Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1348 ggr
N-D-U
0

Galler till Antonius lådorna...

åker till ikea imorgon och köper antonius lådorna + ställning då,

Vart köper man galler tak så inte dom små rymmer ? och hur mkt kostar det ?

Linda3046
0

På djurhobby (uppsala) tror jag att jag såg något form av nät eller galler när jag var där idag :) Kan tänka mig att fäboden har också.

Ska också köpa galler, fast till en Samla låda. För det verkar som om hamstrarna fattar att det var helt öppet, Tossan klättrade upp trähuset och tog världens skutt för att försöka hoppa ut xD Roligaste jag sett på länge!

kajsa_karin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte nät på rulle som man brukar använda till kaninburar. ca 70kr för 10 meter

kajsa_karin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild till

N-D-U
0

okej, vi har också galler till kanin burar nu,, men vi får ju se om vi kanske ska köpa något annat senare, men det vi har nu duger bra så länge. :]

Anis
0

#2: Var fick du tag på så billigt nät? Är det galvaniserat?

mocchino
0

#2 Du har väl samma som mig?! Köpt på Jula för 69kr.. 5 meter tror jag det är bara faktiskt. :) Maskorna är 13x13mm och det är 0,5m brett. :)

// Nathalie

Royalz
0

Jag använder galler som har suttit i ett gammal kylskåp :) Det passar perfekt :)

N-D-U
0

tack för alla tips! Problemet är löst! Vi valde att göra egna takgaller av kanin nät :D funkar superbra!

Gasoline
0

Men bara en liten fundering, för det va ju inte länge sedan någon skrev om sin hamster som hade försökt ta sig ut ur en av de borrade hålen i sitt lock, och då hade hamstern fastnat och dött. Finns inte den risken om man har för stora hål i nätet?

Själv har jag skaffat en samla låda och lockat ska jag skära ut en öppning i mitten så det blir svårt för hamstern att ta sig ut på kanterna.

Royalz
0

#9 Det är nog min hamster du tänker på, hon gnagde på lufthålen och fick in huvudet och försökte ta sig ut, vilket resulterade i att hon nästan skärde halsen av sig. :( Men hon satt inte fast utan hon hade antagligen bestämmt sig för att hon skulle ut helt enkelt..

Om man ska ha luft hål tycker jag inte man ska ha några höga saker så hamster nr upp till locket.

Gasoline
0

#10 Jaha, förlåt för felinformationen, vilken tur att du rättade mig ;)

Själv ska jag skära ut ett större hål mitt i locket och låta det vara öppet där, på så sätt kan inte hamstern "klättra över kanten"