Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 6788 ggr
N-D-U
0

Köttfärs till hamstern ?

har hört att man kan ge köttfärs till sin hamster..

ska den vara rå eller stegt?

aliciia
0

Rå fungerar bra, men det är bäst att ge det dagen innan du ska städa buren, eftersom om det ligger uppe rått , så blir det ju dåligt :)

Zheverez
0

ge inte mkt bara en halv tesked ungefär.

Greta-Monnie
1

Den skall vara rå mina får varannan Lördag då mamma och jag gör Taco

amela87
0

Rå nötfärs är bäst att ge(har jag för mig Tungan ute) Mina älskar d^^

bblomquist
2

ja brukar alltid ge stekt.. är det någon nackdel med det?

Ebba-A
0

Dethär är vad jag läst om köttfärs till hamster "Man ska vara väldigt försiktig med stekt mat, även okryddad till hamstrar, detta då det sitter mycket fett i stekytan, i så fall är det bättre att skära bort stekytan. Köttfärs är något som jag inte ger mina hamstrar, detta då det tar bara några minuter från att köttfärsen är mald tills det att det börjar samlas bakterier i den enligt en charkuterist jag känner."

, så det är bättre med en bit rå okryddat kött.

Värd på Choklad iFokus

Zheverez
0

jag varierar köttet, ibland rå köttfärs,andra gånger en bit rå kyckling,fisk,nötkött,lamm eller vilt.

de får det bara nån gång i mån å lite, så lite att de äter upp det direkt.

vill man ge tillagat så går det bra att koka köttet utan kryddor.

vi lagar all mat numera utan kryddor,tar bort så mkt som hamstrarna ska få,sen kryddar vi den del vi ska ha till vår matlagning.

aliciia
1

Man ska väll inte ge rå kyckling, på tanke på alla sjukdommar (: ? det är väll mycketbättre att koka den ?  Rätta mig om jag har fel :D

[Hamster95]
0

#7, smart. Kan erkänna att jag också börjat göra så. Men Totte får aldrig färskt kött utan han får kött i sin blandning "Hamster Complete"

Royalz
0

Jag ger rå köttfärs! :)

DodeN
0

Jag brukar koka både köttfärs och kyckling samtidigt som jag lagar mat till oss. Är inte svårt att ha en extra kastrull med lite vatten i när man ändå gör mat. Hamstrarna älskar kyckling, de kommer fram ur sina bon när vi sätter oss och äter. :)

Nusse123
0

#7 men inte ger du väl rå kyckling… ?det är ju farligt för människor till och medFörvånadman kan bli jättesjuk (säger mamma o pappa)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Sara87
0

Rå köttfärs brukar jag ge mina pluttar, har även testat med annat rått kött, men det är inte alls lika populärt som köttfärsen. Jag tar dock bort det som blivit över några timmar senare.

Zheverez
0

man måste ju kolla så det de inte ätit upp inte ligger men lite färskt rått kött kan man ge. risken för bakterier är liten om köttet sköts på rätt sätt i alla led.

vill man vara säker så är kokt bra mkt bättre än stekt å grillat.

hamstrar har en annan bakterieflora i sina tarmar än oss å blir inte sjuka i tex salmonella