Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 582 ggr
UlrikaD
0

Rip Geronimo

Känns inte så roligt att skriva en ny tråd så snart efter den förra. Men min underbara, nallebjörn Geronimo finns inte längre. Jag köpte honom helt oplanerat på en hamsterutställning förra året. Föll pladask för honom och jag skulle egentligen bara ha de två som jag var där för att hämta. Gick fram och tillbaka till honom i flera timmar på utställningen tills jag inte kunde hålla mig mer. Han bara måste följa med mig hem. Han var världens gosigaste och en klätterhamster utan dess like. Fanns inget hinder han inte kunde komma över, ingen chillabur som han inte kunde klättra uppför. Han blev bara 1 1/2 år gammal och de senaste veckorna har jag sett att han blivit lite gråare och sovit mer. Men igår var han ute i hagen och sprang precis som vanligt. Och idag när jag skulle ge alla mat så kom han inte som han brukade. Då hade han dött i sömnen i sitt bo.

Zheverez
0

han dog lycklig efter en härlig runda i hagen.

han hade det bra hos dej så gläd dej åt de fina minnerna ni fick ihop.

det är alltid lika tråkigt när de går vidare

minione
0

Vad sorgligt. Vila i frid Geronimo.

HappyCatMeows
0

Sorgligt men ändå skönt att han fick ett värdigt slut och slapp smärtsamma krämpor.

UlrikaD
0

Jag tycker verkligen inte om den korta levnadstiden på guldhamstrar. Nu blev Geronimos liv ännu kortare än vad det kunde ha blivit. Vet ju ingenting om hans bakgrund, han var en zoo-hamster från början och omplacerades till mig. Jag är också tacksam för att han aldrig blev sjuk och dålig utan bara dog i sömnen. Hoppas att han drömde någonting trevligt. Men jag kommer att sakna min nalle-björn något otroligt. Verkar kanske lite fånigt, men jag fick sån otrolig kontakt med honom redan från början. Det var som om han hade bestämt sig för att följa med mig hem från utställningen. Även ifall jag bara fick ha honom i lite mer än ett år så är jag så otroligt tacksam över att jag fick lära känna honom!

HappyCatMeows
0

Jag har känt detsamma, mer nu efter att Lille Skutt oväntat gick bort vid 8 mån ålder förra veckan. Ett hamsterliv är ju alldeles för kort. Sedan är de ju vissa av de här underbara djuren som man fäster sig alldeles särskilt vid, antingen bara tokcharmas på stört eller att det växer fram en stark känsla med tiden.

Hoppas att dina små och större djur håller sig pigga och friska, man tycker ju att du har haft nog med ledsamheter nu.

kajsa_karin
0

Trist det är jobbigt då det dör man blir så ledsen. Har flera 1 åringar här och jag väntar typ varje dag på att nån skall ligga död.

Sara87
0

:( Tråkigt. Beklagar förlusten. Sov gott Geronimo…