikte..me pappa åke har. men visst kan man se likheter, vilket är kanonkul =)
ska gå in o titta på Clara-bebisar o sakna min bebis..

#17 tack så mycket, det var fint skrivet! vill gärna tro att det var så. tack så mycket =)

#18 tack! världens finaste skptjej var hon =)

MickiRosa
0

Vila i frid lilla Clara. Du fick ett långt och lyckligt liv, och har det bra nu i hamsterhimlen.

Ja visst tar de stor plats våra små älsklingar. Så mycket kärlek vi får av de små. De anar nog inte ens själva hur mycket kärlek de ger.

Jag minns ännu min första kärlek, Mapilamis Jade, fast det var förra dec hon åkte till himlen.

Jättekram till dig Line, och hälsa dina andra hjärtegryn från mig och mina hamstrar.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

nonisaga
0

men så synd,

Vila i frid Clara

kajsa08
0

Det är så hemskt när ens goseploppar lämnar en. Men hon har säkert haft ett bra liv med mycket kul och bus. Men tungt är det som ägare att mista sin lilla! Kram

ali97
0

så tråkigt

Corton
0

Hon har haft ett bra liv. Med en bra ägare =) Ha de bra nu.