Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1284 ggr
Linda3046
0

Hamstrarna på min skola

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa upp några av de hamstrar som bor på min skola. De finns 5st guldisar där, hur många dvärghamstrar det finns vet jag inte :P De har vintervita (sen om de är hybrider eller ej vet jag inte), kinesiska och roborovski (fast dom hann jag ej fota).

Sen finns typ alla möjliga djur, kor, grisar, majsormar, undulater, diamantduva, råttor, chinchillor, kaniner, agapadda, salamandrar, akvariefiskar m.m :)

Först ut är Klara som är en offwhite kh hona.

Linda3046
0

Sen kommer min favorit, som jag typ bara vill pussa ihjäl och ta med mig hem :P Vet inte om hon har något namn än, för hennes namnskylt är ej uppe. Vet inte heller vad hon är för färg, men hon är bandad i alla fall.

Linda3046
0

Pussgurkan igen :P

MangoPeperoniOwner
0

Åh så söta :) #1 ser ut som en Gul bandad Glad

Linda3046
0

Sen kommer en silvergrå bandad lh hane. Har för mig om att han hette Leffe. Ville inte va med på bild :P

Linda3046
0

Nu kommer lite dvärgar. De andra guldisarna som finns är en silvergrå kh hane och en rost bandad hane :) Här kommer en kines som heter Phobos. Kan inte dvärgfärger men jag gissar att han är agouti?

Linda3046
0

En till Kines. Osäker på färgen här också, men agouti dominant spot kanske? Har för mig om att han var en hane, tror den andra är det också.

Nusse123
0

så gölliga

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Nusse123
0

#6 det finns inge ds inom dvärg arterna vad jag vet… kanske en agouti pearl

Mvh Maja

bblomquist
0

gud vad kul med så mycket djur på er skola :)!
Jätte söjta! :D

mocchino
0

Kineserna finns bara i agouti! ;) Med lr utan dom spot. :)

// Nathalie

Linda3046
0

Sist ut är en vintervit hamster :) Färg och kön vet jag ej.. De flesta dvärghamstrarna i skolan är lite vilda och många bits, så jag har nog fått en liten felaktiv bild på vintervita dvärghamstrar. Men den här var i alla fall jättesnäll :)

Nusse123
0

#11 en mandarin är det…

Mvh Maja

mocchino
0

#11 Nej men! Vintervita som är såå snäll! :O Har aldrig varit med om en vintervit som bitits.. :S Inte här hemma iaf.. ;P Och inte på jobbet heller för den delen.. ;P

// Nathalie

[Popcorni]
0

Vad söta hamstrar ni har i er skola. Glad

Linda3046
0

#3 Hon är väldigt likt Mango i färgen, så jag har funderat på om hon är gul bö.. men ögonen tycker jag är jättesvarta :S Fast jag har iof inte kollat så noga på någon b.ö så de kanske ser jättesvartögda ut?

#13 Många av de vintervita i djurhuset på skolan är väldigt lite hanterade (delvis för att det ska vara lite olika svårighetsgrad på djuren) så de är typ jättesvåra att fånga och bits. Hade även en kompis som hade en vintervit och den var iof snäll, den verkade mest naffsas ibland för att det var kul :P Men på fäbodens hamsterdag fick jag ju se massa snälla vintervita så jag har nog haft otur :P

[Hamstris]
0

Vilken skola är det?

Linda3046
0

#16 Jällaskolan :) Ligger lite utanför uppsala

MangoPeperoniOwner
0

#15 Jag såg det inte förrän i julas att han var brunögd så att det kan nog vara lite svårt att upptäcka. Men man kanske ser det i ljus? :)

kajsa_karin
0

Söta små hamstrar gillar Leffe han såg bara för go ut

chocomian
0

Ge mig Pussgurkan, så fin! :D

Zheverez
0

söta djur