Millie...
…heter den nya skönheten jag köpte 3/1(-09)
självklart måste man då skapa en bildtråd med denna agouti-färgade hona i fokus
hon är född 28/1(-09) är ca 3 cm lång (minst i kullen) och väger ca 10-20g skulle jag gissa… en riktig skönhet

Guuud vad sööt!

#1 tackar

Gumman
nu har hon visst klättrat upp på mount everest och försöker ta sej till himlen
Vad roligt! :) Jättegullig :*

#5 tack

Vad söt hon är! :D Syrran Lucille hälsar! ;)
// Nathalie
Jättesöt, lik min Tira :)

Millie hälsar tillbaks, till både dej och Lucille
hon har skött sej exemplariskt… önskar bara att Zamir också kunde lära sej
#8 jaha… bild kanske?
_______
Äter

Lite hjälp med bilderna kanske?
#10 Undrar varför dvärghamstrar blir å hänga sådär i händerna? Min Tira är likadan :D

#12 ja precis… har varit så med alla mina dvärgisar

bara av ren nyfikenhet frågar jag då vad blir det för färger om man parar en sapphire pearl med agouti? Bild på sapphire pearlen det skulle var isf:

#14 Nu e jag ingen höjdare på dvärggenetik mao jag kan ingenting! :P Men har du tur så kan du få alla 4 färger dvs; Agouti, agouti pearl, sapphire och sapphire pearl. :) Millies mamma är ju sapphire så hon kan säkert bära på det och agouti är väl normalfärgen så den borde ju komma då med. :)
Men tänk på att att hon helst inte ska paras förrens hon är ca 4-5mån. :)
// Nathalie

#15 tackar tackar… jo jag vet man jag har inga som helst planer på att para dom, jag är bara nyfiken
lr jag skulle ju jättegärna para men jag får inte för mamma och pappa

#16 Du har ju lite tid på dig att övertala dom..

Hör dig för med kompisar och sånt (och självklart med deras föräldrar) om dom är intresserade av bebisar. Lr hör med någon djuraffär för om det är så att du har köpare till ungarna så kanske det är lättare att få dom att gå med på det. :) Men som sagt du har ju lite tid på dig.. ;)
// Nathalie

#17 mm… skulle vara roligt om man fick para dom
jag försöker men mamma går inte att rubba…
måste köpa massa nya burar men det gör inte mej ett dugg, bara plånboken
jag har ju ett tag på mig att läsa på och grejor, och övertala mamma och pappa för hon är ju bara 6 v. än så länge… men Zamir är ju ca 4 mån och 2 v.

#18 Ja men om du har köpare till alla så behöver du ju inga nya burar. ;) Då flyttar dom ju vid 4v till sina nya hem. :)
Ja men Zamir kan få vara hur gammal han vill, finns ju inge bästföre datum på hanar.. Lr ja det kan ju bli lite svårare med åldern men med det menar man väl runt 1,5-2år.. ;P
// Nathalie

#19 jo, men dom båda bor i gallerburar… går det bra? jag menar dom kan ju typ krypa ut genom gallret så små som dom borde vara
jag har ju inte precis sett hus stora dom är när dom precis fötts…

hihi… jag kollade på en linjal idag hur långt 3 cm är och insåg att om hon skulle varit så liten skulle det varit något allvarligt fel ju
men ca 5-6 cm var hon nog iaf… kan meddela att hon nu är ca 8 cm lång (svårt att mäta exakt när hon rör sig hela tiden
)jag har gjort framsteg

Lessen Jennie men jag måste få lägga in en lr två bilder innan du låser och fixar med bildtrådar
*snuttar på fingret*

Fiin bild på Zamir och Millie
Så nu lägger jag inte in nå mer bilder eftersom vi inte vill att Jennie ska bli arg på mig…
Någon får gärna göra bilderna större..
Vad söta dom är! 

tack

Söta!

#35 japp… men inte behövde jag skynda mig för det hela var ju förbövelen ett aprilskämt!
Söt hon är lilla Millie :)
Sötis :)
Jätte sööta :))

tack hörrni