Kutryggig
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Märkte idag att Rexa blivit kutryggig. Stryker man över hennes rygg känner man att ryggraden liksom buktar uppåt.
Hon har även blivit väkdigt smutsig runt anus och könsöppningen, det fastnar avföring där också som man får plocka bort. Detta har pågått ett par dagar.
Hon äter bra, är ganska pigg, dricker ordentligt.
Har filmat när hon går runt och fotat smutsen mellan hennes ben.
Tycker ni jag borde ta bort henne? Hon är två år och har fortfarande livsglädje, verkar inte ha ont någon satns heller.
Värd på Choklad iFokus
Jag tycker det är helt upp till dig som djurägare om du anser att det är dags att ta bort henne. Tror du är en mycke ansvarsfull djurägare och du känner din hamster bäst. Verkar hon fortfarande ha livsglädje och oberörd av sina åkommor så kan du ju gott hjälpa henne att tvätta och låta henne leva ett tag till:)
Känner igen det från en av mina hanar som blev gammal. Och även en hona tidigare. De hängde båda med tills de inte orkade längre, de somnade in bara stilla i sina bon. Jag tror inte att de led, utan det var tidens gång bara.
Din hamster ser ju inte ut att lida alls, jag tycker hon ser ganske pigg ut jämförelsevis. Se på äldre människor, de blir också kutryggiga, men inte behöver man dö för det! 
Ha bara koll på hennes allmäntillstånd så att hon inte blir sämre och lider.
Hon blir tröttare för varje dag, ska försöka göra hennes sista tid så bra som möjligt. Med god mat och roliga aktiviteter :)
Värd på Choklad iFokus
#3 Låter jättebra det tycker jag! Pussa på henne från oss!
Så har mina hamstrar blivit dagarna innan dom somnat in :/ Så tyvärr tror jag att det närmar sej slutet för fina Rexa :(
#5 Jo, det tror jag med :( Blev dina hamstrar även jättesvullna om magen och kladdiga i baken? Första hamstern som blir så gammal för mig.
Värd på Choklad iFokus
#6 Mirellas mage blev större, men den ökade i storlek under en längre tid. Vet inte exakt va det berodde på.
Astrid blev kladdig men hon hade ju lunginflammation å reagerade troligtvis även på antibiotikan å fick diarré av det.
Hon har verkligen fått en hängig mage, till och med valkar! :( Min älskling som fyller 2 på torsdag.
Värd på Choklad iFokus
Ja, lilla hamstergumman. Men det är ju samma hos oss människor fast åldrandet går liiite fortare hos hamstrarna.
2 år är inte dåligt ju om hon är pigg och med, vad gör lite valkar och hängmage, fråga mig! :D
#9 Jo, så är det ju. Men dom senaste dagarna har hon blivit väldigt slö. Ligger mest och sover, kommer om man öppnar buren och vill gosa. Men har problem att gå ordentligt :( Ja, hon har iallafall fått tt bra liv.
Värd på Choklad iFokus

låt henne ha varmt å gosigt bomaterial såhär på sluttampen.
el ställ buren varmt.
får de värme sissta tiden brukar de pigga på sej lite.
tänderna brukar krångla hos gamlingar så de inte kan tugga maten lika bra så då kan magen börja krångla. gå sakta över till lättsmält mat så kan magen bli bättre.
mer gröt,hackad gurka,riven morot,uppblött katt/hundmat,barnmat osv.
#11 Jo jag har märkt att hennes undertänder gnesnat och övertänderna ligger på läppen när hon har munnen stängd. Hon ska få lite välling sen.
Värd på Choklad iFokus
Nu har hon fått en gröt på mjölk, malna havregryn, malen rågkross och malet ris. Hon älskade det :)
Värd på Choklad iFokus
Lycka till med rexa tjejen :)