Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1491 ggr
Odette
0

Meteorid-Hallon och Blake!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu måste jag ju lägga upp lite bilder på mina nya sötnosar,, Meteorid-Hallon (silversvart skp, honan dårå) och killen, Blake (dove långhår). Dom är väl inte direkt de lättaste att fota iom att de är så spralliga att man knappt kan hålla i dem,, men dom blir bättre å bättre dag för dag. Meteorid-Hallon är helt maniskt galen *skratta* . Men här kommer iaf lite bilder,, enjoy! :-)

(dom kommer från Noomie här på ifokus)

Först ut är Meteoriden :-D

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Denna kommentar har tagits bort.
Odette
0

haha,, aja.. lägger väl upp fler bilder nu då :-P

*uppifrån*

_

Odette
0

hade inga fler på henne här på min laptop :/ får lägga upp fler sen när jag är hemma nån gång.. här är iaf Blake,, min efterlängtade å helt underbara Dove hane. Har velat ha en sån i flera års tid så jag är verkligen super glad över honom !

_

Gasoline
0
UlrikaD
0

Grattis!! Hur gamla är de eftersom de är så hoppiga att du inte kan hålla i dem?

Royalz
0

jätte fina :)

Raja
0

Jättevackra! Gillar verkligen Hallons teckning Kyss
Grattis till nytillskotten Glad

mocchino
0

Undra om inte jag har syrran till Hallon här hemma! En choklad skp satin hona! ;)

// Nathalie

Odette
0

tack tack ! :-) ja dom e verkligen jätte fina båda två! Dom är födda i januari, hanen går att ta i nu utan problem. Han är betydligt lugnare nu, honan också. Fast hon är sjukt springig och busig,, väldigt aktiv! Hoppar inte ur handen som en groda längre, men sover inte alls lika mkt som de andra två jag har och vill ut jämt. Å när hon väl är ute och springer (har dem på toalett golvet) så hittar hon på allt möjligt att sysselsätta sig med,, klättrar upp på alla ev. nedhängande handdukar för att sedan ramla ner och börja om.. gnager på kaklet, försöker klättra på porslin, roar sig med en trasig liten fog-bit i hörnet mellan kakel bitarna osv osv. Den kan hon styra upp-och-ner i evighet *lol*

här är hon gnagandes på kaklet ;-)

_

Odette
0

mocchino- aha! det lät ju kul.. har du några bilder på henne? :-)

här kommer en av de bättre bilderna jag lyckats ta .. tog en minut för henne att ramla ner från hyllan- BUMS ner så studsa hon på sängen! Jag inser då att ajg varit väldigt bortskämd med Kjell-Yngve som brukar somna vart man än her henne ;-)

_

Odette
0

tralala… jag blir såå sugen på att göra en hamster film med sån där "duttig" och pling plingig bakgrundsmusik till.. en äventyrs film där man klipper ihop alla stunts dom gör *kanske blir nästa projekt*

_

Odette
0

*äntligen uppe*

_

UlrikaD
0

Anmäl henne till Hamster-Robinson. Hon verkar klart kvalificerad. Jag hade jättegärna tittat på en film med hennes äventyr.Skrattande

Odette
0

dålig skärpa i know.. men hon va så söt! älskar teckningen på magen å hennes "bläs" :o)

_

chocomian
0

#16 Vilken söta! :D

Odette
0

#15 men du, det kanske inte är så tokigt.. jag fick en idé nu hehe.. får se om jag kan åstakomma något i stil med Robinson :-P men det värsta är ju att det tar sån himla tid att göra filmer, man kan sitta i fem,sex timmar bara för att få ihop en hyfsad film på någon minut *skratt*

_

[Popcorni]
0

Vilka fina bilder och söta hamstrar! Glad

Gasoline
0

#18 Kruxet är att inte vara så kräsen ;)

Odette
0

#20 helt rätt, det är inte värt att lägga ner halva sitt liv på en liten film. men jag är så perfektionistisk vad gäller sånt.. men det är ju så kul också! Här kommer fler bilder på Blake, dove hanen :)

_

Odette
0

på hyllan..

_

MangoPeperoniOwner
0

Vad söta Glad #13 Ser lite ut som en hamster-version-ribbstol hon klättrar på Skrattande

Odette
0

*fiin*

(å nej- det är inget sår han har där på nosen, tror det var en blöt fläck hehe)

_

Odette
0

gah.. såå irriterande att jag inte fick med hela hans huvud här, han va ju så söt! Kolla fötterna bara :-D

_

Odette
0

komsi komsi…

_

Odette
0

Blake är faktiskt min första han hamster, har bara haft honor tidigare.. å guud vilken liten pung han har hihi, jag är ju van råttornas pungar så d va ju lite skillnad haha, å så har han ju så mkt päls! Man känner knappt att man håller i en hamster , känns som det är en boll sockervadd, fast inte lika kletig då såklart :-P bomull kanske är en bättre beskrivning :o)

_

Odette
0

Nu längtar jag verkligen tills det är så pass varmt ute att man kan börja ta med sina djur ut på gräsmattan å ta en promenad i lekparken . . grönt gräs, varmt i luften, utan vind och bara strosa med råttorna på axeln, eller varför inte ta med sig hamstern ut i svampskogen?? :-D
Här i Lycksele ligger snön fortfarande djup,, så än känns det rätt långt bort.. men jag photoshoppade till en söt liten bild på Meteoriden i svampskogen,, i like it hihi

_

Sara87
0

Jättefina hamstrar :)

Odette
0

tack tack,, dom är verkligen super charmiga!! :-)

_