Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 867 ggr
issa83
0

Färghjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hittils varit säker på att jag har haft 2 offe rex och en caramel rex… Men nu är jag väldigt förvirrad vad det gäller färgen på caramel-rexen. Han är liksom för mörk för att vara offe, men inte alls så orange som min andra caramel-kille… han kan inte heller vara creme för hans öron har varit ofärgade fram till nu när han blivit snart 4 veckor gammal och öronen börjat mörkna… vad kan han vara??

På bilden har jag stoppat honom i en skål tillsammans med en offe och en caramel

Snälla hjälp!

Det syns kanske inte så bra på bilden men har är liksom grå/brun…

Englatassens
0

Kanske en offwhite b.ö då med tanke på att d finns bb i kullen.

issa83
0

Jo det tänkte jag med, men jag har några stycken offe b.ö och de är alla mycke mer ljusa och vanilj färgade…

Englatassens
0

jamen det finns ju oändliga varianter av varje färg…. från mycket dåliga till mycket bra… därför jag ratar silver…. det bara "bökar" till allt…

Zheverez
0

vad är föräldrarna för färger?

issa83
0

Mamma är offwhite och pappa creme.

Fick hjälp tidigare av en som kollade på stamtavlorna och räknade ut att det kunde komma creme, offe och caramel. Men vad sjutton är han då?Dålig offe(liksom för mörk, alldeles för mörk) eller dålig caramel??Den som har tingat honom vill ha caramel, vilket jag trodde han var ända till nu. Vill ju inte att hon ska få fel..

Zheverez
0

vänta in i det sissta å se hur mkt han mörknar.

den färg jag tänkte gissa på kan han ju inte vara.gul.

issa83
0

#6 nej gul kan han inte vara, för både mammas och passa sida är helt rena från gult

Englatassens
0

Jag var å färgbestämde en kompis kull häromdagen å det va lika svårt med den… men kom fram till att det ej kan vara annat när öronen e så mycket ljusare.. ena föräldern e sg variant…

Om man e osäker så e det enda sättet att få 100% svar om det e sg, sen när man använder den i avel….