Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1592 ggr
[GeeGee]
0

Fet päls

Hej!

Lilla Totte har väldigt fet päls tycker jag. Mest vid huvudet och nacken, det är som om han inte kommer åt att göra rent där.

Resten av pälsen är fin men man ser tydligt att pälsen ser fet ut då den är väldigt glansig och gles.

Jag har badsand och han tvättar sig där ofta men han rullar aldrgi runt och därför kanske det inte kommer Sand där.

Är det något jag kan göra åt det?

bblomquist
0

mina hamstrars päls blir alltid fet efter att jag har städat buren, bara för jag oljar in hjulen med majsolja. men det borde försvinna efter några dagar, om du inte kan nå åt kan du alltid tvätta lite löst med en tandborste, :)

nonisaga
0

en tandbortse som #1 säger, ta o borsta pälsen o se hur det blir :).

[GeeGee]
0

Ja, jag har testat det nu men pälsen är fortfarande fet. Lite bättre men den ser ändå smutsig ut =(

nonisaga
0

det kanske kan beropå åldern? tror inte det faktiskt..

kajsa08
0

Testa med lite potaismjöl. Gnid in och borsta bort med tandborste, det blir bättre! Är han satin, jag upplever det som om att satinerna ser lite flottigare ut…

hidianan
0

Om man själv är fet om fingrarna utan att tänka på det och rör vid hamstern så blir även den fet i pälsen, det har hänt mig ett antal gånger men det är inte faligt alls.

[GeeGee]
0

#5 Ska testa det! Han är inte satin men ser nästan ut så på grund av hans feta päls =D

#6 Jo, jag kan ha råkat vara det men det måste ju gå att få bort. Jag har pussat på honom ibland och då kan jag ha haft läppsyl på mig =/