Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 2941 ggr
MangoPeperoniOwner
0

Bildtråd för gula hamstrar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tråden där du lägger in bilden på din gula hamster.

Vad jag vet finns bara gul hos guldar.

Men bomba med bilder!

Börjar med Mango.

MangoPeperoniOwner
0

#0 OBS! Mango är ung på bilden !

UlrikaD
0

Lex, silver peral brown bandad.

MangoPeperoniOwner
0

#2 Sötis :)

vekan
0

#0 Oj, vad mango har förändrändrats sedan han var bebis! ;)

Guldgruvans1
0

min BY bandade hane Erixon.

Shjimm
0

#5 aaaww vilken fin "3"formad mun han har Glad

MangoPeperoniOwner
0

#5 Han var ju jättesöt! :

MangoPeperoniOwner
0

#4 Hehe, japp han är mycket långhårigare nu.. hihi ^^

vekan
0

#8 Japp! Nu har han ju söta tofsar! =D

#0 & #5 & #2 Jättefina gulingar!! Sötnosar!!

Helena1978
0

Hera.

Helena1978
0

Sally, en underbar hamster som älskade att apportera boll. Otroligt temperament. Den första hamstern jag skaffat efter att ha haft ett låångt uppehåll som hamsterägare. Choklad skp från zoo.

Helena1978
0

Kida som bodde här ett tag innan jag sålde henne vidare.. färgen är underbart djup BY.

Helena1978
0

Bara en bild till på Kida.

UlrikaD
0

Jag tror jag blev lite kär.Kyss Kida var ju helt ljuvlig!

Englatassens
0

Ååå va häftigt… Kida köpte jag från zoo här i V-ås… så hamna hon hos dig Helena!! Glad Å slutligen hos Stjärnvindens hörde jag…

Denna kommentar har tagits bort.
bblomquist
0

#5 , åh helt bedårande färg & mönster! :D helt underbar!<3

[BARABAZ]
0

Tristar Maggie T, en av mina gulingar.

Royalz
0

swea

Royalz
0

swea

chocomian
0

#20 Gillar Swea extremt! :D

MangoPeperoniOwner
0

Oj vilka söta gulisar! Kyss 

Eftersom bilden på Mango är så gammal lägger jag upp en helt ny! Glad

Royalz
0

en till bild på swea när han är ute o springer i mitt stökiga rum xD

chocomian
0

Det är bra om någon mer erfaren kan komma in hit och säga vilka "färger" som verkligen räknas till en "gul" hamster :)

Royalz
0

#24 En gul kan vara både ljus och mörkare. Samma med creme.

Ebba-A
0

#25 Men vilka färger räknas till gul? BY, sköldpadd och vilka mer?

Värd på Choklad iFokus

membeel
0

Alla som har ToY/ToTo i sina genkoder är gula (:

Ebba-A
0

#27 okej, men vilka färger är det? xD Genetik är inte mitt område.

Värd på Choklad iFokus

[BARABAZ]
0

Om vi utesluter skp, cremegult och det extremt sällsynta, så är namngivna/etablerade gula färger:

Med svart: black yellow - chocolate yellow - dove yellow

Med rost: bö gul

Med mörkgrå: smoke pearl - pink pearl - black pearl

Med letalgrå: letal pearl

Med cinnamon: honey - bö honey

Med silvergrå: silver pearl - silver pearl brown - black silver pearl - chocolate silver pearl

Tror inte jag glömde någon… Obestämd

chocomian
0

#29 Kanon!

Då gäller det att veta att man får rätt gula färg, när man vill få fram skp :\

Hade tänkt spara en choklad eller svart honhamster om det kommer någon i den kull jag tänkt få i April, därefter köpa en gul och para så det blir skp :D

[BARABAZ]
0

#30 Är det just choklad eller svart skp du vill få fram? I så fall skulle det kunna passa bra med någon av gul/svart-kombinationerna. En ren gul kan vara helt ok, men det beror lite på vad den bär på. Har den inga svarta anlag får du kanske bara nf skp honor och nf hanar i kullen. Inget fel i det om man vill ha det iofs. Glad

chocomian
0

#31 Mja det är ju helst choklad skp/vit jag vill få fram, men även gärna svart skp/vit :)

Känner på mig att det bästa kommer vara att köpa en härifrån, någon uppfödare eller liknande, som också verkligen vet att den har stor chans till att få sådana ungar :)

Störst chans till färg i kullen jag kommer få i April är nog svart, då hanen är svart lh och honan nf kh

[BARABAZ]
0

#32 Bär honan på svart? Gör hon inte det blir det bara nf och/eller andra recessiva färger de eventuellt har gemensamt.

chocomian
0

#33 Tyvärr vet jag inte hennes bakgrund alls, då hon är köpt i djuraffär. Vet inte hanens bakgrund heller :( sådant är lite synd när man ska para och sådär.. men får hålla tummarna!

[BARABAZ]
0

#34 Ah… Då är det nog rätt liten chans att det ska bli några svarta eller choklad. Men liten är inte detsamma som obefintlig. Flört

På labb blev det rätt vad det var mörkgrått i en inavlad nf-linje, efter 47 generationer tror jag det var. Recessiva anlag kan följa med hur länge som helst.

chocomian
0

#35 Aj då… då känns det nästan omöjligt nu då :'(

[BARABAZ]
0

#36 Nej så illa behöver det inte vara, svart är rätt vanligt även hos grossist så visst finns det en chans. Jag menade bara att du nog inte ska räkna med det, utan kanske vara inställd på att du får nf så du inte blir alltför besviken. Hoppas kan man ju alltid!

Det där med mörkgrått var tänkt som ett bevis på att det ibland kan komma överraskningar när man minst väntar sig det. Sen är det ju trevligt om man slipper vänta 47 generationer förstås… Cool

chocomian
0

#37 JAg blir inte besviken i vilket fall som, bara alla föds friska :D

Men håller tummarna på att det kan komma en oväntad färg i mängden också :) bilder på de två som ska paras finns under "Inis + Black Beauty" Så gå gärna in i den tråden och fortsätt skriv där :D

Så denna tråden håller sig till ämnet ;P

[BARABAZ]
0

#38 HiF:are är lite dåliga på att länka till inlägg som refereras, jag har blivit bortskämd med det på andra iFokus-sajter. Tungan uteFlört Ska leta rätt på tråden du nämner sen.

Sätter in en bild på min gula hane Tristar Onslow så är det iaf inte OT längre. Glad

chocomian
0

#39 Here you goooo :D Klick!

Kanonfin gul hane! GE MIG :D

[BARABAZ]
0

#40 Åh, vilken service! Tack tack! Skrattande

Ja, han är go! Men icke till salu för några miljoner! Min och bara min! Cool Roligast av alla mina guldar är han, och en riktig pratkvarn. Han skriker högljutt så fort han blir arg eller upprörd, men är väldigt snäll.

chocomian
0

#41 ;)

Förstår det, ser otroligt mysig ut! Skulle vilja krama honom massa :D

Hmmmm, en långhårig gul hane… och en… långhårig chokladhona… MUMS! :D Gärna satin på honan ;)

UlrikaD
0

Gingersnaps, en av mina egenuppfödda tjejer.Skrattande

Ebba-A
0

Gula hamstrar är väldigt fina, fast genetiken är inget man ska försöka lära sig när man är trött.

Värd på Choklad iFokus

Anna-Helga
0

#43 Vilken fining! :)

chocomian
0

Det verkar vara svårt att kunna se om en hamster är gul eller inte :\

[BARABAZ]
0

#46 Ihop med creme är det det, annars oftast inte. Visst finns det dolda skp, men de allra flesta har rätt tydliga fläckar ändå. Vill man själv hålla på med gult (och vi inte pratar mer rena sådana som gul/honey), kan det underlätta att lägga till bandat. Bandat tenderar att "samla" sköldpaddshonornas gula fläckar i större sjok så de blir mer tydliga och avgränsade.

chocomian
0

#47 Aha, så smart :) får man antagligen ett snyggare resultat också.

Men om jag tänker gå i banor ang uppfödning, då får jag nog satsa på något annat än svart, choklad/skp, då Malin nere i Skåne föder upp det och antagligen ingen mening börja med det även i Blekinge, så man får nog välja någon annan färglinje då.

Någon färg jag fäste mig vid från första början var caramel, otroligt söt färg och glänsande känns det som.

chocomian
0

Jag vill gärna se fler b/y hamstrar! :D

Helena1978
0

En BY hane..

MangoPeperoniOwner
0

åh vad söta alla är Kyss

vekan
0

Fint med alla gulingar. Skrattande