hantera vilda ungar :)
kan ni tipsa lite om hur man kan hantera små ungar på tre veckor? dom är så små och vilda och jag vill inte att dom ska skutta ur handen. eftersom att jag ska behålla en så ska jag hålla på med den mer så hon blir van tidigt.

var bestämd.
ta upp dom bara.
låter du dom få springa så lär de sej att kutar vi iväg så får vi som vi vill.
de bits ju inte i första taget så nåt sånt behöver du inte oroa dej för. det ska till mkt innan en hamster biter. skulle en unge bita så har de inte samma styrka som en vuxen å skadan blir mindre.
ta ett stadigt tag över ryggen.
du måste ju hantera dom så du kan avgöra kön,se defekter(händer sällan) de ska lära sej att undersökas.
små har mkt spring i benen å vill hoppa men så är det med alla djurungar.
trägen vinner så visa att du är envisare än de små busungarna
lycka till å visa gärna lite bilder om du har möjligheten att fota
vi har nyss haft små ungar som är pigga, vi bara tog upp de och höll dem över buren i början, så omm de skulle ramla så ramlar det på något djupt, efter ett tag så kunde vi få mer kontroll och då så tog vi upp de små och höll de som man gör med mamman och pappan.
lycka till <3 (:
inte djupt, utan mjukt :P
hehe tack för svaren :) jo jag är bestämd med dom, ska träna träna träna :) ni kan följa kullen i bildtråden Edith+7.
Kan du inte ha någon typ av "vägg" när du sitter och håller i hamstern. Dom kommer nog ut ur en sån här gallergrej som många har, men går det inte att ställa upp typ kartong?