Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 928 ggr
[Hamster95]
0

Gud vad sur jag blev...

Var inne i djuraffären i Fältöversten idag. De har USEL djurhållning. I pyttepyttesmåterrarier har de leopardgeckos ( som knappt kan röra sig), skorpioner, spindlar och typ nån slags afrikansk tusenfoting. De blandar ihop salamandrar med stora ( i jämförelse med dem) klockgrodor. I pyttesmå fågelburar sitter deprimerade fåglar och hittade två, tre röda kanarie som var sjuka också. I två små terrarier med en stark lampa sitter marsvin och kaniner. Gerbilerna har gallerhjul, saltsten, mineralsten och sitter i en 60- duna med inte mycket spån alls. Hamstarna har även de stora öppna gallerhjul, intryckta i små 60- dunor med mineralsten och salsten och inga leksaker förutom hjulet.

När jag menar att fåglarna är deprimerade och sjuka så sitter de bara, några skriker men inte många. Kanarierna hade som "hål" i fjädrarna, de var fula och såg sjuka ut. Friska fåglar har täta fjädrar, flyger runt, äter och är glada.

kajsa_karin
0

Anmäla direkt kan inte vara bra för djuren.

[Hamster95]
0

Dessutom blandar de ihop hanar och honor

Royalz
0

Men anmäl då!

[Hamster95]
0

Hur gör man då?

Men man kan ju undra hur allvarligt det tar ett 13 årigt djurfreak

Zheverez
0

ring komunens växel, säg som det är så blir du kopplad till rätt person å kan via tel göra en anmälan.

du behöver inte säga ditt namn om du inte vill utan kan vara anonym.

MangoPeperoniOwner
0

Där har ju jag varit :S De hade somsagt (då) sköldpaddor i jättesmå akvarium , kanske 50 cm  :/

Adina
0

Usch, låter inte bra :(