Debbies bebisar-bildtråd

Vilka små tjockisar! :D
Fina :) Hur många är dom ? :)

Oj, vad söta de var.
/ Maria. med-arbetare på Sommar

De är 10 stycken.
grattis, så små o söta :*

söta små korvar
Grattis! Jätte söta :)

Ser gosigt ut i den där huller-om-buller-högen :)

Söta!
Grattis!
Grattis :) Dom föddes den 9:e va?
Värd på Choklad iFokus
Vad söta små småttingar! :)

grattis¨

Japp, de är födda den 9 feb.
åh så söta! Hoppas min blivande hona ligger där nånstans =P

Är du säker på att det är en sobel? Jag tycker det ser ut som svart :)
Vilken liten goshög :)
Jättegulliga pluttisar 
va dom växer;) jätte fina!

#24 Du har alldeles rätt. Ingen sobel, kolsvart. Verkade så konstigt att det skulle komma en svart så jag tänkte att det måste ju vara en väldigt mörk sobel. Men när jag gick tillbaka och kikade igen så är den ju faktiskt kolsvart.
Riktiga små knubbisar :)

Imorse när jag kom in i rummet så sprang Debbie genast fram och började hoppa upp och ner. Jag satte mig ner för att prata med henne, men hon började febrilt springa runt, runt och sen tog hon och knuffade på min hand hela tiden. Tittade mot boet men det var helt täckt och jag förstod inte riktigt vad hon ville. Men hon lugnade inte ner sig. Så jag delade försiktigt på boet för att titta på bebisarna och där i botten låg en av de ljusa död. Jag lyfte bort den och höll fram den till Debbie. Då lugnade hon sig och gick direkt tillbaka till sina bebisar och lade sig. Det var som om hon inte riktigt visste vad hon skulle göra med den och ville att jag skulle hjälpa till och ta bort den. Och nu på kvällen när alla fick mat var allt som vanligt och numera nio bebisar i boet.

#30 Beklagar! :(
Det är underbart att djur kan kommunicera ändå så pass bra med människor, att man märker något inte står rätt till :)

#30 Vad tråkigt att en gått bort men vilken underbar berättelse ändå! Att hon lixom bad om hjälp! Gosiga tantan! Det måste ju verkligen känts i hjärtat att ens djur gör så! <3
// Nathalie

Ja, det känns ju verkligen som om mina djur litar på mig. Att jag hjälper dem i alla situationer. De har uppfostrat mig bra med andra ord:)

#33 Ja verkligen! :D
// Nathalie

#30 Jag blir rörd till tårar när jag läser om djur som har sådan tillit till sin ägare… Så små men ändå så intelligenta, och alla har de olika personligheter som charmar oss. 
#30 Vilken fantastisk hamster. Dina djur verkar lita på dej till 200%. Himla tråkigt att en bebbe dött :(
Vilka färger har mamman och pappan bakåt, kanske det kan lösa ditt mysterium. Trist att en dog, söt kull i varje fall.

Det är alltid tråkigt när en bebis dör men som tur var hade ju Debbie ett gäng till att ta hand om.
#37 Bakom Debbie är det silvergrå, créme och caramel tills allra sista ledet där är det koppar, mink och nf
Bakom Houdini är det créme, caramel, nf sobel, cinnamon och allra längst bak en svart skp/vit.
Så just nu är det iallafall: 2nf, 1 silvergrå, 1 svart 4 off-white och 1 créme vad jag kan se. Ska kolla könet lite senare ikväll tänkte jag när de får extramaten.
Vad tråkigt men tur att d andra o Debbie mår bra

Har nu kollat kön på gänget och det är övervägande tjejer i kullen. Så många så man undrar om man ser fel, men jag har tittat flera gånger nu och så här ser det ut iallafall:
Offwhite-hane
Offwhite-hane
Offwhite-hona
Offwhite-hona
Créme-hona
Silvergrå-hona
Nf-hona
Nf-hona
Svart-hona
Med viss reservation för könsbyte måste jag väl säga här, fast jag inte har tagit miste förr. Men nån gång ska väl vara den första antar jag.
Lite bilder också såklart.

Åh va tjusiga bebisarna har blivit!
Silvergrå tösen är jätte fin. Skönt att se att allt går frammåt i utveckligen, att alla är runda o goa.

Ooh vad kär jag blev i den svarta tösen 

Alla i kullen verkar vara lika stora, ingen som sackar efter alls.
#54 Hon är till salu när hon är gammal nog.
Vad stora de börjar bli. Det är så sött när de börjar gå på egna upptäcktsfärder.
Sötnosar allihop.
Oooo vikken bra skalle på den längst till höger på inlägg #51!!!
Åhh har tittat lite på bilderna i denna tråden tidigare , men hade helt missat din söta historia i #30. En sån fin kontakt mellan dig och mamma hamster <3
Gud så gulliga :*

Va dom har vuxit,jätte fina! ;) Blir bara mer & mer kär i lilla créme tösen 

#66 Vilken tur.
#67 Svårt att inte bli kär med tanken på hur fin Debbie e så kunde d inte blivit annat än underbart fina ungar ;)

Idag trodde jag på allvar att jag hade tappat bort en bebis.
Såg henne ingenstans. Visade sig att hon tydligen somnat mitt i en brottningsmatch med syskonen och hamnat längst under en hög med spån. Jäkla off-white till att vara samma färg som underlaget!

Nya bilder på gänget kommer på måndag, min kamera har tagit en semester den inte riktigt hade lov till.
Tingade i denna kullen är:
Créme hona
Silvergrå hona
Ev. Off-white hane
Off-white hona stannar
När skall du namnge ungarna? Är intresserad av vad dom får för namn 

Jag har alla namnen klara, jag har bara inte helt 100 bestämt vem som ska heta vad. Bestämmer nog klart tills imorgon.

Men åååå så ruskigt söta! :D
// Nathalie

SÅ nuttiga… Speciellt offarna!!! Påminner om argente cream på möss.
Vilka ursöta små liv :) va dom har växt! 

Bedårande!

å så inga fler bilder på svartingen, du vet ju hur jag faller för svart
tur den är lh å jag ska mest ha kh + att du bor så långt bort.
Sötnötar <3
Underbara bilder! är ju så kul att se hur de utvecklas, dom e super gulliga ju ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#87 Äsch, det är dags att du fyller på med lite LH.
Glömde ju skriva igår att de är döpta nu. Detta är alltså Ädelstenskullen:
Off white-hane-Rubin
Off white-hane-Safir
Off white-hona-Pärla
Off white-hona-Kristall
Créme- hona-Ametist
Silvergrå-hona-Diamant
Nf-hona-Smaragd
Nf-hona-Topaz
Svart-hona-Opal

Den sista bilden e så skön!
Inte många dagar kvar nu

#97 Javisst var den härlig!
Jag tycker det har gått alldeles för fort måste jag säga. Tror jag ändrar mig och behåller hela högen istället.
#98 Kan förstå dig!
Skulle ja oxå gjort. Tuvärr har man inte plast för var ända kull hur söööta dom än är.
#96 *asg*
#96 Naw, så söt bild å hamster :*
Ååååh, ge mig Diamant ;)

den bilden var för skön.

Jättesöta

Underbara! Dom har verkligen blivit runda & goa ;)
De är egentligen rätt söta, de beiga silvergrå. Ser mjuka och pastelliga ut.

vilka söta pälsbollar de blivit
Så fina dem är !!
VILL HA!
Fy sjutton vilken farlig tråd det här va, helt fantastiskt söta ^^
Offarna är helt underbara, jag bara smälter…

En hona och en hane off-white är till salu.
Även den svarta och nf-tjejen letar bra hem.
#119 Säg inte så…fy på dig! 

Hi, hi….

Jätte mysig liten fluff hög!
Dom verkar ha fått fin päls allihop.
Gullpluttar <3
Åh så gulliga 

Off-white hane, off-white hona, nf-hona och svart hona är fortfarande till salu. Det finns transport till Stockholm den 17 mars med Eva här på forumet ifall någon är intresserad av en liten sötis-gos-boll!

Idag har vi vinkat hejdå till Ametist-créme tjejen, Opal-svarta tjejen och lilla Diamant-silvergrå tjejen. Hoppas de kommer att få det toppen i sitt nya hem.
Och transport till Stockholm blir på onsdag istället ifall någon är intresserad av de som finns kvar: off-white hane, off-white hona och nf-hona.
Lilla Creme fröken hälsar till mamma & syskonen. Hon har d jätte bra här. Får massa kärlek o plats att busa på.

sthlm-are passa på nu när transport finns imorgon.

Idag hade vi besök här hemma och det blev bestämt att lilla Kristall (off-white tjejen) ska få flytta hemifrån. Och jäklar vad jag hade svårt att se skillnad på henne och Pärlan nu, får nog märka henne på något sätt så jag skickar iväg rätt hampis sen.
Men fortfarande vill lilla Smaragd (Nf) och Rubin (off-white hane) ha egna hem.

Idag fick Rubin sitt nya hem. Så nu är det bara Smaragd som söker eget boende.

Så vacker Smaragd är <3

Tack så myket! Även Smaragd har hittat sitt nya hem och flyttar imorgon. Så då var alla i den här kullen sålda som ska flytta.
Va skoj! Fast blir ju inte så förvånad hela kullen va ju helt underbar!
Hälsa mamma Debbie.