Ta pulsen?
Behöver veta hur man tar pulsen på en hamster, det är ganska akut. Hon lever knappt fortfarande men sen vill jag inte ägga ner henne i lådan levande.
Någon som vet hur man gör det det, eller om man ens kan det?
Värd på Choklad iFokus

Lägg fingertopparna på "magbulorna" på sidorna och känn om de åker upp och ner = andas :)
Rexa.. hon får inte försvinna nu :(
Hon tar små och snabba andetag så det känns inte. Men det är dags för henne att vandra vidare nu, hon är ju hela två år och har vart dålig länge.
Värd på Choklad iFokus

Då är hon nog på väg till de andra små hamstrarna som lämnat oss ja.
Hon kommer få det bra nu.. inte lida mer :)

man brukar känna när de lämnat in.
man kan se på näsborrarna om de rör sej,om magen rör sej å om de rör sej vid beröring.
Själen och ansiktet är döda. Hon andas fortfarande, men rör inte på ansiktet, inte ens näsan. Hon har gett upp nu.
Värd på Choklad iFokus
Hon tar ett andetag var 10:nde sekund nu. Är helt slapp i kroppen, det är nära nu.
Värd på Choklad iFokus
Har lilla vännen somnat in nu? 
Nej, hon har hållt å såhär i mer än en timme, vet inte riktigt vad ag ska göra.
Värd på Choklad iFokus
Andetagen hsr bytts ut mot "tysta skrik" , hon öppnar munnen som om hon försöker skrika.
Värd på Choklad iFokus
Vad otäckt.
Vilken liten kämpe.
Då är hon väldigt nära tyvärr. Så gjorde en utav mina och några sekunder senare dog hon :(
#11 Jo, Så gjorde Majsan och Loppa precis innan dom dog också.
Värd på Choklad iFokus

Nu borde hon ju ha gått bort men när jag hade en hamster som höll på att lämna in så satte jag tummen rakt på hjärtat faktiskt och där kände jag hur det slog tills att det faktiskt inte slog längre.. Så tipset är att känna rakt på hjärtat.. Tyvärr kommer det väl lite sent..
// Nathalie
#13 Jo hon gick bort kl 12 igår. Hon låg i ett "koma" i två timmar där hon andades med jämna mellanrum. La ner henne i en petbox ett tag när jag skulle på toa. När jag kom tillbaka hade hon lutat andas (satt och ittade på henne i flera minuter). Men tack för tipset!
Värd på Choklad iFokus