Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1861 ggr
[GeeGee]
0

Totte drömmer

Min fråga är kan hamstrar låta när de sover? Alltså kan de drömma så hårt att de låter?

Då jag aldrgi haft en hamster tidigare fick jag panik då jag helt plötsligt hörde små skrik från Tottes hus.

Jag rusade dit och stackarn fick ett alldeles för snabbt uppvaknande, vilket jag ångar nu.

Men jag blev jätterädd då varken mina möss, gerbiler, kaniner eller marsvin har låtit då de har sovit.

Men Totte verkade helt yrvaken när jag tog upp honom och det verkade inte alls vara något fel, så troligen måste han bara ha sovit väldigt tungt.

Har ni varit med om detta?

Gasoline
0

Det kan säkert förekomma, min hund låter väldigt mycket när han sover, både snarkar, skäller, morrar och gnyr. Så det är inte helt omöjligt.

nonisaga
0

Jo det brukar hända, min hund gör samma som #1 :P

issa83
0

Mina hamstrar kan också låta när de sover, låter som de gnyr eller snarkar eller så. Blev först orolig när jag hörde det första gången men nu tycker jag bara det låter mysigt:)

Nicolina
0

Visst kan hamstar låta i sömnen = )
Har en liten krabat här alldeles bredvid mig spm nyss grydde till, låter så gulligt^^

Gasoline
0

Men faktiskt så hörde jag aldrig min hamster i form av ljud som kom ifrån hans kropp när han sov, däremot hörde jag hur han vände och vred sig.

[Hamster95]
0

Jodå visst drömmer de =)

Min Totte rullar sig, gnyr och viftar med tassarna när han drömmer- ursött <3

[GeeGee]
0

Ne men åh vad gulligt! Ja för visst vet jag att hundar kan göra det men att hamstrar också sover så hårt visste jag inte.

Men va bra, då kan jag slappna av och njuta istället för det lät ju faktiskt riktigt gulligt nu när man vet att det inte var något farligt! =D

Adina
0

Haha, ja, det gör Ringo med ibland :)

MariaG
0

Tror faktiskt inte jag har hört någon av mina hamstrar låta i sömnen.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

[GeeGee]
0

#9 Om du hör någon hamster låta så spring inte fram och väck den som jag gjorde. Stackars Totte höll ju på att få en hjärtattack!

Starfall
0

Ja, min lilla Fokus låter ibland när han ligger och sover… Första gången han lät i sömnen blev jag jätterädd, och reagerade ungefär på samma sätt som dig, GeeGee! Det är ju klart man blir lite rädd, och jag trodde Fokusen satt fast eller nåt sånt.. men han låg ju bara och sov;)

[GeeGee]
0

#11 Ja, precis man blir ju jätterädd. Jag trodde att han krampade eller var sjuk på annat sätt!

Sara87
0

Visst händer det att de drömmer å gnyr :)