Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1108 ggr
Gasoline
0

Bäddar inte!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem min hamster igår, Toel, och har upptäckt att han inte bäddar med de papper som ligger utspritt i buren. Den enda form av aktivitet han har gjort (som jag har sett) är att sprida ut lite mat.

Är det normalt att dom inte bäddar? Min förra hamster gjorde det direkt han fick nytt papper i buren.. Dessutom har alla mina andra gnagare alltid bäddad.

Han är ju ny och det va länge sedan jag hade ett mindre djur så jag är nog lite nojjig.

Alexandra-S
0

Det är inte alltid dom bäddar. MIn hamster kan lägga sig i hörnen i buren och sova, fast att hon aalltid har ett hus med sov grejs, och att hon har massa toapapper i buren också!
Det är nog ingen fara! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Gasoline
0

#1 Haha, ok. Det är nog bara jag som är lite nojjig nu, det känns så nytt även fast jag haft hamster förut =P

Alexandra-S
0

Haha :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Vargen-J]
0

Vissa hamstrar bäddar inte, andra gör.
Det är ungefär samma sak med min Sunny, förutom att hon vägrar sova i sitt hus istället så hon lägger boet nån annanstans i buren där huset inte är *skratt*

Gasoline
0

#4 Mjo, men jag vet ju att de inte behöver använda huset, däremot tyckte jag att det va skumt att han bara lade sig i ett hörn utan något runt ikring