Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 995 ggr
empan-hampus
0

Hjälp!

En hund som jag passade idag tog min dvärghamster Tingeling ur sin "bur"!

Jag kom ut i vardagsrummet och hon låg platt på rygg helt sten död! (Det var vad jag trodde) Men när jag gråtit och gått runt flera varv i lägenheten med min älskade Tingeling i handen började hon plötsligt andas och röra på sig! Nu är hon som vanligt! Förutom att jag tror hennes öga är punkterat…….. Det är blodigt runt om och hon har inga reflexer på det ögat. Vad ska man göra?? Låta det vara?? Snälla hjälp! Gråter

chocomian
0

Försök boka tid hos veterinären så fort som möjligt, men det kan vara stor risk att hon hinner dö innan dess.. tyvärr :\

empan-hampus
0

Kan hon dö för att ögat e paj?? Förvånad
Och veterinären kan föressten inget göra väl..

chocomian
0

#2 Hon kan ju ev ha inre skador som du inte kan se och hamstrar är väldigt duktiga på att dölja sina skador och sjukdomar.

Men försök boka tid iaf så fort som möjligt, så de får kolla på henne :)

empan-hampus
0

Men lyssna, om jag åker till veterinären och hon har inre skador = avliva, om hennes öga kommer ruttna = låta henne vara.

Det är liksom onödigt att åka till veterinären.. Vad ska dom göra?

empan-hampus
0

Alltså jag menar inte låta henne vara på det sättet, utan jag menar behandla henne som vanligt.

UlrikaD
0

Veterinären kan i första hand se hur allvarligt skadad hamstern är. Om nu läget är så allvarligt att hamstern lider och har jätteont så är det ju snällare mot hamstern att låta den somna in hos veterinären än att låta den ligga hemma och självdö.

Om veterinären däremot känner igenom hamstern och säger att den är ok och sen ger er skötselråd om hur ni ska ta hand om den på bästa sätt så att den ska bli bra igen så är det ju ännu bättre!

Det kan ju också vara så att hamstern är skadad på ett sätt som veteriären kan hjälpa till med. Men om ni inte åker så får ni ju inte reda på det. Hoppas att hon klarar sig iallafall.

Sara87
0

Givetvis kan hamstern dö om ögat är skadat. En av mina guldhamstrar skadade ögat, han kliiade ur sej det dagen därpå å dog. Vilken smärta han måste ha genomgått :( Hemska tanke.

Jag tycker att du ska rådgöra med veterinär. Dom gör inget mot din vilja.