Mollys dejt!
Den 17/3 var Molly och Karl - Jan på dejt. Hoppas nu verkligen att det tog sej!
Karl - Jan är ifrån Kajsa08 här på HiF. Vet inte så mycket om honom, bara att han är Caramel Satin.
Molly är min Mink roan tjej född 20 maj 2008. Hon är från en djuraffär så jag vet inget om hennes släkt men jag vet att hon kommer ifrån Obelix uppfödning ^^
Hoppas verkligen på att få massa satin bebbar!!
Molly:
Mvh Sophie
Grattis, när blir det bebbar? 
Den 2 april 
Vi håller alla tummar och tassar här! Håll oss uppdaterade, om det blir bebbar så kommer de säkerligen att bli en hög snyggingar!
#4 Lovar att jag ska uppdatera så fort jag kan 
Håller också tummarna för bebbar :)

Håller tummarna och hoppas på småMollys :)
Hoppas det blir bebisar nu :D
Underbara föräldrar, håller tummarna för att det blir småttingar!
Jag hoppas mest på att få en MiniMolly satin
Jag e lite kär i Roan… 
Vackra föräldrar. Blir nog fina bebbar där. Blir farligt att titta i bebistråden sen ;P
Javisst e det bebbar
hon är inte jättetjock men man känner att hon har "bebisbullar"
ska bli jättespännande!!
Ikväll gäller det! Det känns som om det var evigheter sen jag hade pinkisar 
Ska spara en enfärgad hona om det blir någon fin ^^
Fast ska då sälja Laban då han inte längre behövs i min avel "/
Hoppas det går bra för henne :) Vore ju väldigt snyggt med minimolly satin, eller vanlig mink satin. Jag hade en mink satin hona förut, hon hade verkligen underbar päls :)
Det ska bli så kul! ska kolla nu om det kommit ngr bebbar annars kommer det nog vid midnatt ngn gång.
Spännande, spännande. Kramar från Karl-Jan och mig! Han blir stolt daddy i så fall.
Bulba, har Molly någon egen bildtråd? Tycker hemskt mycket om bö sobel och mink roans, och tittar gärna på många fina bilder av sådana. 
Men hur har det gått, bebisar ännu?
Haha, molly tittade oskyldigt på mig och sa April, april och visade stolt upp sitt tomma bo… 
Tror hon e skendräktig eller så e dom försenade för hon har ju mage.. "/
#17 Jag ska fixa en bildtråd men har inte orkat men nu när det e lov så ska det nog komma upp ngn bildtråd på Molly 
Har också haft skendräktiga honor. Eller så har hon gått över tiden Molly, det kan ju variera med en dag eller så mellan olika honor. Hamstrarna är väldigt bra på att luras annars! 
Du får rapportara vidare. Kram
Hoppas verkligen att det blir bebbar! vet ej om jag kan ta bebbar på henne igen nu eller om hon e för gammal? vad tror ni? måste man vänta 2 mån även om de var skendräktiga??
Gud vad söta dom är :)
Gud vilka sötingar :)
#19 Ja det är ingen brådska, den som väntar på något gott…, heter det ju! 
#21 Vid skendräktighet har jag aldrig brytt mig om att vänta alls, om det inte funnits andra skäl till att göra det. Det är ju inte som med t.ex. hundar, där det sliter rätt mkt på dem.
nu har molly fått hem en ny kille! det är en svart ba sa rex kh hane från Zheverez. Inte vitmagad. Han har långhårs anlag bakåt. Han e hur fin som helst! Nu e det bara å vänta på brunst :)
Hoppas på små pinksar nu :D

vet inte alls vad jag tänkte på när ni var här.
leo är svart allså tillhör aa gruppen.
molly är en cremevariant å tillhör ee gruppen.
de två bör inte blandas med varandra.
kolla mitt pm till dej.
ska jag skylla ifrån mej så får det bli på att min hjärna försvann för nåt år sen å trots idoga efterlysningar så har den ännu inte hittats. 

#26 En creme är alltid antingen self eller agouti i botten aa/Aa eller AA), men ser likadan ut oavsett. Är det någon skillnad, så finns det snarare i så fall anledning att tro att en sann self creme, dvs en aaee, har tendens att få en djupare färg. Det som däremot gör skillnad är den nyansskala som styrs av polygener. Men då är en bra färgad silvergrå t.ex. lika dåligt alternativ till en creme, eller en väldigt ljus offwhite. Och omvänt är en kraftigt röd nf eller djupt honungsgul inget lämpligt val till en bra svart, om man inte har andra skäl som väger upp. Så det här med att man bör undvika just creme och svart, och indelningen i olika färggrupper enbart baserat på genotyp, är något som ofta angivits snedvridet.
Så beroende på vad ni vill ha fram kan ni mkt väl ha en svart hane till Molly.
Är inte Molly lh??
#27 Ojoj det var mycket att förstå ;) Men jag tror jag fattar :D
#28 Jo det stämmer, Leo har mycket långhår bakåt så det kommer antagligen bara bli Långhårsbebisar

i leos kull var syskonen lh, bara han blev kh dessutom har han i sina parningar gett övervägande lh.
#27 när jag började med svart så fick jag mkt skäll för att jag parade creme med svart, jag förstörde ju färgerna å läxades upp efter noter å fick lära mej just detta om aa och ee.
väldigt bra info du gav här uppe, tänk om jag haft den tidigare så jag lättare kunnat försvara mej å inte lyssnat på de som jag trodde kunde mer om aveln å visste vad de gjorde än vad lilla nykomlingen jag visste.
men läser jag idag gamla stamtavlor så kan jag se att svart visst det parades med creme långt innan jag började med aveln.
visst jag visste inte om de olika färggrupperna då.
vad skönt att höra att svarta leo passar med minken molly.
var så rädd att få smäll på fingrarna igen.
tack sanna för att du sprider din kunskap å visar att det finns mer än ett tankesätt.
Ja du Sanna du har varit till stor hjälp många gånger :D Det är jättebra att du delar med dej av det du kan

Det kanske är svårt att få henne dräktig hon har ju haft två kullar tidigare. Brukar bli svårare ju äldre de blir
#32 okej, då får man hålla tummarna extra hårt då… varför blir det så? har det med "sämre" ägglossningen å göra?
#30 & 31 Tack ska ni ha själva för att ni är intresserade, alltid roligare att pladdra på om ngn kan tänkas vilja lyssna med åtminstone ett halvt öra. 

det som är bra med sånahär forum är ju att man kan fråga å lära mer.
man lär ju så länge man lever.
även om man snor nån annans tråd så finns det ju en röd tråd i diskutionen så jag tycker att man inte måste starta nytt hela tiden så länge det rör sej om samma ämne.
diskutera mera gott folk
,fråga på tills det sitter (säger jag med min långsamma inlärningsförmåga
)
#35 Leo fick inte till det… Han gick på henne och började bitas (?)… Har du någon annan fin rex/satin?

hon kan få komma hit så kan jag se om de kommer överens här.
annars har jag bara i rex leos son black yellow sa.