Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1152 ggr
Sarah-
0

Slagsmål- Skadade hamstrar

Dumt nog trodde jag mina hamstrar var vänner..

MEn det tråkiga hände.

Och nu har jag två hamstrar med sår. Men dom är annars hur pigga som helst. Har köpt JODOPAX som jag skall badda såren med.

Detta hände i natt. Men hur länge tar det innan såren är läkta? det ser mest ut att vara ytliga sår.

Måste jag uppsöka vetrinär?

Någon bet mig även i mina tummar. Så försäkerhets skull så gick jag till doktorn. Eftersom mina tummar varar å är uppsvulna och gör mest ont. Jag fick tabletter.

Det roliga var att jag försökte ringa vetrinären somligger nära.. Men haha! Någon svarar och säger -Kan du dröja?…ojoj…jag väntade i 10 MINUTER?????skall det vara så?JAg lade på efter dom minuterna. Så jag fick inge svar.

Hjälp Mig!

Jag som tyckte det var roligt att dom fick hälsa på varandra och springa runt på golvet. MEn men nu är det slut med det. MEn jag vill att dom skall klara detta…

//Sarah

Royalz
0

Är det guldhamstar? Isfåll var det väldigt dumt att ha dom tillsamman!

Sara87
0

Är det inte dvärghamstrar som bor ihop å trivs ihop så ska du inte släppa ihop dom. Guldhamstrar är dessutom solitärer å har inget behov av att träffa andra hamstrar.

Hoppas såren läker hos hamstrarna å dej.

mocchino
0

Kollade bland hennes bilder och hamstrarna hon pratar om är guldar! Om hon inte har flera dvs.. Oskyldig

// Nathalie

Sarah-
0

Nej dom är guldhamstrar. Men jag har haft dom ihop MÅNGA många gånger förut. Men alltså en gång för mycket.

Håller tummarna..

nonisaga
0

Jag kollade i dina album och såg en bild på sofie när hon stod och brunstade så denhär gången när du sättit ihopp dom så har hon tydligen inte brunstat och bråkat istället…..

Ebba-A
0

Guldhamstrar = Solitärdjur. Sätter man ihop dom då går det sannbt som attan, från att se ut som dom var bästa vänner till ett blodigt slagsmål.

Ta hand om såren, men sätt ALDRIG ihop två guldhamstrar igen (utom under parning, och då måste honan vara i brunst).

Värd på Choklad iFokus

Helena1978
0

Guldhamstrar får enligt lag inte leva i hop efter 8veckors ålder, de är av naturen solitärer(ensamlevande) och accepterar bara andra hamstrar vid brunst annars leder det ofta till slagsmål på liv och död.

Bra att du inte sätter ihop dem igen, vill man ha djur som går ihop två och två så bör man ej skaffa guldhamstrar utan möss, marsvin eller gerbiler.

Jag hoppas att det går bra för dig och att det inte hann bli några allvarligare skador på någon av dem, är det bara ytliga sår kan det ju gå vägen, men det kan vara bra att ringa veterinären för säkerhets skull.

kajsa_karin
0

Man mäste även ha koll på Hane och hona om man sätter i hop dem för parning. När honan inte vill längre kan hon bita i från

Sarah-
0

hejhej

Alla verkar må toppen :) och såren torkar fint ihop..

Jag som hade tänkt para min ena hamster kan det finnas någon risk? HAde tänkt para henne nu i Apirl.. MEn nu har juh hon några sår..måste dom läka klart?

Kommer hon orka?

Sara87
0

Låt henne återhämta sej ordentligt.