Rachels ungar!
Just nu håller Rachel på att föda sin "oplanerade" kull.
Jag skulle lägga in ny mat till henne och hon kommer upp ur boet med en unge hängandes halvt ute :/ 4st har det kommit änså länge. 1 unge glömde hon kvar ute i buren så den lyfte jag tillbaka med en sked.
Har aldrig sett så små bebbar förut, dom är säker inte mer än en halvtimme gamla :)
Nu hoppas jag allt går bra bara!
Nu har jag precis skådat en hamsterförlossning (: Hon låg med baken mot väggen så såg när två små ploppade ut! :)

vad spännande.
grattis till nya kullen och oroa dej inte hon kommer fixa denhär kullen galant
#2 tack :) jag hoppas verkligen hon klarar det!

Grattis!!
Vad läckert att du lyckades få dig en glimt! :D
// Nathalie
Grattis, även om en inte var planerad. Visst var hennes förra kul stor också? :)
#7 hehe tack! Nja då fick hon bara 9 st (:

Grattis!
Det blev rätt många trots allt ja ;P
Nu blir det att blunda hårt, igen ju!
Det var visst 16st ungar! :S

#10 Herrejösses! :o massa skp kanske! :D
Hoppas det (: Hoppas bara att hon kommer orka med dom.
Dom ser superfina ut!
Vad kul att se när dom föddes, själv har jag bara råkat lyfta upp Majsan mitt under förlossningen med en halv bebbe utstickande :S
Lycka till med bebbarna och hälsa Rachel från mig! :)
Värd på Choklad iFokus

åh så söta krabater:D lycka till
vad kul, så många det blev så jag hoppas hon klarar av alla :)

Grattis till kullen!
Skulle vilja veta om du sålde kullen som va född 5/2 till djurmagazinet "parva". För att i så fall så har jag köpt 2 st av dem.
#16 Ja det gjorde jag :) Har du bilder på dem= :)

#18 Snutte så söta! Och lilla gäspisen där! :*

Visst har jag bilder på dem.
Ska jag lägga ut dom i denna tråden?
#20 har du msn? isf kan du kanske skicka där? Jag heter absoluutsofia@hotmail.com
Det är fortfarande 16st kvar! :)
Vilken höög med smågrisar! Grattis, det kommer att gå bra! Kram
Mamman måste ju vara jätte trött nu med hela 16 bebisar att ta hand om! Lycka till och jag hoppas allt går bra! 
Dom ser jättefina ut, Rachel måste vara en jätteduktig mamma.
Föresten är du superduktig på att fota! :)
Värd på Choklad iFokus
#26 Ja hon är en jätte duktig! :) Hehe tack :)

Sötnosar! :)
#29 naaaw :*

Så mysigt de ser ut att ha det hos mamma Rachel :*

grattis till den stora kullen
Hon tar hand om dom små jätte bra :) Hon är inte nervös eller liknande när jag är i närheten utan jag får kolla på dom små om jag vill :) Fast jag stör dom inte mer än nödvändigt!
Efter denna kullen kommer hon bli förtidspensionär och bara vara som sälskap :) Ska avla vidare på hennes avkommor istället.

Men vilken stor och fin kull!
Spännande att se vad det blir för färger…kanske fina paddor?
#36 Skp blir det om det blir några honor förståss :)

Vilket härligt gäng med småttisar, vilken duktig mamma din hamster är.
Kul att du lyckades se några ungar födas, ngn hamsterförlossning har jag inte varit med på men jag har i alla fall varit med på bla katt & marsvinsförlossningar och det är en underbar känsla att få se de nya liven födas fram..:)
Naww, gud så söta. Synd att du bor så långt bor, annars hade jag säkert tingat en =( Haha, är det så praktiskt att ha boet under vattenflaskan, dropper det inte ner vatten på ungarna ibland då? Hihi =)
#40 Transport brukar ju gå att ordna (a)
Mamman ligger ju över dom :) så det är hon som får dropparna på sig isf :p
#41 Mjo, men det blir ju över halva landet… Så jag får hitta något som är lite närmare ;) Haha, ja, eller så har man helt enkelt tur med att vattenflaskan är helt tät =P
Va det inte du som fick denna kull pga att din kusin hade släppt ihop dina hamstrar eller vad det va?
#42 Jo det är min kusin som är orsak till att denna kullen föddes..
#43 Ahh, det va det jag hade för mig =) Vilken tur att det gick bra iaf!
ah, vilka gulliga små ploppar hon fått! :D önskar dig lycka till med kullen! ^^
Gulligsa små bebisar! Lycka till med småttingarna :D

Så kul med en så stor kull!
Jag var också med m en hamsterförlossning, när min hamster Dolly
fick sin första kull ^^
Lycka till! :D
Så söta, ge mig =)

Vill verkligen ha hamster igen och dina förra ungar var ju så enormt söta! Går det att ordna leverans till Västerås är jag så sugen på en liten bebis :)
#51 Transport brukar alltid kunna gå att lösa :)

#52 Jo man kan ju alltid hoppas på det :) För i så fall är jag som sagt jättesugen :) Var in på djuraffären och tittade på hamstrar idag men tyckte det var bättre att köpa från uppfödare…

Vilken duktig mamma!! :D
// Nathalie
Blir ju sugen på en skp/vit tjej till ju….
#56 Det är klart du ska ha en till ;)

En hel del skp tjejer då ju! ;D
Spännande!
#57 haha nja…jag hoppas jag kan motstå, men det blir svårt sen när man ser bättre hur de skp/vita utvecklas.. Men nej, jag ska inte ha någon
Det är tur att du bor så långt borta, annars skulle jag haft fler hamstrar än jag har plats med ;)
Värd på Choklad iFokus
Åhh vad söta dom är när dom börjar få fläckar! ^-^
Kollade lite extra nu på paddorna, det är 3st som ser ut att bli som Ballerina ;)
#62 Sluta!!
Vilken söthög du har! Suck…hihi!

sööötisar! gud vad kul det kommer bli att se de där gullegrisarna växa ;:D
Grattis till kullen! :)
Vilken bra mamma som orkar ta hand om alla 16 även fast det var en så kort dit mellan kullarna! Hoppas verkligen att alla klarar sej!
1 vecka idag. Fortfarande 16st kvar!
Är ganska säker på att det är 5 honor och 11 hanar.
_Bild kommer senare.
_

Ååååå jag kidnappar gärna den lillen längst ner till vänster med jättefint band och ljust huvud :D

Åhh vilken söthög med bebisar, vilken duktig mamma dom har!!!
Det ska bli så roligt att se vad det blir av dessa små, speciellt de skp-honorna då såklart;)

puttar upp lite :)
// Nathalie
Så söt :)
sååå söta!

Ååå, då får du ju en liten Bella-kopia trots allt :)
Jättesöta alla!

Åh va roligt!! Tur att det gick bra!
#82 Haha!
Vad söta de är 

#82 hahahaha

vilka härliga bilder på den stora kullen
Men åhh, nu vart jag ju grymt sugen på att ha den där lilla ifall den överlever, bara därför att =P Haha, men jag ska hålla mig i skinnet =P
:)
# Nää, jag skulle ju ta honom =(
#94 Det var nästan väntat att han skulle dö, för han var bara hälften så stor som dom andra :(
#95 Jo, jag va oxå smått orolig för det =(
vad stor majsen ser ut jämfört . <3:)

Vilken duktig mamma du har där! :) På mindre än 2mån har hon född, och snart även uppfostrat 26 ungar lr hur många blir det? :) Och hon verkar ju verkligen njuta också! Ser ju jätte mysigt ut! :D
// Nathalie
25st har hon fått.. men en har gått bort. Hon är verkligen en jätte bra mamma trots att hon knappt fick vila nånting mellan kullarna :)

Vilken kanonmamma! Efter det här förtjänar hon semester på Bahamas eller nåt lääääänge.

åå så söta

Ungarna ser jättefina ut! :)
Vilken duktig mamma ;)

jättasöta
Jättesöta! Tråkigt att minstingen dog :(
Vad fina 
Vad söta dom är! 

När får man se dem könsuppdelade? :D
#112 Det finns det bilder på längre upp ;) Men ska ta nya idag :)

#113 Aaaah där ja! Men gärna nyare bilder, då deras färger blivit så mycket tydligare nu :D
Vad duktig Rachel är som mamma! Vad många fina små. 
ÅÅ VAD FINA DOM ÄR! ( Inte undra på när de har en jätte fin mamma )
Det finns en ny tråd! Rachels ungar #2