Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 749 ggr
N-D-U
0

tvångstäta sin hona..

Vårna hona väger 32 g och är dräktig. Hon är inne på 5 dagen och det känns som om hon bara går mer och mer ner i vikt…

För att hona ska överleva sin kull så måste hon bli tjockare. Hon vägrar att äta, och vi har testat med allt torrfoder…

några förslag på vad vi kan ge henne ??

Helena1978
0

Dvärgar kan vara lite kräsna, prova med barngröt, blanda i ett ägg och lite margarin (osaltat) ev lite mjölk, kanske det kan hjälpa eller ärtor, mjölmask, barnmat (ej starkt kryddad eller saltad)

[GlittriGris]
0

bebis mat brukar alltid slinka ner och det är ganska fett,

Ebba-A
0

Här är något som min kräsna hona älskar, som även är ganska fett:

1 dl standardmjölk, 3 msk malet ris, havregryn, nötter, rågkross och vetemjöl (man kan variera med olika gryner och fröer). Koka allt under omrörning tills det tjocknat.

Värd på Choklad iFokus

[BARABAZ]
0

Vad har ni för konstiga dvärgar allihopa, alla mina äter som små grisar! Tungan uteSkrattande

Mikis75
0

#4 Haha… samma här, mina glufsar i sig allt som hamnar i matskålarna…

Ärtor ligger högt på favvo-listan… alla sorters gröt brukar vara uppskattat också.

Sedan har jag alltid en skål med undulatblandning till mina dvärgar…

Geishas
0

Ja mina med de äter ALLT de kan komma åt, Kostar skjortan och lite till när man har många :)

Men prova att ge mjölmask det är ett bra tillskott om hamstern har svårt att gå upp i vikt, är hondessutom dräktig är det extra viktigt att hon får i sig energirik mat.

Lotta