Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 627 ggr
heffaklump
0

Konstigt?

Jaa, jag börjar tvivla på att min våg hemma verkligen fungerar som den ska. Jag har vägt Totte då och så dom senats veckorna och han har tydligen gått upp rikigt mycket i vikt. Han är 2,5 nu och han väger 193 g enligt vågen, tycker det värkar ovanligt mycket för en hamster och den åldern och som spec är gammal. Har vägt Fia också ochdå vägde hon 218 g men har vägt ca 195 g förut, hon hade visseligen lite papper i kinderna då jag vägde henne men jag tycker inte att det kan väga så mycke.Totte har vägt mellan 160-170 g förut och han är ganska spnkig i kroppen men han är rund om magen vilket Fia också är. Deras valiga meny består av tex banan,äpple, barnmat/gröt och sallad, brukar också ha broccoli, majs och ärter när det finns. Tycker det verkar lite konstigt med vikten ;P

Någon som kan tänkar veta vad det kan vara för fel på antingen Fia och Totte eller vågen?

Sara87
0

Jadu, det låter ju som en ganska stor ökning om man ser till den tidigare vikten. Svårt att säga vad det kan va.. Men troligtvis är det väl vågen som har ett eget liv?

heffaklump
0

#1 Jag är i fjällen just nu tills onsdag och hamstrarna är hos min kompis. Ska undersöka vågen när jag kommer hem. Totte har också börjat få lite klegg i ena ögat, det är nästan alltid lite igen geggat när han nyss vaknat men efter kanske 1 timme så brukar ögat se bra ut.