Ska skaffa hamster =)
Efter en överänskommelse med min sambo ska jag nu få skaffa hamster. Det ska bli så kul, jag har längtat så =) Sitter och letar som en tok och kan knappt vänta tills jag hittat en bra hamster i närheten! Har allt, men ska köpa en samla låda när jag åker iväg för att hämta hem min hamster, då buren jag vill ha är trasig och de burar jag har kvar vill jag ej använda.
Så nu sitter jag hör och glor ögorna ur mig i alla hamsterannonser jag kan hitta =)
Detta ska bli så roligt, va så länge sedan jag hade en hamster sist.
Håll tummarna för mig nu att jag hittar en hamster! =)
Kul :) Ska du ha en LH eller KH ? :)
Så skojigt! Hoppas att du hittar någon snart :)
#1 En korthårig =)
#3 Vart bor du? För jag har en korthårskull som precis är född (:
#4 Jaha =) Jag bor i Kopparberg…
Tänkte ha en samla låda till min hamster, hur vanligt är det att dom biter igenom? Har iof burar i reserv om detta skulle hända, men kan ju vara bra att veta.
#5 aha okej! :)
#7 Har du låda till dina hamstrar?
#8 Japp, antonius lådor :) Hade liknande samla låda till en hamster förut men hon började gnaga på kanterna som är på insidan så det gick hål..
Vad kul!, jag har samla-lådor till alla mina och har haft det sen september 08 och ingen har bitit, har antonius också men ingen har bitit där inne heller ;).
Så då skulle jag kunna dra slutsattsen att det kan förekomma men inte allt för vanligt?
Vart hittar man antonius lådor?
#11 Det finns också på IKEA, ja det är inte så ofta det sker men om det skulle ske så skulle jag bara köpa en ny.
#12 Vad bra, jag testar iaf, har som sagt en extrabur =)
Idag ska jag åka och köpa en "låda" utav något slag =)
Vad roligt! Lycka till med hamsterköpet! 
#15 Jag letar för fullt efter en hamster, men antingen är dom lh (vilket jag inte vill ha), eller så hör inte säljaren av sig, eller så är dom för långt bort. Vill dessutom inte ha en ifrån djuraffär, men känner mig smått desperat utav hatt fått vänta så länge på att få skaffa =/ Oj oj oj, vilka världsliga problem =P
#16 hur gammal vill du att den ska vara?
#17 Jag vill ju helst ha en leveransklar. Så typ runt 6 veckor. Vill att min hamster lever lite mer än ett halvår denna gång ;)
#18 Jaha okej, annars har jag en kh hona som är 3mån…..hör av dig om du e intresserad via PM. En bild på henne. Fast förstår att du vill ha en liten :)
#19 Vadför ska du inte ha henne för? Hon va jättefin! Ja, jag tror nog att jag fortsätter leta, trotts allt så är det ju inte världens undergång om jag inte har en hamster nästa vecka =P Det är dock lite långt att åka till sthlm =/
#20 Har tyvär ingen andvändning av henne, hon är värkligen värdens snällaste.
#21 Kan tänka mig det, hon va dessutom väldigt fin!
#22 tack :) har fött upp henne själv och vill typ inte ha en hel släkt hos mig som man inte kan para med varrandra ;).
#23 Haha, nej, jag förstår det, blir ju inte så bra i slutändan. Haha =P
#24 haha nä exakt x). Lycka till med ditt letande! :)
#25 Tack så mycket, jag hittar nog säkert något lämpligt snart.
#16 Okej, håller tummar och tassar för att du hittar dig en hamster! 
#27 Det va en som hörde av sig som evt har en lämplig hamster, så snart har jag nog en.
Igår köpte jag en samla låda, den största jag kunde hitta =) Den är så stor att jag knappt vet vad jag ska ha den =P Tänk, min stackars hamster kanske känner sig ensam i det? Haha
#28 vad kul, du måste ju visa blider sen men hur gammal vart den? :)
#29 Ja, jag ska lägga upp massor med bilder, bara jag får hem en hamster och sedan orkar ladda ur bilderna till datorn =P Hmm, hur gammal den vart? Jag vet faktiskt inte, jag har inte fått något svar än, men hon verkar inte vara så "datanördig". Vet ju inte änns om det blir något, men jag hoppas och håller tummarna =)
#30 hehe okej :P, hoppas du hittar en passande annars finns ju alltid Dumbo (19)

#31 Jag vet, hon är riktigt fin och jag är riktigt sugen. Men ska försöka att inte bli så desperat så jag släpper på mina "regler" =P Vart riktigt sugen att köpa en ifrån djuraffären igår, men jag höll mig, haha.
Fast å andra sidan så är ju igentligen inte din hamster så gammal, iof =/ Hmm, sluta frästa mig nu! Haha
#33 *mohahaha* :p. Nää det är ditt val :)

Min hona Inis här hemma får ev en kull den 7:e April där alla honor blir skp/vita, om du är intresserad :D
#34 Självklart vet jag det =P
#35 Tack så mycket, låter frestenade, men du bor tyvärr lite långt bort =(
Tänkte visa er bilden på "buren". Tror ni att hålet är för litet tro? Tog evigheter att skära ut iaf.
Och snart kanske jag har en hamster. Snackar med en tjej som evt kan ta sig till Örebro eller där jag bor och lev en hamster bebis till mig, jag är så glad. Hoppas verkligen att det är en passande hamster för mig och att det blir något =)
#37 Vad synd, Inis är så underbart söt. 
#39 Om det är den vita hamster hon har på sin press så är den jättefin, min fd hamster liknade henne ganska mycket. Den va någon form av vit.
Tror du att hålet i buren blir för litet?

#37 Det brukar ordna sig med transport ju :)
#41 Det är jag tveksam på faktiskt. Dessutom skulle det inte skada om jag hade haft hamstern hemma för flera månader sedan. Det börjar att klia så dant i fingrarna så jag funderar nästan på djuraffär, men har lovat mig att ge fan i det! Nu ska jag iaf höra vad tjejen som hörde av sig till mig har att säga, först och främst.
#40 Inis är den bandade normalfärgade hamstern på hennes "visningsbild". 
Men jag önskar dig lycka till igen, hoppas du hittar en liten hamster till sist. 

#42 Man vet aldrig :)
Ah okej.. kan ju kännas lite frustrerande och jobbigt när det tar sådan tid, men det är det värt, tro mig! :)
Vad tror ni om hålet i buren?
#43 Jodå, till sist hittar jag nog en, men inte tillräckligt snabbt däremot =P
#44 Jag vet att det alltid lär vara värt det i slutändan, men jag blir så frustrerad att jag inte hittar någon som jag kan åka och hämta på ögonblicket.
#45 Jag tror det räcker, men vänta på fler svar för säkerhets skull. 

#45 Vart bor du då? :)
#46 Haha, om inte annat så märker jag väl om hamster blir blå =P Haha! Skämt å sido, jag tror nog att det räcker…
#47 Kopparberg, 2 mil ifrån dalarna

#48 Men självaste sajtvärden bor ju där uppe ;)
Om Imasy bor där kanske du kan köpa en unge ifrån Ost-kullen (Om det finns några kvar), bedårande söta krulltottar, men inte korthår.
#4 Jodå, det vet jag, typ 13 mil ifrån mig ;)

Är hålet det lilla i mitten som ser ljusare ut? Isåfall tycker jag det är för litet. Nu till sommaren blir det ordentligt varmt och det kan bildas kondens i lådorna. Jag har inga tak alls på mina utan enbart nät så det blir luftigt. Men om du ska använda locket så ha det mest som en stomme och såga ut så mycket av mitten som möjligt och fäst nät där istället. Spara en bred bit runt om bara så nätet sitter stadigt och inte buktar inåt.
#52 Ok, tack så mycket. Vill dock ej ha nät, är rädd att den ska försöka ta sig ut och fastna. Då gör jag ett större hål, för jag vill att kansten ska vara bred så inte hamstern ska "slinka över kanten"
Föresten, hon hade en nf hane och en sg, vad innebär de?

I och med att du har den största lådan där så är nog risken liten att hamstern kommer så högt upp. Jag tänker alltid automatisk nät för jag vill inte att någon ska kunna rymma. Men bara man ser till att hamstern inte kan komma ut så är det ju lugnt. Men just med tanke på att lådan är i plast så blir det väldigt tätt även ifall den är stor. På sommaren så kan det bli som att stoppa in huvudet i en plastpåsen. Inte så mysigt med andra ord.
#55 Tack för din åsikt, ska göra hålet större innan hamstern kommer.
nf = normalfärgad och sg = silvergrå :)
Kanske skulle locka dig med en black/yellow kh? Om du vill ha något annorlunda alltså. Jag har en kull nu som är 16 dagar idag. Finns en bildtråd Som heter black/yellow kh och lh. Min hemsida finns på www.toscas.nu/Index.htm
#58 Jag har varit inne på den tråden och kollat lite, jag har för mig att det inte var något för mig. Har kanske evt redan en jag ska köpa en hamster utav, men kollar lite närmare på dina lite senare ;)
Jo, jag såg att du varit där.
Ja, de kommer bli mörka med gul bottenfärg som jag tycker är såååå himla snyggt men alla har vi olika smak. Hoppas du hittat vad du söker. Men kika in igen i min tråd, om inte annat så får du se hur färgen kommer se ut sen. 
#60 Ja, det lät mycket fint, och udda. Men har bara mörka djur så jag vill ha något annorlunda denna gång =P Eller ja, iaf mörkare. Eftersom jag skrivit i den tråden kommer jag att kika in lite då och då, måste vara otroligt spännande och roligt med småttingar!
#57 Tack så jättemycket för ditt svar =)
Jag kom på att jag inte har borrat mina hål till vattenflaskan. Vilken höjd är lämplig?
10cm från botten har jag :)
#64, ok, men då sätter jag den runt 10 cm ;) tack för svaret =)
Jag skulle personligen göra ett större hål i taket, men det är väl en smaksak å sen beror det väl på hur varmt det blir där hamstern står. Mycket å bra ventilation bör hamstern ha.
#66 Jo, ska göra hålet större. Tog med buren upp till garaget idag för att göra det större, men åkte på att vaxa bilen istället så att göra ett större hål hann jag tyvärr inte.
Men med tanke på att hamster aldrig verkar komma så gör det inget att jag får vänta en dag extra =P
Hålet är större, hål är borrat för vattenflaska och allt är i ordning, dock ej spånet i buren.
På Fredag hämtar jag min hamster =)
Kul, vad blev det för någon färg?
#69 Antingen en nf eller någon form av grå, men låtar åt det grå hållet. Antar jag iaf =S Haha
Idag, kl 15.00 hämtar jag min hamster i Örebro. Är hemma runt 4-5, och ska sedan iväg på fest (och hamstern får göra sig hemmastadd i ro)
Bilder kommer så fort jag fotat den lilla spelevinkeln. =)
Jag är så glad =)
Vad spännande! Jag ser fram emot bilder. 
Kul :) Blev det en silvergrå eller en nf? :)
Tänkte lägga in en bild som jag tog nyss, men min mobil knölar och när jag försöker ladda över finns tydligen inte någon bild som jag har tagit ifrån igår + idag, så jag får helt enkelt vänta på att min mobil fungerar eller ta ett kort med vanliga kameran…
Tycker att han ser pissgul (svagt gul) ut med gråa ränder.
Dessutom, misstänker att han är blind eller har extremt dålig syn! Jag vet att hamstrar ser dåligt, men han ser mig inte även fast jag är precis framför/vid sidan av honom och prasslar i pappret. Dessutom är han hoppig och sprattig så jag har inte vågat ta upp honom än.
Han får iaf heta Toel.
vart kommer han ifrån? jag kanske redan har frågat det :P
#75 Han kommer ifrån eva. Hon har något konstigt namn här på iFokus som börjar på Z tror jag.
Vart iaf så "upphetsad" så jag fotade med min kanera istället, här kommer det bilder, två stycken hann jag ta innan han pep iväg =( Råkade ha blixten på, stackars Toel!
Vad kul, vill verkligen se bilder sen! :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
jaha från Eva, ok
En till bild, lite bättre. Är så glad just nu, men känner mig ganska osäker på om detta kommer att bli bra =/ Det visar sig…
Gud vad söt! :)
Haha, han inte se bilden innan mitt inlägg skickades xd
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
#76 Zheverez
Vilken söt liten en. 
#81 Precis ;) Ja, det tycker jag med, synd bara att han är så spattig och otam… Hoppas att det ändrar sig.
#82 Det ändras säkert, innan du ens hunnit sagt det så är han ur mysig o snäll.
#83 Haha, ja, vi får hoppas på det. Dessutom va det nog en jobbig dag för honom igår, lång frakt i skakig bil + att min pojkvänn stressade upp honom när jag kom hem… (han jagade honom i buren för han ville snabbt komma iväg och tyckte att jag tramsade för mycket)
Vilken sötnos du har fått tag i. Fint namn också! Själv längtar jag tills på fredag då min lille grabb kommer hem.
sötis<3
#85 Ahh, vad roligt. Din första hamster?
#86 Tackar =)
#87 Min andra. Hade en guldhamster några år sedan som var hur go som helst. Så nu är det äntligen dags för en hamter igen. Mysiga djur tycker jag.
#88 Ahh, då sitter vi i samma sits typ ;)