Toa o bad för sig?!
hur gör ni? har ni en toa där den kissar/bajjar o ett sandbad där den kan gräva, rullar sig o tvättar sig?
jag tänkte skaffa chinchillasand ti min (för pälsens skull), men d jag förväntar mig e att den kmr att kissa i sanden direkt..
så ska man låta den kissa i sanden o sen rulla runt i d? vill inte att hamstern ska lukta så mkt… så nån bra nån bra lösning?
Om de kissar i sanden blir den att lukta illa ganska så på en gång, så om man antingen rensar bort kissklumparna eller byter sanden ofta då?
Jag har separat sandbad å toalett. Men det händer ju att dom kissar i sanden ändå..
Mina väljer själv vad dom vill använda dom till :) Men Peperoni badar bara i sin, Mango kissar bara i sin och Lynnette badar först, sen kissar hon :)

Mina brukar bada först och sedan kissar det och då byter jag sanden. Det var så med mina Chillor också

haha… gulligt^^¨
så måste man byta sanden direkt efter att de kissat då?
annars kmr de att rulla sig i den illaluktande sanden igen ju?
Jag har märkt att Totte ibland kissar i badsanden beroenda vart jag ställer skålen. Så visst blir det lite mer att göra rent då jag ibland får ta bort kiss både från toan och badet.
Men Totte är fortfarande ganska ung och jag tror att han kommer lära sig. Min åsikt är att det är ganska ofrächt att bara ha ett ställe där den både ska tvätta sig och göra ifrån sig.
Eftersom man aldrig har uppsikt över buren hela tiden så hinner man inte alltid göra rent efter att den kissat. Så då är det bra att ha två separata, det beror på hur noga du är med hamsterns hygien.
Jag vill gärna att min hamster inte ska lukta kiss så då har jag två separata =D
#6 Nej, Lynnette badar bara i sin när det är fräsch Sand, och när hon kissat , ja då blir den en toalett :)
Sluta snacka om mig, jag rullar faktiskt inte mig själv i mitt eget kiss!
Skämt å sido, jag har samma namn som hamstern, stavas bara på ett annat sätt.
Min kissade väldigt sällan i sitt "bad/grävskål". Däremot sov han ganska ofta i den.
#5 Nej. det har jag inte. Har chinchillasand eller rådasand i sandbadet å kattsand i toaletten.