Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2513 ggr
Royalz
0

Mjäll?

Jag blåste i Sweas päls och såg då att han hade mjäll i pälsbotten.

Vad ska man göra åt det? Eller är det inte farligt.

Räknas mjäll som ohyra eller sånt vid utställning?

hamsterlover
0

Mina hamstrar hade det, då gick jag till min morbror som är vetrinär och han gav mig en pipett så gick det bort.Glad

Jag vet inte om det räknas som ohyra..

Royalz
0

Vad är en pipett? :p

hamsterlover
0

#2 Typ en sån plast sak med "vatten" i, som man öppnar och typ droppar på hamstern..

haha låter lite konstigt.

Royalz
0

#3 Jaha, då fattar jag :)

Nån som vet om mjäll är farligt? Eller försvinner det utav sig själv?

Linda3046
0

Irror hade flagig hud förut, men det försvann av sig själv efter ett tag. Så vitt jag vet är det ofarligt, men man får ju nedslag på det på uställningar (i alla fall i pet class).

Royalz
0

Okej, men det syns inte, bara om man blåser i pälsen :)

Och han kliar sig inte eller nått sånt, så han har nog inte besär av det :)

membeel
0

Det är nog bara att han är torr i huden. Tror inte hamstrar kan få just mjäll. Men det går nog över snart, en av mina har också haft så (:

Sara87
0

Du kanske har torr luft hos dej?
Mirre va lite torr i huden, då fyllde jag en sprayflaska med vanligt vatten och sprayade lite över buren 2-3 ggr om dagen, på nån vecka va hennes päls bra igen. Så det behövdes tydligen bara lite mer fukt i luften för hennes del :)

Royalz
0

Han står i ett rum innan för duschen, så sätte på vattnet och öppnade dörren in till hamstrarna, så då blir det fuktigt :) Se om det hjälper + aloe vera spray.

Sara87
0

Hoppas det hjälper.

Royalz
0

Nu har jag varit och köpt aloe vera spray och haft på det på honom, hoppas han blir bättre :)